W124 300D vs. W210 E290

Alt vedrørende teknik
Besvar
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

W124 300D vs. W210 E290

Indlæg af Superman »

Hej!

Hvad er jeres erfaringer med en W210 E290 TD aut, 98'er?

Overvejer på det kraftigste at skifte W124'ern ud med en W210'er..

Kort og godt enlig.. 8)
Motby
Indlæg: 31
Tilmeldt: 27. nov 2009, 16:04

Re: W124 300D vs. W210 E290

Indlæg af Motby »

Rust, rust, rust. De første 210'ere var elendige i den retning. Mercedes havde voldsomme problemer med meget utilfredse kunder. Hellere betale noget mere og køb en ældre 211'er. Har selv en renoveret 210 fra 2000 men skærmkanter døre m.v. er begyndt at ruste igen. Skod. MVH.
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: W124 300D vs. W210 E290

Indlæg af Superman »

Jojojo.. Er bekendt med at de ruster.. Bare rolig..

Men min egen overbevisning siger mig at en 91'er W124 og 98'er W210 går ud på det samme.. Og sandsynligvis til W210'erns fordel..

Min mor havde for nogle år siden en 290'er uden rustproblemer, men det var lidt en ener - den havde ikke kørt taxi.

Nu gik det lidt hurtigt med mit indlæg.. Men jeg tænkte enlig mere på den generelle holdbarhed?
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: W124 300D vs. W210 E290

Indlæg af E 270 2001 »

E290 TD aut er dyr i drift.
Rust på w210 ER udbedret på de fleste biler, dog skal man være opmærksom på det igen. At en bil fra 99-02 er rusten ( overflade på nogle ) kan da ikke komme bag på nogen, idet at bilerne behandles meget forskelligt af ejerne. Min egen bil er jeg positivt overrasket over hvor god stand den er i, 11 år gammel og snart ½ million km.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: W124 300D vs. W210 E290

Indlæg af JTC »

w210 ruster generelt mere end andre.. HVIS ikke der bliver passet på dem.

Jeg har set W124 med 250.000 km på klokken, som er virkelig rustne og w210 med 800.000 km på klokken som er uden rust

Self også set omvendt :D
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Finn Donati
Indlæg: 147
Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
Geografisk sted: Silkeborg

Re: W124 300D vs. W210 E290

Indlæg af Finn Donati »

Nu er det ikke så længe siden jeg fik min første w210, og jeg var først ude og se på en 300D (136hk), og sådan én er meget sløv. Slet ikke kvik til at accelerere. En 290TD (129hk), er måske lige sløv i optrækket?
Jeg vil anbefale dig at prøve en 300TD (177hk), de koster vist også nogenlunde det samme?
Alternativt skal du op i de lidt nyere CDI'er, for at få noget der trækker ordentligt. Men de koster også mere.
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: W124 300D vs. W210 E290

Indlæg af Superman »

JTC skrev:w210 ruster generelt mere end andre.. HVIS ikke der bliver passet på dem.

Jeg har set W124 med 250.000 km på klokken, som er virkelig rustne og w210 med 800.000 km på klokken som er uden rust

Self også set omvendt :D
Det ved jeg.. :D

Men på det punkt er jeg også kommet til den konklusion at hvad angår rust, tror jeg næsten at man er bedre stillet med en W210 end en W124. En W124 er immervæk ved at være gammel.

Tænker mere på alt andet end karossen? 8)
Superman
Indlæg: 117
Tilmeldt: 20. okt 2012, 21:05

Re: W124 300D vs. W210 E290

Indlæg af Superman »

Finn Donati skrev:Nu er det ikke så længe siden jeg fik min første w210, og jeg var først ude og se på en 300D (136hk), og sådan én er meget sløv. Slet ikke kvik til at accelerere. En 290TD (129hk), er måske lige sløv i optrækket?
Jeg vil anbefale dig at prøve en 300TD (177hk), de koster vist også nogenlunde det samme?
Alternativt skal du op i de lidt nyere CDI'er, for at få noget der trækker ordentligt. Men de koster også mere.
Der er meget stor forskel på en NA diesel (uden turbo) og så en Diesel m/Turbo.

En E290'er er ikke langsom.. Den er bare ganske normal..
Besvar