Side 2 af 2

Re: Fejl mode / limp mode "FEJL FUNDET"

: 10. okt 2012, 13:02
af JTC
Okay, den havde jeg ikke lige tænkt på.. Den er god at skrive bag øret.

Men du må vel også kunne havde mærket slup i gearstangen?

Re: Fejl mode / limp mode "FEJL FUNDET"

: 10. okt 2012, 14:11
af TonnyL
Nej det var der faktisk ikke at mærke, det kører jo i sine egne hak i selve konsollen, men man kunne godt hører det, det var faktisk sådan han opdagede det, for det lød lidt raslende og metallisk når man skiftede frem og tilbage..

Re: Fejl mode / limp mode

: 10. okt 2012, 17:25
af AndreasNoermark
TonnyL skrev:Det er sjovt når man læser her på siden og generelt rundt på hele nettet, så har jeg da aldrig set biler med så mange limp mode fejl, hvor gearkassen ikke vil skifte gear end mercedes, det er da helt ufatteligt, nu har jeg haft en del BMWere og VWere med bla DSG gear, her har jeg aldrig nogensinde oplevet alle disse limp mode fejl eller andre fejl.... det synes jeg er lidt skuffende, det skal så siges at jeg også har haft w202 og ældre MBere hvor dette fænomen aldrig har eksisteret.... så det er nok bare blevet for teknisk for MB :-)
Vil så også sige at vw har fejlet grumt på nogle af de dsg'er der, kender flere der har fået dem skiftet fordi de var færdige :p

Re: Fejl mode / limp mode "FEJL FUNDET"

: 10. okt 2012, 17:32
af patrickknudsen
TonnyL skrev:Så skulle fejlen være fundet, nu har den i alle fald kørt i 3 dage helt perfekt uden at gå i limp mode, jeg kørte ud til skillingbro mercedes værksted i Støvring, her fandt de ud af at den lille gummibøsning som stangen fra gearvælgeren går igennem på gearkassen slet ikke var der, hvilket resultere i at signalerne ikke passer sammen fra gear konsol og gearkasse... så er bare glad, og det er såmænd en reservedel til 12,- kr ;-)
Har faktisk samme problem med min lige nu. Den gør det også kun når den er kold. Jeg kan dog godt sætte den op i P.
Men hvordan kunne det så være din kun drillede når den var kold, hvis der manglede den lille del? :-)

Re: Fejl mode / limp mode "FEJL FUNDET"

: 10. okt 2012, 20:44
af TonnyL
Det tror jeg bunder i at min altid gjorde det inden den blev helt varm, og så stoppede jeg den og kunne kører videre, og jeg kørte nok ikke langt nok til den nåede at gøre det igen... men hvis du kan sætte din op i P så er den ikke låst som min var, så det er nok et andet problem du har...

Re: Fejl mode / limp mode "FEJL FUNDET"

: 7. nov 2012, 17:52
af TonnyL
Ja så er der lidt update på dette igen, for det viste sig ikke at være helt væk, men for at gøre en lang historie kort, så blev hele skiftemekanismen med dertil hørende elektronik inde i bilen skiftet, og nu har den ikke gjort det i 10 dage :D :lol: så lang tid har den aldrig kørt uden at gøre det, den skrev også en fejl der hed P1856 jubiiii jeg ender med at ha en næsten helt ny bil :roll: :D

Tonny

Re: Fejl mode / limp mode

: 9. nov 2012, 08:23
af Bri_jac
TonnyL skrev:Det er sjovt når man læser her på siden og generelt rundt på hele nettet, så har jeg da aldrig set biler med så mange limp mode fejl, hvor gearkassen ikke vil skifte gear end mercedes, det er da helt ufatteligt, nu har jeg haft en del BMWere og VWere med bla DSG gear, her har jeg aldrig nogensinde oplevet alle disse limp mode fejl eller andre fejl.... det synes jeg er lidt skuffende, det skal så siges at jeg også har haft w202 og ældre MBere hvor dette fænomen aldrig har eksisteret.... så det er nok bare blevet for teknisk for MB :-)
Jeg har en W202 med autogearkasse og jeg har også haft fejl på min gearkasse hvor bilen blev i 2 gear=nødprogram, jeg fik MB til at tjekket dette. det var en styreboks i gearkassen der var defekt, fordi en oliering bliver utæt og der så trænger olie in i elektronikboksen og den derved bliver defekt. Jeg fik at vide det var en almindelig fejl når bilen havde kørt omkring km 400.000
så din påstand at det nu er blevet for teknisk er ikke korrekt.

viewtopic.php?f=5&t=1442&hilit=emergency#p3637

Re: Fejl mode / limp mode "FEJL FUNDET"

: 9. nov 2012, 09:54
af TonnyL
Det lyder mærkeligt, for olie er ikke ledende som vand, med mindre der sidder nogle microswitches der skal danne en kontakt, jeg har faktisk talt med mercedes Skillingbro om olie i elektronikken, hvor de sagde at de før har oplevet at det stik der sidder i gearkassen bliver utæt i o-ringende og at der med tiden løber så meget olie op gennem yder røret på ledningen at det fylder styreboksen op, uden det har lavet problemer.... og jov jeg synes stadigvæk det er blevet lidt for teknisk, men det er jo sådan udviklingen er, eks som min hvor der er en fejl i gearskift elektronikken, her giver jo ingen mening at den hverken vil skifte gear osv, istedet for kunne en lampe lyse, det er jo ikke en fejl der kan skade noget mekanisk....

Tonny

Re: Fejl mode / limp mode "FEJL FUNDET"

: 21. dec 2013, 09:58
af Dieseldrønet
Nu ved jeg ikke om du stadig oplever fejlen... Men da jeg overtog min C220 W203, var der ingen der ville rører ved den, fordi den kunne finde på at låse i 3gear hvis man kørte lidt frisk og den var sikker hver gang den fik lidt pedal op af bakke. Låst i 3gear kunne man jo ikke køre mere en 80 km/t uden at blive stresset.... Ind til siden, tænding off, og så afsted igen, som om intet var sket. Om der var fejl koder ved jeg ikke... Oliestanden på gearkasse blev målt og der manglede olie.... Så problemet blev løst med 2 liter automatgearolie. Og den har ikke gjort det siden......

Men det er også set i lyset af at min C220 nok ikke er blevet serviceret hos Mercedes de sidste 100tkm, men af en ældre herre årgang '41

Karsten

Re: Fejl mode / limp mode "FEJL FUNDET"

: 22. dec 2013, 12:24
af Bri_jac
gammel tråd...

Anyway efter jeg fik skiftet elektronik boksen, pga den utætte O-ring, så virkede gearkassen igen. jeg kørte vel ca 50-70.000 km efter renoveringen indne jeg solgte bilen. Jeg oplevede ALDRIG denne fejl med nødprogram siden renoveringen

Re: Fejl mode / limp mode "FEJL FUNDET"

: 14. mar 2016, 23:24
af mercedes270
Så er vi på'en igen!

Hernede har vi sol og 32 grader, men ''straffes'' skal man!

Efter at havde kørt 1 time, standsede jeg op, satte gearvælgeren D og skulle kører videre.
Min bil ville nu kun køre i 1 gear og bag-gear!

Tydere på ''Limp mode!'

Samtidig har jeg haft ''Batteri symbol i rødt'' i instrumentpanelet nogen tid!

Jeg passerede en mekaniker, han kunne skimte olie under gearkassen og afsagde ''Dommen'',
Manglende gearkasse olie.
Han oplyste, at han havde hældt 4 gange 1 liter gearkasseolie på, dette var stadigvæk uden resultat!

Jeg ''luntede'' forsigtigt hjem og har nu været inde og læse lidt!

Det virker altså mere som et elektrisk problem, med det defekte gearskifte.

Jeg har skudt mig ind på:

Defekt back-up batteri!

Defekt regulator ved generatoren!'

Er der nogen, der har haft samme problem?

Eller som har bud på opgaven?