Command NTG1 vil ikke starte op.

Alt vedrørende teknik
Besvar
Tommy
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6. jul 2012, 11:05

Command NTG1 vil ikke starte op.

Indlæg af Tommy »

Hej Forum
Jeg oplever fra tid til anden at mit command anlæg, det store fra ´04 ikke vil starte ordentligt op, tror det er et ntg1 med en stor skærm og cd + 6 cd veksler i bunden. Det starter ikke normalt op som det plejer, men når man trykker på on, kommer selve start skærmen med Merc. logoet, hvor efter det fryser og ikke starter ordentligt op. Man kan være heldig at det efter længere tid kørsel kommer af sig selv igen, ellers først nå bilen har stået stille i noget tid. Jeg har oplevet at mit batt. i denne kolde tid har været fladt men undskylder det naturligvis med kulden, men mistænker om anlægget kan have spænding på og dermed dræne batt., da der er været sammenfald med fladt batt. og ikke opstart af command. Det hænder ca. 1 gang i mdr. og kører ellers hverdag ca. 120 km. Hvad kan der være galt? Kan man tvinge dem til at starte ved at gøre noget særligt - tænker at jeg kan "ryste" den ud af fastfrysningen med at tage batt. fra et øjeblik - men det kan jo ikke være rigtigt. Når det sker er der intet andet er er strøm til i anlægget, håndfri tlf. i armlæn, 6 cd veksler etc.
E320 CDI ´04 st. car. 3,2 l. rækkemotor. 5 trins gearks.
MB-Freak
Indlæg: 135
Tilmeldt: 29. okt 2009, 20:56
Geografisk sted: Hedensted

Re: Command NTG1 vil ikke starte op.

Indlæg af MB-Freak »

Hejsa

Jeg vil også mistænke dit batteri / evnen til at batteriet bliver ladet ordentligt op..
Din bil har jo en funktion, hvor den slår alle unødige strømforbrugere fra, hvis dit bateri ikke er på toppen, eller den ikke lader nok.
Når der så er ved at være spændning nok på kan du få gang i alle de ekstra gadgets.

Mistænker derfor om det kunne være derfor at din comand ikke starter op.

Prøv at lade dit batteri helt op og se om det hjælper. :)

mvh MB-Freak
Tommy
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6. jul 2012, 11:05

Re: Command NTG1 vil ikke starte op.

Indlæg af Tommy »

Ja, har også selv tænkt sådan. Men har faktisk lige i sidste uge fået nyt batt. på, da jeg en morgen kom ud og det var fladt. Få dage efter batt. skift sker det så igen. Men det nye batt. kan jo også tømmes - men det skulle i hvert tilfælde ikke fejle noget. Den skriver jo i displayet, når de ekstra strømslugende ting ikke er "tilgængelige" eks. blæser, varme i bagrude etc. Når jeg så har kørt et par hundrede meter skriver den at de igen af "tilgængelige". Dette er command´en uafhængig af?
E320 CDI ´04 st. car. 3,2 l. rækkemotor. 5 trins gearks.
Peter BJ
Indlæg: 208
Tilmeldt: 16. maj 2011, 21:24
Kontakt:

Re: Command NTG1 vil ikke starte op.

Indlæg af Peter BJ »

Hej. Jeg havde også en fejl, med at den afbrød elforbrugende udstyr; det blev hurtigt værre, skiftede batteri uden at det hjalp ret lang tid. Det var generatoren der ikke kunne lade batteriet ordentligt op = ny generator. Måske er det samme fejl du har.
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Tommy
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6. jul 2012, 11:05

Re: Command NTG1 vil ikke starte op.

Indlæg af Tommy »

Ok tak for info. Det vil jeg prøve at finde ud af.
E320 CDI ´04 st. car. 3,2 l. rækkemotor. 5 trins gearks.
Besvar