Nybagt MB W 212 ejer.

Alt vedrørende teknik
Besvar
Vonrosen
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22. dec 2012, 03:50

Nybagt MB W 212 ejer.

Indlæg af Vonrosen »

Hej alle.

Ja som overskriften siger så har jeg købt mig min første Mercedes, en E 250 cdi fra 2009. med 288 000 km, altså en W 212, nu får denne model ganske vist en del kritik her på forummet, men jeg er nu meget glad for den og jeg syntes at det er en lækker luksus vogn der kører som en drøm, hurtigt og komfortabel, det er den første bil jeg har haft med automat gear og det er da bare så fedt, helt rykfrit og glidende skift, bare tryk på speederen så glider vi blødt af sted :) .
Der er selvfølgelig visse ting der skal ordnes og repareres på en bil der har kørt 288 000 km, men det har jeg også budgetteret med. Der er dog en lille ting jeg vil spørge om her på forummet, jeg syntes at der er nogen motorstøj når den bliver presset i acceleration eller ved kørsel med høj fart (140 +), da vi så skiftede motorolie til en dyr og god kvalitet var det som om den hårde motorlyd forsvandt, men allerede et par dage efter var den der igen, er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt?

Mvh
Henrik.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Nybagt MB W 212 ejer.

Indlæg af BWJ »

Hvis motor og gearkasseophæng ikke er skiftet, (springes tit over) og de skiftes fjernes meget støj og svag rysten ved tomgang.
ZOOM ZOOM.
Vonrosen
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22. dec 2012, 03:50

Re: Nybagt MB W 212 ejer.

Indlæg af Vonrosen »

BWJ skrev:Hvis motor og gearkasseophæng ikke er skiftet, (springes tit over) og de skiftes fjernes meget støj og svag rysten ved tomgang.
Det vil prøve at foreslå min mekaniker, kan man se om de er skiftet?
Det lyder som om det kan være en størrer operation eller hvordan ?

Mvh
Henrik.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Nybagt MB W 212 ejer.

Indlæg af BWJ »

Det er nemt for en kyndig at se om de er "godt brugte" :) Det er en øvelse som tager ca. 2 timer, og koster ikke en bondegård.
ZOOM ZOOM.
Vonrosen
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22. dec 2012, 03:50

Re: Nybagt MB W 212 ejer.

Indlæg af Vonrosen »

Jeg vil se om ophæng skal skiftes, men det kan jo dårligt have noget med motorolie at gøre, er der monsetro andre der har et bud på hvad der giver den hårde motorlyd, og ja vi har tjekket udstødningen og der er tilsyneladende ikke noget galt.

Mvh
Henrik
Fikret
Indlæg: 118
Tilmeldt: 16. mar 2009, 19:50
Geografisk sted: Herlev

Re: Nybagt MB W 212 ejer.

Indlæg af Fikret »

Hej Henrik. Tillykke med den nye dyt. Jeg tror ærlig ikke, at der er noget galt - den type motor støjer (i min optik) en del ved 130+ og særligt meget under belastning ;(. Spørgsmålet er om det er det du oplever??
FF
Vonrosen
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22. dec 2012, 03:50

Re: Nybagt MB W 212 ejer.

Indlæg af Vonrosen »

Fikret skrev:Hej Henrik. Tillykke med den nye dyt. Jeg tror ærlig ikke, at der er noget galt - den type motor støjer (i min optik) en del ved 130+ og særligt meget under belastning ;(. Spørgsmålet er om det er det du oplever??
Hmmm det lyder da lidt træls (som man siger på jysk) hvis det er tilfældet så må jeg jo leve med det, men en lille skønhedsplet er det nu.

Henrik.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Nybagt MB W 212 ejer.

Indlæg af SLKkompressor »

Jeg kører både E 350 og C200 kompressor og der er stor forskel på lydbilledet fra 6 cyl til 4 cyl benziner og det samme er nok tilfældet på dieselmaskiner. I hvert fald er det svært at høre om der noget galt via forum. Find et værksted du mener at have tillid til og få en mekaniker til at lytte til bilen ved forskellige omdrejninger og belastninger.
Vonrosen
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22. dec 2012, 03:50

Re: Nybagt MB W 212 ejer.

Indlæg af Vonrosen »

Ja det er utvivlsomt svært at bedømme en lyd på et forum, jeg tænkte da også bare at der muligvis var nogen der havde det samme problem. Jeg vil høre med min mekaniker også tror jeg at vi vil prøve at skifte ophæng. Så må vi se om det hjælper.

Henrik.
Vonrosen
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22. dec 2012, 03:50

Re: Nybagt MB W 212 ejer.

Indlæg af Vonrosen »

Noget andet, jeg kan se i den blå avis at der er nogle 19 tommer Kleemann fælge til salg, spørgsmålet er så, vil komforten lide meget under de store fælge og tilsvarende lavprofil dæk, godt ser det jo ud :D

Henrik.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Nybagt MB W 212 ejer.

Indlæg af SLKkompressor »

Det kommer meget an på hvad man er til. Har du bil for et syns skyld? Er det et transportmiddel? Nyder du at køre bil.
19 tommers fælge ødelægger total komforten.
Vonrosen
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22. dec 2012, 03:50

Re: Nybagt MB W 212 ejer.

Indlæg af Vonrosen »

Jeg er helt klart til komfort, selvom jeg godt vil gøre noget for at få min MB til at se lækker ud, men jeg tror at jeg dropper 19 tommer fælge, så må jeg se hvordan det ser ud med 18 tommer. Min mekaniker siger at motor ophæng ser fine ud, så jeg vil ikke skifte dem lige nu, jeg skal have skiftet dyser, måske det hjælper.

Henrik.
Byrgiel
Indlæg: 8
Tilmeldt: 13. sep 2010, 08:04

Re: Nybagt MB W 212 ejer.

Indlæg af Byrgiel »

Hvis du mangler et sæt flotte 18" mercedes med 245/40R18 Michelin dæk så send mig en sms :-) 60 60 54 02
Vonrosen
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22. dec 2012, 03:50

Re: Nybagt MB W 212 ejer.

Indlæg af Vonrosen »

Så er motorophæng skiftet, og det gjorde hele forskellen, bilen er meget mere lydløs og den hårde diesel lyd er (næsten) væk, godt svaret forum. Nu har en forholdsvis hårdt pumpet 4 cyl. diesel ikke den samme silkebløde gang som en 6 cyl. men den lyder nu som en luksus bil.

Jeg har også fået skiftet en nogle dele, så bilen er i rigtig fin stand, det er en herlig motorvejs cruiser, selv ved 160 + er der ikke meget støj, hverken fra motor, dæk eller vind, og så ligger den klippe stabilt, det er sgu lækkert :D

Mvh
Henrik
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Nybagt MB W 212 ejer.

Indlæg af BWJ »

Jaee, ik´så ringe endda :)
ZOOM ZOOM.
Besvar