Start problem
Start problem
Hej, jeg har en 220 cdi fra årgang 2000. Bilen kører perfekt, når den starter.
Om morgen starter bilen med det samme. men i løbet af dagen så kræver det at drejer nøglen 2-3 gange før den starter.
Motoren drejer men vil ikke starter. Men bilen starter alligevel efter flere nøgle drejningen.
Det er ikke altid sådan, nogle dage er ingen ting andre dage så er der problemet.
jeg oplever flere gange at motoren drejer nogle ekstra gange inden den starter.
Har I nogle idea?
Om morgen starter bilen med det samme. men i løbet af dagen så kræver det at drejer nøglen 2-3 gange før den starter.
Motoren drejer men vil ikke starter. Men bilen starter alligevel efter flere nøgle drejningen.
Det er ikke altid sådan, nogle dage er ingen ting andre dage så er der problemet.
jeg oplever flere gange at motoren drejer nogle ekstra gange inden den starter.
Har I nogle idea?
Re: Start problem
Prøv at få læst fejlkoder ud.. Det kan være for lavt tryk på fuel railen eller eventuelt bare luft i brændstofsystemet
-
- Indlæg: 147
- Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: Start problem
Min 210er har samme problem. Når den er kold starter den med det samme. Når den er varm, kører den længe i starteren før den springer igang.
Hvis du finder fejlen på din, må du gerne skrive herinde hvad det skyldtes.
Søndag kørte jeg en en 120-130km med lidt frisk fart. Det kan være indbildning, men jeg synes den går bedre i tomgang nu, og jeg har idag mandag ikke oplevet nogen udsættere i tomgang, som den ellers har døjet med. Kanske den bare er kokset lidt til indvendig, og skal køres frisk til, for at brænde ud? Lyder det sandsynligt?.
Hvis du finder fejlen på din, må du gerne skrive herinde hvad det skyldtes.
Søndag kørte jeg en en 120-130km med lidt frisk fart. Det kan være indbildning, men jeg synes den går bedre i tomgang nu, og jeg har idag mandag ikke oplevet nogen udsættere i tomgang, som den ellers har døjet med. Kanske den bare er kokset lidt til indvendig, og skal køres frisk til, for at brænde ud? Lyder det sandsynligt?.
Re: Start problem
Din motor er af en anden type og hvor det er endnu mere normalt at der er luft i brændstofsystemet.Finn Donati skrev:Min 210er har samme problem. Når den er kold starter den med det samme. Når den er varm, kører den længe i starteren før den springer igang.
Hvis du finder fejlen på din, må du gerne skrive herinde hvad det skyldtes.
Søndag kørte jeg en en 120-130km med lidt frisk fart. Det kan være indbildning, men jeg synes den går bedre i tomgang nu, og jeg har idag mandag ikke oplevet nogen udsættere i tomgang, som den ellers har døjet med. Kanske den bare er kokset lidt til indvendig, og skal køres frisk til, for at brænde ud? Lyder det sandsynligt?.
Du kan tjekke det ved at starte motoren og se om der er luft bobler i de klare brændstofslanger mellem pumpe og brændstoffiltre
-
- Indlæg: 147
- Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: Start problem
Du har givet mig rådet i en anden tråd, hvor jeg beskriver at den har for meget diesel-klapren i tomgang, og starter dårligt når varmJTC skrev:Din motor er af en anden type og hvor det er endnu mere normalt at der er luft i brændstofsystemet.
Du kan tjekke det ved at starte motoren og se om der er luft bobler i de klare brændstofslanger mellem pumpe og brændstoffiltre
Der er ingen luft i de klare slanger. Og dyserne er kontrolleret for åbningstryk & forstøvning, + der er nye spidser i.
Næste trin er at få justeret timingen på pumpen, og forkæden skiftet. (Du husker måske du gav mig en pris på det arb).
Søndag morgen da jeg var færdig med at køre taxi, var der så koldt at min egen bil var helt iset til. Så jeg startede den op, så den kunne stå og varme op mens jeg ordnede afregningen. Men efter 5-10min tomgang, måtte jeg over og slukke den igen, fordi den hostede afsted på 4½ cyl, og osede som bare pokker.
Re: Start problem
´Jo nu kan jeg godt huske den...
Jamen hvad med at smide den ned til mig.. Så kan jeg da give et kik på den og se hvad der er galt
Jamen hvad med at smide den ned til mig.. Så kan jeg da give et kik på den og se hvad der er galt
Re: Start problem
Tak.Der er ingen luft i systemet. og der er ingen kommunikation mellem bilen og pc. så derfor kan man ikke læse noget. nogen mener at det er krumptapsføler.JTC skrev:Prøv at få læst fejlkoder ud.. Det kan være for lavt tryk på fuel railen eller eventuelt bare luft i brændstofsystemet
ved det ikke!! men bilen starter og kører perfekt og den overdriver ikke ved brandstofforbrug.
Re: Start problem
Hvis Pcén ikke kan komunikere med bilen, så må der siges at være en fejl!
Køre den med OBD2 stil eller Pin38 ?
Det kunne være en fælles forsyning der er forsvundet?
Køre den med OBD2 stil eller Pin38 ?
Det kunne være en fælles forsyning der er forsvundet?
Re: Start problem
Til Marcus.
Det kunne godt være en dyse som driller. Få målt din returlæk (med målerør) som meget hurtig afsløre om en af dine dyser "laver" for meget returlæk og derved mister trykket.
At fejlen er periodisk kunne sagtens tyde på dette.
Mht til tester må din bil være med 38 pin og hvis du bruger en Bosch tester har jeg været ude for at Bosch opgiver det forkerte ben i stikket.
Kan ikke huske om de skriver at ben 4 er til motorstyring og det engentlig er ben 7 (eller omvendt) Men man kan godt prøve sig frem.
Oej
Det kunne godt være en dyse som driller. Få målt din returlæk (med målerør) som meget hurtig afsløre om en af dine dyser "laver" for meget returlæk og derved mister trykket.
At fejlen er periodisk kunne sagtens tyde på dette.
Mht til tester må din bil være med 38 pin og hvis du bruger en Bosch tester har jeg været ude for at Bosch opgiver det forkerte ben i stikket.
Kan ikke huske om de skriver at ben 4 er til motorstyring og det engentlig er ben 7 (eller omvendt) Men man kan godt prøve sig frem.
Oej
Re: Start problem
-tak, men nogen de siger at det er krumtapsføler?JTC skrev:Hvis Pcén ikke kan komunikere med bilen, så må der siges at være en fejl!
Køre den med OBD2 stil eller Pin38 ?
Det kunne være en fælles forsyning der er forsvundet?
hvor sandsynlighed er der?
hej
Re: Start problem
Tak, hvad med elektronik, som krumtapsføler som nogen siger at det tyder på at der er en fejl i?JTC skrev:Hvis Pcén ikke kan komunikere med bilen, så må der siges at være en fejl!
Køre den med OBD2 stil eller Pin38 ?
Det kunne være en fælles forsyning der er forsvundet?
Re: Start problem
Det kan være en dyse som der nævnes eller en krumtapsføler.. Ja der er mange muligheder.
Det er derfor at det kan være en god støtte med at læse fejlkoder ud og se om det kan realitere til fejlen
Det er derfor at det kan være en god støtte med at læse fejlkoder ud og se om det kan realitere til fejlen
Re: Start problem
Tak,men hvad skal du tror at jeg kan gøre hvis pc kan ikke kommunikerer med bilens system?JTC skrev:Det kan være en dyse som der nævnes eller en krumtapsføler.. Ja der er mange muligheder.
Det er derfor at det kan være en god støtte med at læse fejlkoder ud og se om det kan realitere til fejlen
hilsen Marcus
Re: Start problem
Du skal finde ud af om de 2 forsyninger i stikket er der
Re: Start problem
hvad tror du selv det mest sandsyligt pmroblem er det? er der startpære i sådan bil?, det lyder som om startpæren hindre motoren at springer i gang.JTC skrev:Du skal finde ud af om de 2 forsyninger i stikket er der