Kodning af mercedes

Alt vedrørende teknik
Besvar
Mkalle
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18. jan 2013, 21:38

Kodning af mercedes

Indlæg af Mkalle »

Hej

Jeg har erhvervet mig en mercedes w209 clk fra 2003. I bilen sidder der comand headunit, multifunktionsrat og telefon forberedelse.

Det lader ikke til at comanden er kodet, da intet kan styres fra multifunktionsrattet og der er heller ingen sammenhæng over til Info displayet i instrumenteringen.

Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men jeg kan ikke finde nogen der skulle være gode til at kode??

Udover, hvad har jeg af muligheder for at tilslutte cd boks? Eller er der nogle muligheder for at udvikle tilslutning af ipod eller telefon via bt?

Mvh.
Martin
Brugeravatar
270cdi
Indlæg: 215
Tilmeldt: 8. aug 2010, 18:38
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Kodning af mercedes

Indlæg af 270cdi »

Jeg ville tage kontakt til Mercedes det er ikke særligt dyrt jeg fik mit rat kodet til shift paddels det kostet 900,-
W211/E320CDI V6 Avantgarde
Mkalle
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18. jan 2013, 21:38

Re: Kodning af mercedes

Indlæg af Mkalle »

Hej tak for Info.

Nogen der ved hvilket mercedes værksted i østjylland/midtjylland man skal benytte, eller f.eks. Køre langt uden om?
Finn Donati
Indlæg: 147
Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Kodning af mercedes

Indlæg af Finn Donati »

Nu er Midt & Østjylland et stort område :)

Men jeg vil råde dig til at undgå Ejner Hessel, og specielt afd. i Silkeborg.
Du vil slet ikke høre hvad vi har været udsat for, af uduelige mekanikere og vilde overpriser.
Bla. måtte jeg trække dem i retten før de gav sig, da de ville have kr. 32000,- for at have skiftet koblingen på en af mine Merc.
Vi forsøgte alternativt at bruge afd. i Tilst, men der blev vi udsat for direkte svindel ifbm. køb af, og efterfølgende rep. af en ny bil.

Idag er der INGEN taxivognmænd i Silkeborg, som køber eller får serviceret biler hos Ejner Hessel.
Langt hovedparten bruger Viborg Autogaard, som måske kunne være et alternativ for dig?
Besvar