W211 220 CDI ude af ballance

Alt vedrørende teknik
Besvar
kimibs
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30. sep 2011, 14:47

W211 220 CDI ude af ballance

Indlæg af kimibs »

W211 220 CDI stc. fra 2005 kørt 400.000 km ryster.
Det mærkes som om hjul er ude af ballance, men alla 4 er blevet afballanceret 2 gange, sælger påstår at alle 4 dæmpere ikke er mere end ½ år gamle.
Er der mon nogen der har erfarringer med et problem som dette?
MVH Kim Sorø
Kim Ibsen
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
Brugeravatar
BTE
Indlæg: 250
Tilmeldt: 7. dec 2009, 21:49
Geografisk sted: Vestjylland

Re: W211 220 CDI ude af ballance

Indlæg af BTE »

Ude af balance hvordan? Trækker den til en side? Ryster den under kørelse? Vugger den i tomgang? Sejler den i høj hastighed?
Lidt mere info tak.

Et sted at starte ville være div. ophæng bøsninger. Få tjekket din undervogn op.
Evt. dine motor og gearkasse ophæng
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: W211 220 CDI ude af ballance

Indlæg af SLKkompressor »

Det mest almindelige er skæve dæk, skæve fælge og hjul ude af balance. Her i julen kan du selv forsøge med at flytte hjul rundt for at mærke om rystelsernes plasering flytter sig. Der findes i øvrigt langt flere som ikke kan afveje hjul end der kan! Glædelig jul.
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: W211 220 CDI ude af ballance

Indlæg af JTC »

Hvis du kan mærke det i rattet, er det er for det meste skæve fælge eller dårlige dæk (Skæve dæk)

Er det en snoren og hurtig rysten i undervognen der kommer allerede fra 40kmt og frem, så kan det være problem med kardan akslen
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
kimibs
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30. sep 2011, 14:47

Re: W211 220 CDI ude af ballance

Indlæg af kimibs »

Jeg prøvede at sætte sommerhjul på bagakslen, derved forsvandt rystelser, det er utroligt at der efter 2 afbalanceringer ikke er fundet nogen fejl på dæk, men det er vel heller ikke dette der bliver kontrolleret ved en afbalancering, det kan jo tænkes at der er fejl i selve dækkassen som ikke afsløres ved afbalancering, men nu er der ikke andet at gøre end få skiftet dæk på bagaksel.
Tak for jeres indlæg, Godt nytår
Mvh Kim Sorø
Kim Ibsen
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: W211 220 CDI ude af ballance

Indlæg af SLKkompressor »

Jamen det kan da lige så godt være fælgene som er skæve eller centerhullet som ikke passer, der kan være rust og andre belægninger på bremseskivernes anlægsflader som forstyrrer at hjulene kører fuldstændigt lige. Det er i øvrigt ofte yngste lærling eller fejedrengen som afvejer hjul uden at kontrollere om dæk og fælge er skæve.
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: W211 220 CDI ude af ballance

Indlæg af Aliaz »

Hvordan er fremgangsmåden for at kontrollere om dæk eller fælge er skæve?

Hvis bilen kører en smule til den ene side på ét sæt sommerfælge og ej på vinterfælge og de overvejende sandsynligt ej er skadede, så er der vel tale om dårlig afbalancering? Tror nok de har kørt en smule til den ene side siden nykøbet. Det kan vel næppe hjælpe at bytte rundt på hjulene eller måske?
Tak.
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Schak
Indlæg: 50
Tilmeldt: 12. nov 2011, 08:28

Re: W211 220 CDI ude af ballance

Indlæg af Schak »

Dæk og fælge er altså ikke hvad de har været nu om dage.
Jeg har aldrig døjet så meget med fejlbehæftede dæk,eller fælge
hvor målene er udenfor grænseværdierne , som de seneste 6-8 år.
Har altid kørt på enten Michelin, Goodyear eller Continental, men
har fået byttet adskillige på garantien, enten fordi de trækker
bilen til siden (det er ikke altid sporingen den er gal med), eller
fordi de ikke er 100% runde.
Et måske lidt overset problem er nav-størrelsen på bilen og
centerhullet på fælgen. På min 211 220 fra 07 kæmpede vi
længe med rysten over 100 km/t, alt blev prøvet, indtil et lyst
hoved prøvede at måle begge dele. Nav på bilen målte
66,3, centerhul på fælg 66,6. En centerring på 0,2 mm blev
klippet ud af noget plade og monteret på alle 4 nav, og
nu kører bilen 100 % uden rystelser.
nejlund 320
Indlæg: 4
Tilmeldt: 16. dec 2012, 17:35

Re: W211 320 CDI service resætning

Indlæg af nejlund 320 »

hej og tusind tak for denne fantastiske forum jeg følger interreseret med
hvordan resætter man serviceindikator så den igen tæller til de ca 20 t i interval
det drejer sig om en 211 320 cdi sedan fra 03 med 430t på klokken samt betyder det når der i instrument
står kyhlmittel søg værksted men der mangler ikke vand på køler på forhånd tak for evt svar nejlund 320
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: W211 220 CDI ude af ballance

Indlæg af jensen »

Velkommen i forummet kan se du er nybegynder da du skulle have lavet et nyt indlæg med dine problemer som ikke har noget med ubalance at gøre men derfor svarer jeg alligevel så godt jeg kan,her på dette link finder du en pdf fil som passer til din bil

http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... ost2052503

angående din vandlampe tro jeg du skal købe en ny ekspansionsbeholder altså der hvor du fylder kølervand på
nejlund 320
Indlæg: 4
Tilmeldt: 16. dec 2012, 17:35

Re: W211 220 CDI ude af ballance

Indlæg af nejlund 320 »

tusind tak for hjælpen hilsen nejlund 320
Besvar