luftundervogn
luftundervogn
Hvordan ser man om det er en airmatic eller ej, men w211 står nemelig helt nede efter 24 timer, så skal tror det må være en luftpude der er defekt ?? eller kan det være andet, ? der er ikke noget når man køre og den holder fint luft i løbet af dagen.
Vh
Nikolaj
Vh
Nikolaj
Re: luftundervogn
Vis det er en sedan skulle der gerne være en knap med en støddæmper på ved din gearvælger vis det er en stcar så er der standart luftpuder på bag i
W211/E320CDI V6 Avantgarde
Re: luftundervogn
Det er en st.car men kan bare se når jeg kigger på nettet der er der forskel om det er en airmatic eller ej ?270cdi skrev:Vis det er en sedan skulle der gerne være en knap med en støddæmper på ved din gearvælger vis det er en stcar så er der standart luftpuder på bag i
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: luftundervogn
Når du ikke ved om der er airmatic er det nok bedst at du kører på værksted for at få undervognen undersøgt for utætheder. Evnt tester på.
Re: luftundervogn
Vis ikke du har knappen ved gearstang så er det ikke airmatic men du har stadigvæk luftpuder bag det er standart på stcar
W211/E320CDI V6 Avantgarde
Re: luftundervogn
Hejsa
Da din bil er en Stc. Har du som beskrevet en luftkompressor til at hjælpe med affjedringen bagi.
Når du åbner din førerdør kan du høre en svag brummen, det er kompressoren som arbejder.
Hvis den er ved at være færdig vil du også få en melding i dit kombi ur med" car to low" og det lyser rødt.
Det er en svaghed på w211 at disse kompressore går til, så køb en ny hos MB inkl. Nyt relæ ca 2100,- kr.
Du kan sagtens selv skifte den, sidder foran venstre forhjul. Løft bilen op og afmonter plast inderskærm, så er den nem at komme til.stk af og ind m ny kompressor.
Arbejdstid ca. 1,5 time.
Håber du kan bruge dette råd.
Mvh MB- freak
Da din bil er en Stc. Har du som beskrevet en luftkompressor til at hjælpe med affjedringen bagi.
Når du åbner din førerdør kan du høre en svag brummen, det er kompressoren som arbejder.
Hvis den er ved at være færdig vil du også få en melding i dit kombi ur med" car to low" og det lyser rødt.
Det er en svaghed på w211 at disse kompressore går til, så køb en ny hos MB inkl. Nyt relæ ca 2100,- kr.
Du kan sagtens selv skifte den, sidder foran venstre forhjul. Løft bilen op og afmonter plast inderskærm, så er den nem at komme til.stk af og ind m ny kompressor.
Arbejdstid ca. 1,5 time.
Håber du kan bruge dette råd.
Mvh MB- freak
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: luftundervogn
Jamen når bilen kun taber højden over natten er det fordi systemet er utæt og det er vel ikke kompressorens skyld?
Re: luftundervogn
Har godt hørt det med kompressoren, jeg kan også godt høre den svagt, men den er kun når den har stået længe fra kl 20:00 til kl 08:00 næste dag den har tabt luften, og den er "pumpet" op på ca 45 sek igen, og holder det fint hele dagen ?MB-Freak skrev:Hejsa
Da din bil er en Stc. Har du som beskrevet en luftkompressor til at hjælpe med affjedringen bagi.
Når du åbner din førerdør kan du høre en svag brummen, det er kompressoren som arbejder.
Hvis den er ved at være færdig vil du også få en melding i dit kombi ur med" car to low" og det lyser rødt.
Det er en svaghed på w211 at disse kompressore går til, så køb en ny hos MB inkl. Nyt relæ ca 2100,- kr.
Du kan sagtens selv skifte den, sidder foran venstre forhjul. Løft bilen op og afmonter plast inderskærm, så er den nem at komme til.stk af og ind m ny kompressor.
Arbejdstid ca. 1,5 time.
Håber du kan bruge dette råd.
Mvh MB- freak
Re: luftundervogn
Ingen knap, så det er ikke airmatic takker270cdi skrev:Vis ikke du har knappen ved gearstang så er det ikke airmatic men du har stadigvæk luftpuder bag det er standart på stcar
Re: luftundervogn
Giv den en ny luftpude hvor den er lavest det løser problemet
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: luftundervogn
Man skulle måske lige først undersøge om der var en utæthed et andet sted først Det kunne jo være en billigere løsning
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: luftundervogn
Det eneste der er tryk på er i luftbælgen så ergo må det være den som skal skiftes
Re: luftundervogn
Hej Jensen
Vil det sige at der sidder en kontraventil i luftbælgen, som medfører at slanger / rør fra kompressor er trykløse, når bilen er pumpet op i niveau?
Grunden til at jeg spørger er at jeg har fået skiftet en luftbælg hos Mercedes, med det resultat at bilen er 3 cm. lavere i "den nye side" hver morgen, og såfremt slanger / rør er trykløse, må luftbælg være utæt.
Undskyld at jeg bryder ind i andres problemer.
Kim Sorø
Vil det sige at der sidder en kontraventil i luftbælgen, som medfører at slanger / rør fra kompressor er trykløse, når bilen er pumpet op i niveau?
Grunden til at jeg spørger er at jeg har fået skiftet en luftbælg hos Mercedes, med det resultat at bilen er 3 cm. lavere i "den nye side" hver morgen, og såfremt slanger / rør er trykløse, må luftbælg være utæt.
Undskyld at jeg bryder ind i andres problemer.
Kim Sorø
Kim Ibsen
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
MB 320 CDI w211 2005
MB 320 Benzin w163 1999
Re: luftundervogn
Der sidder en elektrisk ventil i bælgen som lukker for luften så det er enten ventilen eller bælgen som er utæt
Re: luftundervogn
Kan den skiftes, da jeg nu har kigget på bilen mere og mere for at finde ud af hvilken side der var lavest, har jeg konstateret at det ikke er altid den taber luften, nogle gange taber den det efter ca 2 timer andre gange har den stået et døgn uden der er sket noget ?jensen skrev:Der sidder en elektrisk ventil i bælgen som lukker for luften så det er enten ventilen eller bælgen som er utæt