Grøn Udligningsafgift.

Alt vedrørende teknik
Besvar
Motby
Indlæg: 31
Tilmeldt: 27. nov 2009, 16:04

Grøn Udligningsafgift.

Indlæg af Motby »

Har ikke noget med teknik at gøre, men: Har lige modtaget en regning fra Skat med en såkaldt Grøn Udligningsafgift på kr. 1840 EKSTRA !!! pr halvår. Kan det være rigtigt? Jeg er dybt rystet.
Bilen er en W210, E 270 CDI fra 2000. Håber at høre fra jer, vi er jo i samme båd med de gamle diselhakkere. MVH.
Brugeravatar
LIMO
Indlæg: 99
Tilmeldt: 28. mar 2011, 12:01
Geografisk sted: Haderslev

Re: Grøn Udligningsafgift.

Indlæg af LIMO »

Uha da. Det lyder voldsomt. Er du helt sikker på, at de 1.000 kr årligt for manglende partikelfilter ikke er med i det beløb, så det er 1.680 kr ekstra om året. De 1.000 kr. har vi jo i forvejen betalt. Men ja det løber godt nok op efterhånden :cry:
Venlig hilsen

Peter

204.202 C220 CDI, 2012, Avantgarde St.car, p.t. 198.000 km
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: Grøn Udligningsafgift.

Indlæg af Aliaz »

http://www.fdm.dk/biloekonomi/ejerafgift

Jeg har ikke partikelfilter på, så min E320 CDI W211 stiger fra ca. 7600 til 9060 kr årligt (husk at tilføje de 1000 kr for evt. manglende partikelfilter til prislisten).
Ikke at det kommer helt bag på mig at de kan finde på det, men synes alligevel det er noget svineri.
Kun den fantastiske bil og køreglæde gør at jeg må/kan finde mig i det.
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Finn Donati
Indlæg: 147
Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Grøn Udligningsafgift.

Indlæg af Finn Donati »

Min w210er koster 4150 halvårligt, det gjorde den ihvertfald sidste år. Så det lyder vel rigtig nok dét der.
Motby
Indlæg: 31
Tilmeldt: 27. nov 2009, 16:04

Re: Grøn Udligningsafgift.

Indlæg af Motby »

Hej. Det er ud over den såkaldte grønne afgift på de kr. 1000,-. Hvad gør man så hvis man vil af med den, den er usælgelig. Samtidig er den begynde at ruste, så det er ren jubel i øjeblikket. Har lige kostet kr. 9000 at syne. Men det er jo en dejlig bil at kører i, så det gælder om at nyde det, for alle pengene. MVH.
Finn Donati
Indlæg: 147
Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Grøn Udligningsafgift.

Indlæg af Finn Donati »

Bare lad være at forsøge at sælge den til den type, som vurderer biler efter hvad de koster i Grøn Ejerafgift.
De ender alligevel altid med en Toyota Aygo.. vi andre hár set lyset, og drømmer om en 420CDI selvom den koster 6700 halvårligt :)
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Grøn Udligningsafgift.

Indlæg af SLKkompressor »

Eftermontering af partikkelfilter 8-10.000 kr. kan heller ikke betale sig. Kun hvis man skal køre turistkørsel i de tyske midtbyer med grøn markat er der noget ved det.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: Grøn Udligningsafgift.

Indlæg af mercelsker »

Grøn ejerafgift: kr 2460,-
Partikeludledningsafgift: kr 500,-
Grøn udledningsafgift: Kr 1960,-
Total: Kr 4920
(årligt: kr 9840!)

Jeg har en også lige fået den (til min E320 CDI 2001 uden filter) så den er altså hævet med ca 800 kr halvårligt siden sidste halvår.

Det mest sindsyge er at der skal produceres og skrottes 3 toyotaer for een af mine (der har kørt 600t+ og er i god stand og nok skal nå millionen). Så hvilken bil sviner mest? Det er jo ikke kun diesel/benzin forbruget der sviner (det er faktisk kun en lille del af bilens samlede forurening).

Jeg er med på at den vejer lidt mere end en Aigo og dermed slider lidt mere på vejene, men det med det grønne er langt ude.

Mvh.
Besvar