Mange W212 sælges til cvr nr

Alt vedrørende teknik
Besvar
Avantgarde
Indlæg: 78
Tilmeldt: 8. okt 2010, 19:30
Geografisk sted: Viborg

Mange W212 sælges til cvr nr

Indlæg af Avantgarde »

Hej
Jeg overvejer at købe en w212'er (frikørt taxa), og kan se at der er mange til salg rundt omkring, der kun sælges til cvr nr. Altså engros uden garanti mv.

Er der en grund til dette? Tænker på om modellen er så "dårlig", at forhandlerne ikke tør sælge dem med garanti?

Jeg husker ikke at der blev solgt lige så mange w211' ere på samme måde...
W212 E200 CDI
Fikret
Indlæg: 118
Tilmeldt: 16. mar 2009, 19:50
Geografisk sted: Herlev

Re: Mange W212 sælges til cvr nr

Indlæg af Fikret »

Hej.
En w212 (4-cylindret) er desværre ikke det mest solide, som der er kørt af båndet i Stuttgart.
Motoren kan byde på diverse problemer, herunder defekte taktkæder, dyseproblemer og utæthed for kølevæske.

Mange af de w212'er du ser til salg, er købt direkte af vognmanden, og der er MEGET stor forskel på deres stand.

Vælger du at købe engros, gør du klogt i at søge kvalificeret rådgivning/hjælp forinden. Det kan mildelst talt blive en dyr og bekostelig affære, hvis ikke du ser dig for - men en velkørende bil er det altså.

Er pengene til det bør du gå efter en E350 CDI, som virkelig er en solid vogn.
Vi kører nr to som taxi nu, og mage til bil skal man lede længe efter. Kvaliteten kan der ikke sættes en finger på.

Personligt mener jeg ikke( selvom jeg er Mercedes-fan), at E200 - E250 CDI giver den luksusfornemmelse, som man med rette kan forvente af en stjernebil. Jeg mener dybt personligt, at en nyere C-klasse med benzinmotor giver en bedre oplevelse ift. w212 - hvis vi altså ser bort fra E350 CDI.

Summa summarum - kør ud og prøv en tur i de forskellige biler, så forstår hvad jeg mener.
Har kørt E220, E250 og E350, og forskellen er abnorm stor i oplevelsen af bilerne desværre :-(

Held og lykke med jagten derude.
FF
Finn Donati
Indlæg: 147
Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Mange W212 sælges til cvr nr

Indlæg af Finn Donati »

En C-klasse er jo en Pony :)

Problemerne med dyser er løst for ca. 2 år siden. Utæt for kølervand er også løst. (med ny ekspansionsbeholder).
Taktkæde problemer kender jeg ikke til.
Fikret
Indlæg: 118
Tilmeldt: 16. mar 2009, 19:50
Geografisk sted: Herlev

Re: Mange W212 sælges til cvr nr

Indlæg af Fikret »

Hej Finn.
Det er sandt, at de skyder dyserne i stykker mere, men super stabile er de stadig ikke.
En del af dem skal renses for hver 80-100000 km - trods alt billigere end at skifte dem.

Taktkæderne har der været meget bøvl med :-D
FF
møllesøe
Indlæg: 27
Tilmeldt: 19. jun 2012, 17:09
Geografisk sted: København

Re: Mange W212 sælges til cvr nr

Indlæg af møllesøe »

Jeg har været hos Starmark i vejle og kigge på deres store udvalg af Engros biler og prøvekørte 3-4 stykker.
Efter prøveturene fik man hurtigt et billede af hvorfor de ikke blev solgt med garanti.
Det var den ene smadderkasse efter den anden og derfor var indtrykket klart hvorfor man ikke ville give garanti.
Mange chauffører i dag sparer en service aftale væk og overholder derfor ikke service ved Mercedes hvilket medfører at de mange rettelser mercedes finder undervejs og skifter uden beregning ikke er udført på disse modeller.
Køb en bil hvor alt er lavet hos mercedes så kan du ikke gå helt galt ibyen.
Mvh Carsten
Besvar