Stabilisator knirker

Alt vedrørende teknik
Besvar
B.B.
Indlæg: 11
Tilmeldt: 4. jun 2012, 00:34

Stabilisator knirker

Indlæg af B.B. »

Hej, da jeg var nødt til at demontere beslagene på krængningsstabilisatoren, for at kunne skift mine øvre bærearme, har jeg nu fået et nyt problem, nemlig det, at min stabilisator knirker, hver gang jeg drejer på rattet.

Jeg har prøvet både at spænde den med vægt på hjulene og uden vægt , da jeg spændte den mens den havde vægt på hjulene, var der ingen lyde de første kilometer, men kom desværre ret hurtigt igen. Er der en måde man måske kunne smøre de gummiophæng der sidder på stabilisator armen på ?

Venlig hilsen BB ( Mercedes c-klasse 220 CDI W203 Årg 2001 )
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Stabilisator knirker

Indlæg af TonnyL »

Hej

Jeg har lige haft nøjagtig det samme problem, men er du 100% sikker på det er den der knirker? jeg skiftede og smurte som tosset og lige lidt hjalp det, og hver gang jeg havde haft den løftet fra jorden, så sagde den ikke noget i en kort tid men det vendte hurtigt tilbage, det viste sig at være bøsningen der sidder yderst ved bærarmen, bærarmen som fjederen står i, man husk den er ikke monteret i bærarmen men i hjul navet, den er lidt træls at skifte men med lidt gas og ilt så gik det..... er 99.9 % sikker på det er den der driller dig...

VH Tonny
B.B.
Indlæg: 11
Tilmeldt: 4. jun 2012, 00:34

Re: Stabilisator knirker

Indlæg af B.B. »

Hej Tonny

Jeg kan ikke udelukke at det kan være det samme problem, jeg døjer med, grunden til at jeg kunne tro ar det er stabilisatoren er at den ikke havde problemet, før jeg løsnede stabilisator stangen for at skifte bærearme.

Jeg er vel ikke så heldig at der er en, der ligger inde med et billede/tegning af den bøsning som Tonny omtaler ?

Vh BB
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Stabilisator knirker

Indlæg af TonnyL »

Du kan se den på merkonomens side
Mener også den er inde på Gørløse

Vh Tonny
B.B.
Indlæg: 11
Tilmeldt: 4. jun 2012, 00:34

Re: Stabilisator knirker

Indlæg af B.B. »

Hej Tonny

Jeg har været inde og lede begge steder uden at kunne finde dem, jeg kan kun finde løse enheder til bærearme.

kan jeg få dig til at lægge et link ind ?

Vh BB
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Stabilisator knirker

Indlæg af TonnyL »

Du konstatere det hurtigt om det er det der er problemet, ved i den side den knirker løsner du den yderste bolt der går igennem bærarm og bøsning så meget, at den ikke binder men istedet glider over bolten.

http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... 13520027O/

Det er nummer 20 på billedet...

Vh Tonny
Vedhæftede filer
index.gif
B.B.
Indlæg: 11
Tilmeldt: 4. jun 2012, 00:34

Re: Stabilisator knirker

Indlæg af B.B. »

Hmm, som jeg ser det, er det bag i, du har skiftet bøsninger :?:

Min lyd er helt sikkert fra under fronten af bilen, så jeg vil gerne høre om der er andre herinde der har oplevet " knage " lyde fra fronten, når man drejer, evt. haft held med at smører krængningsstabilisatoren, eller er det skift til nyt ?

Vh BB
mwjakobsen
Indlæg: 20
Tilmeldt: 12. apr 2012, 22:02

Re: Stabilisator knirker

Indlæg af mwjakobsen »

Hej

Jeg har en E280cdi som knirker fra forhjulene når jeg drejer, jeg har fundet ud af, at det er fra krængningsstabilisatoren.
På min er gummibøsningerne vulcaniseret på, så det er en komplet arm, men den kostede små 1000kr, så det er ikke så galt :)

Håber at det er noget du kan bruge til noget
B.B.
Indlæg: 11
Tilmeldt: 4. jun 2012, 00:34

Re: Stabilisator knirker

Indlæg af B.B. »

Hej

Det kunne godt lyde til at der skal en ny på :(
Besvar