EGR W211 220 CDI 150 hk

Alt vedrørende teknik
tconradsen
Indlæg: 50
Tilmeldt: 1. jun 2012, 17:45

EGR W211 220 CDI 150 hk

Indlæg af tconradsen »

Hej.

Jeg tænkte jeg ville tjekke min EGR, da jeg mistænker den er tilsodet = dårlig brændstoføkonomi.

Er der nogen som ved om der sidder en pakning mellem EGR og inds.manifold, og skal denne skiftet hvis man afmontere EGR for at tjekke??

HVis den er komplet tilsodet, hvad renser man så bedst med?

Hvor får man en ny til bedste pris og kvalitet.

På forhånd tak.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: EGR W211 220 CDI 150 hk

Indlæg af E 270 2001 »

Giv den en gang EGR-Rens, samt evt kontrollere at div forbindelser går trinløst.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
LIMO
Indlæg: 99
Tilmeldt: 28. mar 2011, 12:01
Geografisk sted: Haderslev

Re: EGR W211 220 CDI 150 hk

Indlæg af LIMO »

Jeg er spændt på at høre, hvad resultatet bliver af det. Har selv for nylig købt en w211 fra 03 med samme motor, og brændstofforbruget skuffer mig noget. Jeg har tidligere haft en w211 270 CDI fra 04 med 177 hk, som kørte mindst 1,5 km længere pr. liter i snit.
220'eren kører ca 14 km/ltr og 270'eren kørte ca 16 km/ltr og jeg havde håbet på mindst samme forbrug. Ingen af bilerne er chiptunet.
Venlig hilsen

Peter

204.202 C220 CDI, 2012, Avantgarde St.car, p.t. 198.000 km
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: EGR W211 220 CDI 150 hk

Indlæg af JTC »

En adskilning og rens af eger systemet
Rens af indsugnings manifold
Stort service af motor
Adetiv for rens af indsprøjtningssystem
Boks tuning
En perfekt fungerende luftmassemåler

Er alle ting, der klart har indflydelse på økonomien
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: EGR W211 220 CDI 150 hk

Indlæg af Aliaz »

Prøv at se, hvordan andre ligger.

Min E320 CDI 2007 V6 ligger umiddelbart i den ringe ende set med brændstof-økonomiske øjne.
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/416499.html

Dog er ovennævnte også den bedste. De ligger op til 9,3x L pr 100 km:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2

Jeg forstår ikke, hvordan han kan nøjes med 7,7L pr 100 km i gns. Min ligger nærmere på 10L / 100 km. Dog kører jeg også en del bykørsel. Men målt på længere ture på motorvej så ligger den på ca. 8,2 L / 100 km = 12,20 km/l. Her burde den nok gå længere ned i forbrug. Kører på 16" Conti 830P 225/55. Luft 2,4 bar.
Sommerdæk 18" Conti også cirka 2,4-2,5 bars luft.

Ved landevejskørsel med få stop så kan jeg få den ned på ca. 7L / 100 km = 14,28, men så kører jeg også ekstremt pænt og ca. 70-80km i timen.

Får man en melding i display, hvis ventilen er tilsodet?
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
tconradsen
Indlæg: 50
Tilmeldt: 1. jun 2012, 17:45

Re: EGR W211 220 CDI 150 hk

Indlæg af tconradsen »

Hej igen.
Indsprøjtningsrens er kommet i tanken, syntes jeg kunne høre lidt forskel på motorlyd. Mindre støj. Så har nu købt flaske til 10 behandlinger.

Mangler stadig det sidste stykke værktøj til at pille EGR af, så må en tur mere i Biltema. Har toppene, men mangler nu en kobling til skralde, DOUGH :|

Har også købt indsugningsrens fra BellAdd. Skal det gennem turbo og intercooler, eller bare ind lige før manifolden?
Skal den køre tomgang eller ca 2000 omdr.? Og er det realistisk, at en flaske renser tilstrækkeligt?

På forhånd tak.
ulrikp
Indlæg: 97
Tilmeldt: 3. dec 2016, 22:38

Re: EGR W211 220 CDI 150 hk

Indlæg af ulrikp »

Det skal sprøjtes ind før turboen, men efter luftmassemåleren. Har købt en dåse, men har ikke prøvet det af endnu. Mener det er 1500 eller 2000 rpm. Google det, masser af info.
W211 E220 CDi 2006 kombi

Chassis: 211.206
Motor: 646.961
Aut.gear: 722.699
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: EGR W211 220 CDI 150 hk

Indlæg af tømreren »

ulrikp skrev:Det skal sprøjtes ind før turboen, men efter luftmassemåleren. Har købt en dåse, men har ikke prøvet det af endnu. Mener det er 1500 eller 2000 rpm. Google det, masser af info.
Det frarådes på det kraftigste af dygtige mekanikere der ikke kun tænker i profit, at benytte den type rensemidler, da det er ualmindeligt hårdt for motoren. Nogle har sågar udtalt, én behandling slider som 30.000 kilometer!!!
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: EGR W211 220 CDI 150 hk

Indlæg af Alex B J »

tømreren skrev:
ulrikp skrev:Det skal sprøjtes ind før turboen, men efter luftmassemåleren. Har købt en dåse, men har ikke prøvet det af endnu. Mener det er 1500 eller 2000 rpm. Google det, masser af info.
Det frarådes på det kraftigste af dygtige mekanikere der ikke kun tænker i profit, at benytte den type rensemidler, da det er ualmindeligt hårdt for motoren. Nogle har sågar udtalt, én behandling slider som 30.000 kilometer!!!
Fedt nok så har min passat iflg udsagn fra dem som ikke tænker i profit rundet en million km....
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: EGR W211 220 CDI 150 hk

Indlæg af tømreren »

Alex B J skrev:
tømreren skrev:
ulrikp skrev:Det skal sprøjtes ind før turboen, men efter luftmassemåleren. Har købt en dåse, men har ikke prøvet det af endnu. Mener det er 1500 eller 2000 rpm. Google det, masser af info.
Det frarådes på det kraftigste af dygtige mekanikere der ikke kun tænker i profit, at benytte den type rensemidler, da det er ualmindeligt hårdt for motoren. Nogle har sågar udtalt, én behandling slider som 30.000 kilometer!!!
Fedt nok så har min passat iflg udsagn fra dem som ikke tænker i profit rundet en million km....
Jamen du skal da blot glæde dig over din Folkevogn ikke har taget skade af behandlingerne.

JEG tør bare ikke benytte den type rensemidler....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: EGR W211 220 CDI 150 hk

Indlæg af Alex B J »

Jeg vil fejre det med kage prompte,har benyttet bell add cirka 20 gange(det er je en del km oveni de 450000 den har kørt :mrgreen: :mrgreen:
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: EGR W211 220 CDI 150 hk

Indlæg af tømreren »

Alex B J skrev:Jeg vil fejre det med kage prompte,har benyttet bell add cirka 20 gange(det er je en del km oveni de 450000 den har kørt :mrgreen: :mrgreen:
Jeg fejrer hver dag, at jeg sparer en hulens masse penge ved ikke at købe den slags 'vidundermidler' og alligevel har en motor der kører som en drøm! :lol:
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: EGR W211 220 CDI 150 hk

Indlæg af Alex B J »

tømreren skrev:
Alex B J skrev:Jeg vil fejre det med kage prompte,har benyttet bell add cirka 20 gange(det er je en del km oveni de 450000 den har kørt :mrgreen: :mrgreen:
Jeg fejrer hver dag, at jeg sparer en hulens masse penge ved ikke at købe den slags 'vidundermidler' og alligevel har en motor der kører som en drøm! :lol:
Så skulle du prøve at bruge bell add,så ville du finde ud af at den alligevel ikke kørte som en drøm..men nogle vil jo hellere spare end købe vidundermidler...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: EGR W211 220 CDI 150 hk

Indlæg af tømreren »

Alex B J skrev:
tømreren skrev:
Alex B J skrev:Jeg vil fejre det med kage prompte,har benyttet bell add cirka 20 gange(det er je en del km oveni de 450000 den har kørt :mrgreen: :mrgreen:
Jeg fejrer hver dag, at jeg sparer en hulens masse penge ved ikke at købe den slags 'vidundermidler' og alligevel har en motor der kører som en drøm! :lol:
Så skulle du prøve at bruge bell add,så ville du finde ud af at den alligevel ikke kørte som en drøm..men nogle vil jo hellere spare end købe vidundermidler...
Jeg benytter skam 'Bell Add' produkter, men jeg kunne ALDRIG finde på at benytte deres indsugningsrens! Så jo, den kører som en drøm 8)
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
ulrikp
Indlæg: 97
Tilmeldt: 3. dec 2016, 22:38

Re: EGR W211 220 CDI 150 hk

Indlæg af ulrikp »

Jeg giver en update hvis min vogn stiller træskoene af en gang indsugningsrens. Har ikke selv hørt om nogle ødelagde en motor pga indsugningsrens. Går ud fra at den er stil med Liqui Moly's version, som har mange fans i udlandet.
W211 E220 CDi 2006 kombi

Chassis: 211.206
Motor: 646.961
Aut.gear: 722.699
Besvar