Side 1 af 1

opladning

: 22. jan 2013, 12:26
af Martin_E320CDI
Hej

Er der nogle af jer der lader på batteriet om vinteren for at holde fuld knald på det ?

Mvh Martin

Re: opladning

: 22. jan 2013, 15:08
af olesj
Ja vores kører desværre mange småturer så den får lidt strøm indimellem .

Vi har fyr som jo tager en del strøm .

Re: opladning

: 22. jan 2013, 15:32
af LIMO
En sjælden gang imellem står vores Mercer stille et par dage, hvor den ved opstart godt kan finde på at skrive lavt batteriniveau. Det forsvinder dog meget hurtigt igen.
Jeg overvejer derfor også at give lidt tilskudsstrøm natten over her i den kolde periode, men i iflg. instruktionsbogen må batteriet kun oplades på den måde, når det er afmonteret for at beskytte bilens elektronik.
Kan det virkelig være nødvendigt, og bevirker det ikke tab af Comand indstillinger m.v..?

Re: opladning

: 22. jan 2013, 15:39
af Martin_E320CDI
ok :)

jeg ved at der er flere der lader på deres batterier om vinteren og især Mercedeser da de har et stort forbrug , og især dem med fyr i

For mit vedkommende har jeg pt lidt problemer med at få fyret til at starte på timeren om morgenen . Når jeg kommer ud om morgenen kan jeg se at fyret har startet op og lukket igen- jeg tror at der er fordi fyret vurderer at der ikke er strøm nok til at det kan køre længere tid :? . Når bilen er startet starter fyret op som det skal så derfor kan jeg udelukke at det ikke skulle virke
Bilen starter fint og der er knald nok på batteriet ( 95 ah og ca 1.5 år gammelt) ......selvfølgelig kan jeg mærke at det fryser 10 grader men med min faglighed vurderer jeg at der skulle være power nok til fyret :D


Måske jeg skal prøve at lade lidt

Re: opladning

: 22. jan 2013, 15:42
af Martin_E320CDI
LIMO skrev: må batteriet kun oplades på den måde, når det er afmonteret for at beskytte bilens elektronik.
Kan det virkelig være nødvendigt, og bevirker det ikke tab af Comand indstillinger m.v..?
Det er dette der afholder mig fra at lade på batteriet uden afmontering .........PANISK ANGST for at brænde lortet af og hvis man skal afmontere batt bliver det sq besværlig

Re: opladning

: 22. jan 2013, 16:02
af oej
Hvis man har en moderne lader (elektronisk) så laver den ikke fejlstrøm og man kan sagtens lade uden af afmontere polerne. (Feks en ctek lader)
Det er rigtig at hvis man har en gammeldags model skal man afmontere polerne. Der er faktisk rigtig mange mærker som anbefaler at man sætter lader på bilen når man trækker fejlkoderne ud.
Feks skriver en nyere Bmw at lader skal tilsluttes efter 10-15 minutter med tester.

Batteriet kommer ikke over 80-90% Kapacitet når det er så koldt. En ladning med elektronisk lader vil også forlænge batteriets levetid betragtelig.

Re: opladning

: 22. jan 2013, 16:41
af E 270 2001
Jeg købte en fortrinlig c-tek lader i aldi til 149.- i efteråret. Super godt køb :lol:

Re: opladning

: 22. jan 2013, 21:35
af LIMO
Fint. Har rent faktisk en elektronisk lader liggende, så nu tror jeg batteriet skal have lidt ekstra at leve af hver weekend. Det er jo et stort, kraftigt og dermed også et ret dyrt batteri (Exide)

Re: opladning

: 23. jan 2013, 02:43
af Superman
Mercedese290 skrev:ok :)

jeg ved at der er flere der lader på deres batterier om vinteren og især Mercedeser da de har et stort forbrug , og især dem med fyr i

For mit vedkommende har jeg pt lidt problemer med at få fyret til at starte på timeren om morgenen . Når jeg kommer ud om morgenen kan jeg se at fyret har startet op og lukket igen- jeg tror at der er fordi fyret vurderer at der ikke er strøm nok til at det kan køre længere tid :? . Når bilen er startet starter fyret op som det skal så derfor kan jeg udelukke at det ikke skulle virke
Bilen starter fint og der er knald nok på batteriet ( 95 ah og ca 1.5 år gammelt) ......selvfølgelig kan jeg mærke at det fryser 10 grader men med min faglighed vurderer jeg at der skulle være power nok til fyret :D


Måske jeg skal prøve at lade lidt
Går ud fra at det er din E290?

Den skal snurre 2 gange, og så skal den være igang.. Hvis den snurrer flere gange så er batteriet ikke kraftigt nok, eller også er gløderørne ikke 100 %.. 8)

Re: opladning

: 23. jan 2013, 18:23
af Martin_E320CDI
Bilen har absolut ingen problemer med at starte .......springer igang :D

Re: opladning

: 27. jan 2013, 15:37
af Martin_E320CDI
Hej. Jer der lader jeres batterier op i weekenden f.eks , lader i på polerne i motorrummet eller direkte på batteriet . Det vil jo være det nemmeste at lade på polerne i motorrummet og så sætte laderen fast et sted end at skulle pille bagsædet op hvergang

Eller hvad :?


Mhv Martin

Re: opladning

: 27. jan 2013, 15:42
af E 270 2001
På polerne i motorrummet :idea:

Re: opladning

: 27. jan 2013, 17:10
af Martin_E320CDI
E 270 2001 skrev:På polerne i motorrummet :idea:
Tak for svar ...jeg har idag købt en lille elektronisk lader der bliver skruet fast i motorrummet :D