w203 270 indsugningsmanifold

Alt vedrørende teknik
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

w203 270 indsugningsmanifold

Indlæg af TonnyL »

Hej

Hvad tid skal man ca beregne til at pille indsugningsmanifold af og på, på en w203 CDI 270, skal ha den af da den er blevet utæt for olie???????
HyL
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. nov 2011, 19:30
Geografisk sted: Randers

Re: w203 270 indsugningsmanifold

Indlæg af HyL »

Jeg brugte 5 timer på min ML 270 cdi hvor jeg lukkede hullerne fra flapsne med 14 mm bolte og satte en modstands lus ind i stedet for motoren til flapsne. den nåede at gå til af sod og olie fra indsugningen.

Mvh
Jacob
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: w203 270 indsugningsmanifold

Indlæg af TonnyL »

Hvad var det der nåede at gå til? og var det før eller efter du lavede det med boltene? jeg har også tænkt mig at pille de spjæld ud, skal der skæres et 14 mm gevind eller ???
HyL
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. nov 2011, 19:30
Geografisk sted: Randers

Re: w203 270 indsugningsmanifold

Indlæg af HyL »

Der sidder en stepmotor på undersiden af manifolden til at styre flapsne i indsugningen. Jeg borede hullet lidt op og skar gevind, derefter 2 komponent epoxy på bolten og så i med den. For så at være helt sikker borede jeg et hul igennem bolten og manifolden ( sidevejs ) og satte en lille skrue i som ekstra sikring. Better safe than sorry hehe. Det er et meget sort arbejde med alt det slam der er i manifolden så gør dig selv en tjeneste at have masser af latex handsker på lager og så en dåse bremserens til at rense værktøjet i bagefter :-)
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: w203 270 indsugningsmanifold

Indlæg af TonnyL »

"Der sidder en stepmotor på undersiden af manifolden til at styre flapsne i indsugningen. Jeg borede hullet lidt op og skar gevind, derefter 2 komponent epoxy på bolten og så i med den. For så at være helt sikker borede jeg et hul igennem bolten og manifolden ( sidevejs ) og satte en lille skrue i som ekstra sikring"

Måske det er mig der er fat svag, men jeg er stadigvæk ikke helt med, hvad er det du bore op osv, som jeg forstår det eller har tænkt mig det, så tager man alle 5 spjæld ud og montere 5 bolte der i ikke?
Hvad er der lige med den stepper motor??? var det den der var stået af inden du nåede at gøre noget??

VH Tonny
HyL
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. nov 2011, 19:30
Geografisk sted: Randers

Re: w203 270 indsugningsmanifold

Indlæg af HyL »

Det er den der er på dette link. Den sidder monteret på undersiden af manifolden.
http://www.ms-motor-service.de/ximages/ ... en_web.pdf

Der er en vejledning her til operationen, kan se jeg huskede forkert, det er 16 mm gevind.
http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=97061

mvh
Jacob
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: w203 270 indsugningsmanifold

Indlæg af TonnyL »

Okay, smed du en ny stellamotor på eller en modstand? min motor fejler ikke noget....
HyL
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. nov 2011, 19:30
Geografisk sted: Randers

Re: w203 270 indsugningsmanifold

Indlæg af HyL »

Jeg smed en modstand på. Virker fint :-)

Jeg har også koblet EGR ventilen fra, så min manifold er stadig fin ren :-) ( ja jeg ved godt at det må man ikke, men den forurener mindre nu. På alle punkter )
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: w203 270 indsugningsmanifold

Indlæg af TonnyL »

Okay så, det jeg ikke fatter er at min forholdsvis smider så meget olie ned af siden på motoren altså under indsugnings manifold da også mit EGR system er koblet fra, så er eneste mulighed vel nærmest at det kommer fra turboen, ikke at den virker slidt, men hvor skal det ellers komme fra???? hvordan tjekker man om det er den olien kommer fra? kan det måske være olie seperatoren? synes jeg har læst et sted at den var skyld i noget nær det sammen som min gør??????

Det er den der er her på billedet.....
Vedhæftede filer
SAM_3602.jpg
HyL
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. nov 2011, 19:30
Geografisk sted: Randers

Re: w203 270 indsugningsmanifold

Indlæg af HyL »

Er du helt sikker på din EGR slutter tæt ??? bare fordi den er koblet fra elektronisk er der ingen garanti for den ikke er defekt og derfor ikke lukker helt tæt.

Bruger bilen olie ??? hvis det kommer fra turboen vil du jo have et forholdsvist stort olieforbrug. Det du ser løbe ned af blokken kommer jo kun når bilen er slukket, ellers vil det jo blive suget med ind og forbrændt.
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: w203 270 indsugningsmanifold

Indlæg af TonnyL »

Umiddelbart er der ikke noget unormalt olieforbrug, men du kan da ha ret i at EGR måske ikke slutter tæt, men røret som ved en rigtig virkende EGR plejer at blive varm, er næsten helt koldt, så må den jo være lukket???? der er også en del olie i turbo rørene, men det er vel ret normalt.....?
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: w203 270 indsugningsmanifold

Indlæg af jensen »

HyL skrev:Er du helt sikker på din EGR slutter tæt ??? bare fordi den er koblet fra elektronisk er der ingen garanti for den ikke er defekt og derfor ikke lukker helt tæt.

Bruger bilen olie ??? hvis det kommer fra turboen vil du jo have et forholdsvist stort olieforbrug. Det du ser løbe ned af blokken kommer jo kun når bilen er slukket, ellers vil det jo blive suget med ind og forbrændt.
Det er jo ikke en sugemotor men en turbo og dvs.hvis den skal frem er der altid overtryk på indsugningen
HyL
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. nov 2011, 19:30
Geografisk sted: Randers

Re: w203 270 indsugningsmanifold

Indlæg af HyL »

Det er jo ikke en sugemotor men en turbo og dvs.hvis den skal frem er der altid overtryk på indsugningen

Nej undskyld at jeg skrev suget, det er jo selvfølgelig pustet. Godt vi fik det på det rene.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: w203 270 indsugningsmanifold

Indlæg af BWJ »

HyL skrev:
Det er jo ikke en sugemotor men en turbo og dvs.hvis den skal frem er der altid overtryk på indsugningen

Nej undskyld at jeg skrev suget, det er jo selvfølgelig pustet. Godt vi fik det på det rene.
Hvordan pillede du EGR fra uden at få fejlkode/nødprogram ?
ZOOM ZOOM.
HyL
Indlæg: 42
Tilmeldt: 14. nov 2011, 19:30
Geografisk sted: Randers

Re: w203 270 indsugningsmanifold

Indlæg af HyL »

For mit vedkommende lavede jeg en diode bro af et par modstande og en diode som jeg lodede i motorstyringen. Det gør at styringen får den " kvitering " fra EGR systemet som den har brug for. Selve EGR ventilen er derefter sat ud af funktion ved at fjerne stikket fra vaccumpumpen. Hvis den så ikke kan klare syn er det bare at sætte stikket på igen så kører EGR ventilen igen :-)

Min er blevet væsnligt kvikkere af at undgå EGR og den ryger slet ikke mere. heller ikke selv om der er 3500 kg på krogen, og km/l er også blevet bedre.

I mit tilfælde forurener den heller ikke for meget, heller ikke NoX :-)

Så det er en WIN WIN

Mvh
Jacob

ps
Har stadig stumper til en diodebro eller 2 på lager og en ret udførlig "manual" :-)
Besvar