Defekt bagrudevisker W638 Vito / V230

Alt vedrørende teknik
Besvar
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Defekt bagrudevisker W638 Vito / V230

Indlæg af Velo »

Hej forum.
I foråret gik begyndte min bagrude visker at blive træls og ikke viske færdigt, og indimellem stoppede den oppe på ruden og reagerede ikke på "vippearmen" men gik man om til viskeren og gav den et lille skub. Så kørte den langsomt færdigt.

Det blev sommer og jeg klarede mig fin uden viskeren, men her til vinter der savner jeg den godt nok.
Jeg tænkte at det nok var motoren, så jeg prøvede med en anden motor - forgæves desværre. Kan det være en styreboks eller en eller anden ledning der har en brist og derfor gør at den ikke virker.

Jeg skal lige tilføje, jeg har endnu ikke haft målt på ledningerne omme i bagklappen. Var lidt i tvivl hvilke hvordan osv. havde ikke lige hovede eller ekstrahænder med mig så jeg kunne ikke "aktiverer" bagrudeviskeren.

Hvis en af jer kyndige mercedes folk derude kender til et problem med W638'erens bagrudevisker. Så ønsker jeg indsigt i en evt. løsning.
På forhånd tak. Mvh Michael
Smøremanden
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24. okt 2012, 14:49
Kontakt:

Re: Defekt bagrudevisker W638 Vito / V230

Indlæg af Smøremanden »

Kan du bevæge selve viskerarmen ellers skal den skilles af eller skiftes, det ses på mange forskellige biler
Med venlig hilsen
Brian Holst

Mercedes R 500
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Defekt bagrudevisker W638 Vito / V230

Indlæg af SLKkompressor »

Rigtig mange viskerarme især bagrudeviskere har det med at gå stramt med tiden. Adskil akselgennemføringen rens og smør aksel og hele mekanikken så du er sikker på at det kører let som smurt i fedt. Det koster kun lidt hjemmearbejde. Men det kan selvfølgeligt være en elektrisk fejl.
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Re: Defekt bagrudevisker W638 Vito / V230

Indlæg af Velo »

Den anden motor jeg skrev jeg prøvede med, den havde jeg bare skruet på så den vente ind i bilen. OG den var der ingen respons på heller.
Så jeg har systemet mistænkt for at have en elektrisk fejl. Men hvis en af jer derude bag skærmene havde kendskab til hvor fejlen typisk opstod. Så ville det glæde mig. Jeg har viskerrelæet mistænkt for at være ufunktionelt. Men jeg aner endnu ikke hvor det sidder. Bagrude sprinkleren fungerer dog stadig.
Besvar