Engine Fan - Visit workshop - W210

Alt vedrørende teknik
Besvar
urbengt
Indlæg: 4
Tilmeldt: 17. sep 2011, 22:17

Engine Fan - Visit workshop - W210

Indlæg af urbengt »

Hej og god jul,
Jeg får 'Engine Fan - visit workshop' når motoren bliver varm.
Modsat andre indlæg kører min blæser ikke.
Jeg har lige fået skiftet dieselpumpen - Der var derefter fejlen kom.
Dieselpumpen var flækket og dryppet ned på kileremmen, der var hoppet af. Måske kan der være sket noget i forbindelse med det også.
Har igen lige tjekket bilen og nu har har den sprunget fuse 20 på 30amp - så nu har jeg fejlen med det samme, når jeg starter bilen. :cry:
Har i nogle gode idéer :?:
Hvad kan der være galt :?:

Glæder mig til at hører fra nogen af jer.
Glædelig julhilsner fra
René :D
Motby
Indlæg: 31
Tilmeldt: 27. nov 2009, 16:04

Re: Engine Fan - Visit workshop - W210

Indlæg af Motby »

Altså på min 210'er fra 2000 er viften elektrisk. Den døde sidste år og jeg fik en ny monteret. Den gav den samme melding når motoren var blevet varm.
MVH.
urbengt
Indlæg: 4
Tilmeldt: 17. sep 2011, 22:17

Re: Engine Fan - Visit workshop - W210

Indlæg af urbengt »

Motby skrev:Altså på min 210'er fra 2000 er viften elektrisk. Den døde sidste år og jeg fik en ny monteret. Den gav den samme melding når motoren var blevet varm.
MVH.
Tak for dit svar.
Min vifte er også meget ny. Fik den skiftet fra 4-5 måneder siden. Ved du om diesel kan have beskadet min elektoniske motor i viften?
Hilsen René
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: Engine Fan - Visit workshop - W210

Indlæg af oej »

Din blæser vinge burde ikke blive defekt pga. diesel stænk. Men det er nemt at skille stikke og lave 2 test ledningen (med sikring) og se om den kan køre. Men selve blæser styringen kan også drille på en 210'er.
Knækket/irret ledninger og defekt styring. Styringen sidder i venstre inderskærm (på undersiden foran v.forhjul og på bagsiden af kofangerstiveren.
Hvis der springer en 30a sikring er der direkte kortslutning.

Mvh
Oej
Besvar