Webasto kører men varmer og stopper ikke

Alt vedrørende teknik
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 118
Tilmeldt: 1. sep 2010, 11:44
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Webasto kører men varmer og stopper ikke

Indlæg af olesj »

Hej


Her til morgen har mit fyr drillet i min E320 .

Fyret blev startet som altid med fjernbetjeningen og ca 30 min efter da jeg kom ud til bilen var den helt kold men jeg kunne hører at fyret arbejdede ( Blæser i fyret arbejdede )

Jeg startede bilen kørte på arbejde 7 min stoppede bilen og blæseren i fyret fortsatte med at køre ??
Jeg kan nu hverken stoppe eller starte fyret det reagerer ikke på noget ( Blæser i fyret arbejdede videre ) , jeg har prøvet at tage strømmen fra bilen men det hjalp heller ikke , blæseren startet bare igen i fyret .

Fyret er så vidt jeg ved monteret fra MB og virker også ind over styringen i rattet . Fyret må så være Webasto fra 2008 .

Er der en venlig sjæl som har en ide til hvor jeg skal starte med at fejlfinde eller hvor jeg kan tage strømmen til fyret indtil jeg har en løsning på problemet .
W211 E320 V6 TCdi SC årg 08
http://www.olesj.dk

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Webasto kører men varmer og stopper ikke

Indlæg af BWJ »

Din håndsender, blinker den én gang rødt, og så i ca. 5sek. orange ?
ZOOM ZOOM.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Webasto kører men varmer og stopper ikke

Indlæg af jensen »

Hvis det er originalt monteret mener jeg det er sikring 25 i venstre side af instrumentbord ellers ville jeg kigge efter en sikringsholder hvor der sidder 3 sikringer samlet
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 118
Tilmeldt: 1. sep 2010, 11:44
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Re: Webasto kører men varmer og stopper ikke

Indlæg af olesj »

BWJ skrev:Din håndsender, blinker den én gang rødt, og så i ca. 5sek. orange ?
Den virker som den plejer og siger også ok i displayet når jeg starter fyret , men hvis jeg så efterfølgende trykker pil til side siger den fault og fyret kan ikke stoppes Igen før batteriet bliver taget fra bilen .
W211 E320 V6 TCdi SC årg 08
http://www.olesj.dk

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 118
Tilmeldt: 1. sep 2010, 11:44
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Re: Webasto kører men varmer og stopper ikke

Indlæg af olesj »

jensen skrev:Hvis det er originalt monteret mener jeg det er sikring 25 i venstre side af instrumentbord ellers ville jeg kigge efter en sikringsholder hvor der sidder 3 sikringer samlet
Den vil jeg kigge efter , men mener du det kan være en sikring for fyret starter jo dog uden varme .

Jeg har fået at vide at fyret måske skal resettes .

Det er et standarer monteret fyr der sidder i , virker over rattet og en knap ved gearvælgeren også.
W211 E320 V6 TCdi SC årg 08
http://www.olesj.dk

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Webasto kører men varmer og stopper ikke

Indlæg af jensen »

Du skrev det ikke ville stoppe derfor mente jeg det ville hjælpe at afmontere sikring,du må have en tester på for at udlæse fejl men muligheden for at der er fejl på printet eller ir i stikket har jeg set før
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 118
Tilmeldt: 1. sep 2010, 11:44
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Re: Webasto kører men varmer og stopper ikke

Indlæg af olesj »

jensen skrev:Du skrev det ikke ville stoppe derfor mente jeg det ville hjælpe at afmontere sikring,du må have en tester på for at udlæse fejl men muligheden for at der er fejl på printet eller ir i stikket har jeg set før
Så vil jeg da løbe stikkene efter og se om der kan være noget galt der .

Nogle der kender et godt værksted i Nordsjælland ( Hillerød måske ) hvor de kan nulstille fyret .
W211 E320 V6 TCdi SC årg 08
http://www.olesj.dk

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
Peter BJ
Indlæg: 208
Tilmeldt: 16. maj 2011, 21:24
Kontakt:

Re: Webasto kører men varmer og stopper ikke

Indlæg af Peter BJ »

olesj skrev:
jensen skrev:Du skrev det ikke ville stoppe derfor mente jeg det ville hjælpe at afmontere sikring,du må have en tester på for at udlæse fejl men muligheden for at der er fejl på printet eller ir i stikket har jeg set før
Så vil jeg da løbe stikkene efter og se om der kan være noget galt der .

Nogle der kender et godt værksted i Nordsjælland ( Hillerød måske ) hvor de kan nulstille fyret .
Hvad med Mercedes i Hillerød....? ;-)

Heimdalsvej 2
Hillerød
4820 0020
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Webasto kører men varmer og stopper ikke

Indlæg af E 270 2001 »

Autoelektro-værksted :idea: De er eksperter i sådan noget :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Webasto kører men varmer og stopper ikke

Indlæg af BWJ »

Peter BJ skrev:
olesj skrev:
jensen skrev:Du skrev det ikke ville stoppe derfor mente jeg det ville hjælpe at afmontere sikring,du må have en tester på for at udlæse fejl men muligheden for at der er fejl på printet eller ir i stikket har jeg set før
Så vil jeg da løbe stikkene efter og se om der kan være noget galt der .

Nogle der kender et godt værksted i Nordsjælland ( Hillerød måske ) hvor de kan nulstille fyret .
Hvad med Mercedes i Hillerød....? ;-)

Heimdalsvej 2
Hillerød
4820 0020
- roder ikke med personbiler :wink:
ZOOM ZOOM.
Peter BJ
Indlæg: 208
Tilmeldt: 16. maj 2011, 21:24
Kontakt:

Re: Webasto kører men varmer og stopper ikke

Indlæg af Peter BJ »

Jeg har da fået både repareret og serviceret mine personbiler flere gange i Hillerød. Men de SÆLGER ikke personbiler.
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 118
Tilmeldt: 1. sep 2010, 11:44
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Re: Webasto kører men varmer og stopper ikke

Indlæg af olesj »

Jeg har fået tid på Mercedes i Hillerød mandag så må vi se hvad der er galt med fyret .
W211 E320 V6 TCdi SC årg 08
http://www.olesj.dk

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
MB-Freak
Indlæg: 135
Tilmeldt: 29. okt 2009, 20:56
Geografisk sted: Hedensted

Re: Webasto kører men varmer og stopper ikke

Indlæg af MB-Freak »

Hejsa

Hvis MB dømmer dit fyr helt dødt eller det ender med en dyr reparation, har jeg et brugt fyr liggende, som du kan få billigt også fra en E-klasse originalt. :)

Mvh MB-Freak
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 118
Tilmeldt: 1. sep 2010, 11:44
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Re: Webasto kører men varmer og stopper ikke

Indlæg af olesj »

MB-Freak skrev:Hejsa

Hvis MB dømmer dit fyr helt dødt eller det ender med en dyr reparation, har jeg et brugt fyr liggende, som du kan få billigt også fra en E-klasse originalt. :)

Mvh MB-Freak
Den får du svar på mandag ,det er super at have i baghånden så jeg ikke ender med at skulle købe nyt .
W211 E320 V6 TCdi SC årg 08
http://www.olesj.dk

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
Brugeravatar
olesj
Indlæg: 118
Tilmeldt: 1. sep 2010, 11:44
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Re: Webasto kører men varmer og stopper ikke

Indlæg af olesj »

Så fik jeg kigget bilen efter på Mercedes , desværre havde deres ekspert i Fyr så meget at lave at jeg måtte kører hjem igen efter 2 timer venten . Bilen var inde på værkstedet og runde en tester som ikke kunne se noget forkert andet en at fyret havde nogle fejl hvor den ikke kunne starte fyret hvilket jo passer fint , men desværre kunne mekanikeren ikke resætte softwaren i fyret da det ikke var en procedure han kendte til.

På værkstedet startede fyret som det skulle og slukkede også fint, da jeg kom hjem prøvede jeg igen at starte fyret og stoppe den igen efter 4 timer .

Sener igen prøvede jeg så at starte fyret og det virkede som det skulle , her til morgen prøvede jeg igen og det virkede som det skulle ??????

Hvad skal man så tro, er fejlen gået i sig selv eller kan fyret lave balladen når det bliver minus grader ????

Min teori går på at enten er det lav spænding i bilen sammen med minusgarder som kan lave balladen , eller også er fejlen gået i sig selv igen, hvilket er en løsning jeg ikke er vild med da det er konen som bruger bilen til dagligt og derfor er den som skal løse problemet hvis fyret ikke stopper igen .

Skulle der være en venlig sjæl som kender placeringen af sikringen så man kan stoppe fyret uden at skulle hive batteriet fra bilen ville jeg være meget taknemmelig .

Mekanikeren mente at det er en af dem ude i motorrummet men var ikke klar over hvilken .
W211 E320 V6 TCdi SC årg 08
http://www.olesj.dk

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
Besvar