P0244 Turbo Wastegate solenoid A unrealistic
P0244 Turbo Wastegate solenoid A unrealistic
Hej og hjææælp
Min W211, 320 CDi fra 2008 er 2 gange på 3 dage gået i nødprogram og jeg har udlæst ovenstående fejlkode.
Hvad går den ud på?
Begge gange har det været ifm. kø/langsom kørsel.
Venlig hilsen
Juul
Min W211, 320 CDi fra 2008 er 2 gange på 3 dage gået i nødprogram og jeg har udlæst ovenstående fejlkode.
Hvad går den ud på?
Begge gange har det været ifm. kø/langsom kørsel.
Venlig hilsen
Juul
S211-E320 CDI Avantgarde 2008
Re: P0244 Turbo Wastegate solenoid A unrealistic
Den trænger nok til to indsugningsmanifolde med motor
Re: P0244 Turbo Wastegate solenoid A unrealistic
Er det et seriøst bud? Selvfølge kan en ny motor løse de fleste problemer - men alligevel.....jensen skrev:Den trænger nok til to indsugningsmanifolde med motor
S211-E320 CDI Avantgarde 2008
Re: P0244 Turbo Wastegate solenoid A unrealistic
Prøv at læs texten ordentligt der står to indsugningsmanifolder med motor der sidder faktisk en lille motor til at aktivere nogle små spjæld
W211/E320CDI V6 Avantgarde
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: P0244 Turbo Wastegate solenoid A unrealistic
Re: P0244 Turbo Wastegate solenoid A unrealistic
af jensen » 17. jan 2013, 22:26
Den trænger nok til to indsugningsmanifolde med motor
- Hvad belæg er der for at foreslå at skifte 2 manifolde, når der er en: unrealistic Nr. 1 er at søge efter en en dårlig forbindelse, og nr. 2 er at se nærmere på selve solenoiden ( samt evt justering )
- Prøv at google: mercedes P0244, der kommer lidt om emnet
af jensen » 17. jan 2013, 22:26
Den trænger nok til to indsugningsmanifolde med motor
- Hvad belæg er der for at foreslå at skifte 2 manifolde, når der er en: unrealistic Nr. 1 er at søge efter en en dårlig forbindelse, og nr. 2 er at se nærmere på selve solenoiden ( samt evt justering )
- Prøv at google: mercedes P0244, der kommer lidt om emnet
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Re: P0244 Turbo Wastegate solenoid A unrealistic
Jeg tror der er mange som har fået ny turbo på med den fejl for det er jo den motor som justerer ladetrykket fejlen henviser til, her på dette link kan du se hvordan den ser ud http://www.youtube.com/watch?v=KTqXGK3ZsWk men min erfaring siger mig det er stellmotoren til manifoldene som er dårlig da de to motorer kører på samme sikring derfor,prøv at køre lidt mere med den så får du fejlen på stellmotoren til manifoldene og måske springer den også sikringen
Re: P0244 Turbo Wastegate solenoid A unrealistic
Tak, jeg kører videre og ser hvad der sker.jensen skrev:Jeg tror der er mange som har fået ny turbo på med den fejl for det er jo den motor som justerer ladetrykket fejlen henviser til, her på dette link kan du se hvordan den ser ud http://www.youtube.com/watch?v=KTqXGK3ZsWk men min erfaring siger mig det er stellmotoren til manifoldene som er dårlig da de to motorer kører på samme sikring derfor,prøv at køre lidt mere med den så får du fejlen på stellmotoren til manifoldene og måske springer den også sikringen
S211-E320 CDI Avantgarde 2008
Re: P0244 Turbo Wastegate solenoid A unrealistic
Jeg vil lige sige jeg har samme fejl en gang i mellem og jeg har nye manifolder på også ny stellermotor men fejlen skyldes din turbo der sidder en lille sort box som justere bladene i turboen da vi jo har en variabel turbo denne box har et tandhjul som bliver slit som regl fordi at turboen bliver sodet til denne box kan ikke købes løst hos Mercedes så det hedder ny turbo der findes dog nogen som renovere disse boxe bla.i Tyskland eBay ved ikke om der også er nogen i Danmark
W211/E320CDI V6 Avantgarde
Re: P0244 Turbo Wastegate solenoid A unrealistic
Tak for oplysningen. Jeg ser lige tiden an. Bilen har trods alt kørt 435.000, så måske den snart vil ha en ny turbo.270cdi skrev:Jeg vil lige sige jeg har samme fejl en gang i mellem og jeg har nye manifolder på også ny stellermotor men fejlen skyldes din turbo der sidder en lille sort box som justere bladene i turboen da vi jo har en variabel turbo denne box har et tandhjul som bliver slit som regl fordi at turboen bliver sodet til denne box kan ikke købes løst hos Mercedes så det hedder ny turbo der findes dog nogen som renovere disse boxe bla.i Tyskland eBay ved ikke om der også er nogen i Danmark
S211-E320 CDI Avantgarde 2008
Re: P0244 Turbo Wastegate solenoid A unrealistic
Activatoren kan også købes her http://viewitem.eim.ebay.dk/ELECTRONIC- ... 20181/item
Re: P0244 Turbo Wastegate solenoid A unrealistic
Problemet er bare man skal sende sin egen retur så inden man ser sig om så koster 3000,- men der må være nogen i Danmark også ved ikke om man også skal have renset de der juster bare blade i turboen så det nye tandhjul ikke også bliver ødelagt
W211/E320CDI V6 Avantgarde
Re: P0244 Turbo Wastegate solenoid A unrealistic
Har arbejdet med den slags ting i mange år og har kun været med til at skifte et par stykker
Re: P0244 Turbo Wastegate solenoid A unrealistic
Er der nogen der ved hvad sådan et par manifolde med motor koster?jensen skrev:Den trænger nok til to indsugningsmanifolde med motor
Jeg har, iøvrigt, næsten købt en ny turbo - Hvilke dele (pakninger osv.) skal man bruge ved udskiftning?
Pft. Juul
S211-E320 CDI Avantgarde 2008
Re: P0244 Turbo Wastegate solenoid A unrealistic
De fleste lagerekspedienter ved hessel ved hvilke pakninger du skal bruge du skal bare lige huske at når manifoldene er oppe sidder der en olietemperator nede i bunden som også skal have 2 pakninger ellers risikerer du bare den spilder motorolie
Re: P0244 Turbo Wastegate solenoid A unrealistic
Jeg har googlet mig til at det muligvis er stillemotoren der er defekt:
http://mbspecialist.dk/mercedes_webcata ... 21500494O/
Nogen der ved, hvor den er placeret på motoren?
http://mbspecialist.dk/mercedes_webcata ... 21500494O/
Nogen der ved, hvor den er placeret på motoren?
S211-E320 CDI Avantgarde 2008