E290 Diesel pumpe utæt!
: 18. jan 2013, 10:11
Hej der.
Jeg kan se at toppen på diesel pumpen på min E290 W210 2,9TD fra '98 er utæt. Der siver diesel ud fra den øverste del. Der sidder et "låg" på toppen af pumpen. Den har 4 skruer; 3 med torx 30 og en som har et speciel trekantet hoved. Jeg har ser her i forum at der var een der nævnte "2 øverste pakninger" som kan skiftes?
Skal man holde sig fra at skifte dem selv? Jeg er en habil gør det selv mekaniker, men diesel pumper er noget med højt tryk og måske en masse fjedre mv. der kan springe ud hvis man skiller den ad? Også det at den tredje skrue er trekantet tyder på special værktøj og ikke gør det selv?
Nogen der har erfaring med det?
Jeg har lige købt bilen for 36000kr, så det med at skifte pumpen for 10 tusindvis af kroner ligger ikke lige for. Den virker fint og motoren kører fint (ca. 12,5km/l ved blandet kørsel) og ryger ikke.
Det er bare det at motoren bliver smurt ind i diesel, og som sagt kan jeg se rimeligt præsist hvor dieselen kommer ud. Jeg er også lidt nervøs for om dieselen kan antændes hvis der samler sig en sjat et eller andet sted i motorrummet.
Jeg kan se at toppen på diesel pumpen på min E290 W210 2,9TD fra '98 er utæt. Der siver diesel ud fra den øverste del. Der sidder et "låg" på toppen af pumpen. Den har 4 skruer; 3 med torx 30 og en som har et speciel trekantet hoved. Jeg har ser her i forum at der var een der nævnte "2 øverste pakninger" som kan skiftes?
Skal man holde sig fra at skifte dem selv? Jeg er en habil gør det selv mekaniker, men diesel pumper er noget med højt tryk og måske en masse fjedre mv. der kan springe ud hvis man skiller den ad? Også det at den tredje skrue er trekantet tyder på special værktøj og ikke gør det selv?
Nogen der har erfaring med det?
Jeg har lige købt bilen for 36000kr, så det med at skifte pumpen for 10 tusindvis af kroner ligger ikke lige for. Den virker fint og motoren kører fint (ca. 12,5km/l ved blandet kørsel) og ryger ikke.
Det er bare det at motoren bliver smurt ind i diesel, og som sagt kan jeg se rimeligt præsist hvor dieselen kommer ud. Jeg er også lidt nervøs for om dieselen kan antændes hvis der samler sig en sjat et eller andet sted i motorrummet.