Død motor på vito 230.

Alt vedrørende teknik
Besvar
malika
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11. dec 2012, 17:01

Død motor på vito 230.

Indlæg af malika »

Min Vito "døde" pluslig på motorvejen. Motoren satte simpelthen ud under kørelsen, den gav et mindre dunk lige inden, og har ikke kunnet få liv i den siden.
De første par gange jeg prøvede at starte den, var det som om den ikke ville ta ved i motoren, men den trækker rundt nu, dog med en mislyd, iform af at den "skraller".
Skal siges, at den begyndte at gå op og ned, på temp måleren 5 minutter inden den satte ud, var ude og fylde kølervæske på lige inden det skete, men havde ikke brugt alverden.

har tjekket vand og olie, men der ser ikke ud til at være hverken vand i olien, eller olie i vandet.
Bor i Norge, så et værksteds besøg kan være en dyr adfære "1200 kr i timen". Så håber på nogen har en ide til hvad det kan være..
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Re: Død motor på vito 230.

Indlæg af Velo »

Hvis det er en 2,3 TD'ere og det viser sig at din motor er død. Så har jeg en velspillende bund uden slid af betydniing til at stå (212t) som kan afhentes billigt billigt.

Pøj Pøj. Fellow Vito owner
malika
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11. dec 2012, 17:01

Re: Død motor på vito 230.

Indlæg af malika »

Tak Velo. Vender måske tilbage, hvis det viser sig at den er helt død. Endelig fundet en mekaniker heroppe, der tager imod jyde kroner :D
Tror den har hoppet i kæden, så den ikke står rigtigt i motoren, men får dommen over den senere..
Besvar