Side 1 af 1
Grøn Udligningsafgift.
: 12. jan 2013, 11:22
af Motby
Har ikke noget med teknik at gøre, men: Har lige modtaget en regning fra Skat med en såkaldt Grøn Udligningsafgift på kr. 1840 EKSTRA !!! pr halvår. Kan det være rigtigt? Jeg er dybt rystet.
Bilen er en W210, E 270 CDI fra 2000. Håber at høre fra jer, vi er jo i samme båd med de gamle diselhakkere. MVH.
Re: Grøn Udligningsafgift.
: 12. jan 2013, 11:55
af LIMO
Uha da. Det lyder voldsomt. Er du helt sikker på, at de 1.000 kr årligt for manglende partikelfilter ikke er med i det beløb, så det er 1.680 kr ekstra om året. De 1.000 kr. har vi jo i forvejen betalt. Men ja det løber godt nok op efterhånden

Re: Grøn Udligningsafgift.
: 12. jan 2013, 12:55
af Aliaz
http://www.fdm.dk/biloekonomi/ejerafgift
Jeg har ikke partikelfilter på, så min E320 CDI W211 stiger fra ca. 7600 til 9060 kr årligt (husk at tilføje de 1000 kr for evt. manglende partikelfilter til prislisten).
Ikke at det kommer helt bag på mig at de kan finde på det, men synes alligevel det er noget svineri.
Kun den fantastiske bil og køreglæde gør at jeg må/kan finde mig i det.
Re: Grøn Udligningsafgift.
: 12. jan 2013, 21:29
af Finn Donati
Min w210er koster 4150 halvårligt, det gjorde den ihvertfald sidste år. Så det lyder vel rigtig nok dét der.
Re: Grøn Udligningsafgift.
: 13. jan 2013, 11:42
af Motby
Hej. Det er ud over den såkaldte grønne afgift på de kr. 1000,-. Hvad gør man så hvis man vil af med den, den er usælgelig. Samtidig er den begynde at ruste, så det er ren jubel i øjeblikket. Har lige kostet kr. 9000 at syne. Men det er jo en dejlig bil at kører i, så det gælder om at nyde det, for alle pengene. MVH.
Re: Grøn Udligningsafgift.
: 14. jan 2013, 08:07
af Finn Donati
Bare lad være at forsøge at sælge den til den type, som vurderer biler efter hvad de koster i Grøn Ejerafgift.
De ender alligevel altid med en Toyota Aygo.. vi andre hár set lyset, og drømmer om en 420CDI selvom den koster 6700 halvårligt

Re: Grøn Udligningsafgift.
: 14. jan 2013, 10:59
af SLKkompressor
Eftermontering af partikkelfilter 8-10.000 kr. kan heller ikke betale sig. Kun hvis man skal køre turistkørsel i de tyske midtbyer med grøn markat er der noget ved det.
Re: Grøn Udligningsafgift.
: 15. jan 2013, 09:59
af mercelsker
Grøn ejerafgift: kr 2460,-
Partikeludledningsafgift: kr 500,-
Grøn udledningsafgift: Kr 1960,-
Total: Kr 4920
(årligt: kr 9840!)
Jeg har en også lige fået den (til min E320 CDI 2001 uden filter) så den er altså hævet med ca 800 kr halvårligt siden sidste halvår.
Det mest sindsyge er at der skal produceres og skrottes 3 toyotaer for een af mine (der har kørt 600t+ og er i god stand og nok skal nå millionen). Så hvilken bil sviner mest? Det er jo ikke kun diesel/benzin forbruget der sviner (det er faktisk kun en lille del af bilens samlede forurening).
Jeg er med på at den vejer lidt mere end en Aigo og dermed slider lidt mere på vejene, men det med det grønne er langt ude.
Mvh.