Tyveri beskyttet CD afspiller Aps 50 navigation W211

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
friisen
Indlæg: 39
Tilmeldt: 9. okt 2012, 15:33

Tyveri beskyttet CD afspiller Aps 50 navigation W211

Indlæg af friisen »

Hej.
Prøver lige igen med lidt flere oplysninger :D
Har en W211 st. car 220 2004 med en Aps 50 navigation hvor jeg ikke kan få en cd (Navigations cd'en) ud af cd afspilleren :cry: . Displayet viser "Theft protection - CD drive disabled", nogen der har været ude for det samme?????? hvis ja, hvordan klare jeg lige den????
Aps50 MB.jpg
Hilsen Friisen
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Tyveri beskyttet CD afspiller Aps 50 navigation W211

Indlæg af E 270 2001 »

Prøv youtube eller google :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Tyveri beskyttet CD afspiller Aps 50 navigation W211

Indlæg af SLKkompressor »

Tror du skal til aut MB værksted som har Star tester.
Brugeravatar
friisen
Indlæg: 39
Tilmeldt: 9. okt 2012, 15:33

Re: Tyveri beskyttet CD afspiller Aps 50 navigation W211

Indlæg af friisen »

Hej.
Prøvede at Google mit problem og fandt dette, godt nok til en Audi, men tror at Aps 50 har den samme funktion...


Hi, indeed you have a CD inside, probably nav cd/dvd.
The Eject button is disabled by dealer or former owner in order to prevent someone to take the cd out.
This is common practice if the car sits in the showroom and many people are going inside to look at it, or if the car is used by a rental company to prevent the drivers to take the nav cd/dvd with them.

You have to go to an Audi dealer that has a VAS (diagnose system) and ask them to enable the cd eject function. It is a very simple procedure that takes less then a minute.

If you have a VAG-COM cable you can go to controller 37-Navigation, select Adaptation, go to Ch.68 and change the setting there from 1 to 0. Here is a description of Ch.68.:

Adaption channel 68:
With this adaption channel ejection of an inserted CD or DVD can be disabled/enabled. The function of the eject button is deactivated/activated.
0 = Normal status / Eject button not disabled
1 = Eject button disabled (anti-theft protection)

Hope it helps.

så det lader til jeg skal have fat i et værksted som har en 'tester' til W211.

Tak for jeres svar begge 2
Hilsen Friisen
Brugeravatar
friisen
Indlæg: 39
Tilmeldt: 9. okt 2012, 15:33

Re: Tyveri beskyttet CD afspiller Aps 50 navigation W211

Indlæg af friisen »

Hej.
Så har jeg fået fikset min CD afspiller. Jeg skulle have lavet eftersyn på min W211 og fik dem samtidig til at fikse det med CD afspilleren..måtte godt nok selv fortælle dem hvordan de skulle gøre, men nu ved de det hos Mercedes CPH :D

Hilsen Friisen
Hilsen Friisen
Besvar