Olie - automatgear

Alt vedrørende teknik
Besvar
Nordsten
Indlæg: 54
Tilmeldt: 17. jul 2011, 09:44

Olie - automatgear

Indlæg af Nordsten »

Det er en del forvirrende at søge på hvor meget olie der skal i automatgearkassen på en W 210 - 220 CDI årg. 1998. Nummeret på gearkassen er 7226140. Jeg synes ikke der er nogle konkrete tal at forholde sig til ( jeg har måske ikke ledt længe nok ) Er så heldig at der er en bundskrue på converteren, så jeg mener ikke det er så påkrævet at " skylle gearkassen igennem " - jeg har lukket olien ud, også af converteren, monteret nyt filter og sat bunddækslet og bundpropper på igen med nye pakninger. Skal også have anskaffet mig en målepind, men indtil da - hvor meget olie skal jeg fylde på ?
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Olie - automatgear

Indlæg af E 270 2001 »

Det kan man ikke fortælle dig :shock: Og hvorfor så det :?: fordi man ikke ved hvor meget du har tappet af ( medmindre at du har målt det )..
Fremgangsmåde: Målepind - fyld på til markering kold - kør varm, og efterfyld til markering varm....

Man skyller en gearkasse for at få AL gammel olie ud, især hvis der har været problemer med gearkassen.

Det du har gjordt er ok, du mangler bare en målepind :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Nordsten
Indlæg: 54
Tilmeldt: 17. jul 2011, 09:44

Re: Olie - automatgear

Indlæg af Nordsten »

Tak for det - ja, man skal jo lære så længe - - - - - og det gælder både amatører og professionelle !
Besvar