Side 1 af 1

W211 E280 mortor bruger ekstremt meget motorolie

: 15. jan 2013, 01:44
af Sjelle
Hej Alle sammen.

Jeg står i den kedelig situation, at jeg har erhvervet mig en Mercedes E280 st.car W211 årgang 2008, 7 trins automatgear, som bruger rigtig meget olie, dvs ca 1 liter pr. 300-350 km, og ifølge en lokal mekaniker er der intet udvendigt oliespild, dvs at motoren må på en eller anden måde forbruge det olie på de få km.

Mekanikeren mente at det helt sikkert var stempelringene der skulle skiftes og sådan en reparation, ville løbe op i 25.000 kr. men han snakkede om at man også kunne få fat i en ombytningsmotor hos mercedes benz danmark til omkring 80.000 kr, da alt på den ny renoveret motor så vil være nyt.

Mit spørgsmål til jer herinde, er om der kan være andre årsager til det vodsomme olie forbrug, og måske en billigere løsning, eller har jeg bare købt den forkerte bil og må grave dybt i min pung, og i så fald, er der nogen de rhar erfaringer med om det er billiger/bedre at køre til mercedes i tyskland?

Med Venlig Hilsen

En ulykkelig mand

Re: W211 E280 mortor bruger ekstremt meget motorolie

: 15. jan 2013, 09:21
af JTC
Hvor mange km har den gået?

Den motor type har det med at smide oliepumpen og det kan gøre at den bruger mere olie p.g.a. slid inde i motoren.

Eventuelt tjek hvordan olietrykket er og hvis det er for lavt, så kan det godt ske at der er flere dele inde i motoren der er gået i stykker og så er det nok bedre bare at skifte motoren.

Men er alt i orden, så kan det være en olieskrabering som der nævnes og det er noget med kan lave uden at skulle havde motoren ud.

En ombytter til 80.000,- er måske lidt voldsomt... Det er en del billigere at få en brugt fra en ophukker. Der snakker vi mellem 20.000 og 30.000 for en hel motor.. Kommer self an på km stand

Re: W211 E280 mortor bruger ekstremt meget motorolie

: 15. jan 2013, 16:48
af SLKkompressor
Det mest sansynlige er slidt turbo. En dygtig mekaniker kan undersøge om turboen er slidt. Det kan også være tætningerne ved toppen af ventilstyrene især indsugningen. Er ikke klar over om disse gummihætter kan skiftes sådan uden videre som på en benzinmotor. Og så er der endelig tilkoksning af olieskraberingene så de ikke kan bevæge sig. Det sidste kan måske afhjælpes med lidt held. En krafdig Bell Aid kur sammen med tilsætning i tanken og så nogle friske ture på motorvej kan undertiden gøre underværker. Hvis der har været manglende olietryk er motoren færdig men det burde kunne høres på maskinen.

Re: W211 E280 mortor bruger ekstremt meget motorolie

: 16. jan 2013, 02:12
af Sjelle
Mange tak for de fine svar.

den har gået 326.000 km.

ang om turbo,en er slidt, skal jeg så bare tage en hvilken somhelst mercedes forhandler og få det tjekket, eller har i nogle anbefaldninger på et godt værksted, hvor min bil kan tjekkes helt igennem.

ville jo være dejligt hvis det kun er turboen og ikke hele motoren der er skal skiftes.

hvordan tjekker jeg olietrykket på bilen?''

Mvh Martin

Re: W211 E280 mortor bruger ekstremt meget motorolie

: 16. jan 2013, 09:59
af JTC
Hvor er du fra i landet?

Re: W211 E280 mortor bruger ekstremt meget motorolie

: 16. jan 2013, 12:34
af Sjelle
Jeg er fra Hvidovre.