Glædeligt nytår. Første nye problem i 2013 dukket op.

Alt vedrørende teknik
Besvar
MB cruizer
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. jan 2011, 12:22
Geografisk sted: Vestsjælland

Glædeligt nytår. Første nye problem i 2013 dukket op.

Indlæg af MB cruizer »

Alt er gået fint :D indtil idag kl 1330 :x hvor jeg skulle retur fra en lille køretur i min w202 250TD.

I tomgang sætter motoren ud kortvarigt cirka hver 10 sekund. Nok til at man kan både høre det
og se motoren "vælte". :? Hvis jeg gav lidt omdrejninger i "P" forsvandt problemet.

Ingen luft i slanger men der lugtede af diesel og toppen af min dieselpumpe var våd.
Jeg har lavet den sorte "ventil" på siden for nogle år siden så jeg kiggede
nærmere på selve omløberne til mine dyserør.

Lækagen kommer under fra hvor hele delen/indmaden er skruet ned i pumpehuset. :shock:
Det ligner lidt en dyse med en multikant i bunden, som et låseblik er lagt ned på med
en fikserskrue. Der er så fem af dem på række. Eet til hvert dyserør.

Det lækker ud under dyse 2 og 3 låseblikket på pumpen (talt fra fronten).
Mit spørgsmål er : Kan man de her dele ud af pumpehuset og evt skifte en
O-ring eller lign. på dem ? Jeg har ikke kunnet finde en illustration nogetsteds
om hvordan pumpen ser ud indvendigt.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Glædeligt nytår. Første nye problem i 2013 dukket op.

Indlæg af jensen »

Giv den 5 o ringe så kører det igen
her er vejledning http://dieselgiant.com/mercedes_injecti ... ring_r.htm
MB cruizer
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. jan 2011, 12:22
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Glædeligt nytår. Første nye problem i 2013 dukket op.

Indlæg af MB cruizer »

Rigtigt mange tak!

Så ved jeg hvad jeg skal lave!
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Glædeligt nytår. Første nye problem i 2013 dukket op.

Indlæg af JTC »

Lige en advarelse her fra..
Har du ikke prøvet at skifte O-ringe ved elementerne før, så vær forsigtig med denne opgave.

Den lille fjeder der sider oven på elementet, må ikke blive væk og den skal side rigtigt når du samler det igen.
Så skal det hele efterspændes efter forskrifterne og o-ringen smøres med fedt inden, så den ikke tager skade ved samling.

P.s. du må ikke tage elementet op af pumpen!! kun selve hætten som O-ringen sider på

God arbejdslyst 8)
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Glædeligt nytår. Første nye problem i 2013 dukket op.

Indlæg af jensen »

Mangler du en top til at afmontere med kan du bruge et defekt friløb fra en generator strålerne modsvarer dem på pumpen skær strålerne af og svejs dem sammen med feks. gammel tændrørstop
MB cruizer
Indlæg: 68
Tilmeldt: 26. jan 2011, 12:22
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Glædeligt nytår. Første nye problem i 2013 dukket op.

Indlæg af MB cruizer »

Til JTC : Tak for advarslen, ja jeg kan se på de billeder der er på den side som Jensen
henviste til at man lige skal passe på den fjeder, men jeg kan ikke lige forestille mig hvordan
det er samlet før jeg skiller den ad jeg har. O-ringen du tænker på , er det ikke den oppe
over gevindet ug under strålerne på "stubben" til dyserøret ?

Hvis det var en gl. rækkepumpe (simms f.eks. ) ville jeg være mere nervøs for at skrue de stubbe ud da man
reguler indsprøjtningsmængden på en sådanne men ikke på den her åbenbart, selvom stubbe og stråler til
låseblik virker lidt som et "levn" fra den gl rækkepumpe type.

Kender ikke forskrifterne med moment men kan regne ud at gutten på
http://dieselgiant.com/mercedes_injecti ... ring_r.htm har brugt 30 Nm til at forme kobberskiven
nedenunder (spænde og løsne 2 gg) og spændt 35 Nm til slut 3 gg. Er det korrekt ?
Det virker som ret meget men OK den skal pakke for dysetrykket lige der.

Til Jensen : Tak, jeg har bestilt en top fra tyskland men det kan være jeg bliver nødt til at lave een selv
da jeg ikke har modtaget den endnu og begynder at løbe ud for tid bilen kan stå stille i.
Besvar