Opdatere comand aps ntg4 w204

Alt vedrørende teknik
Besvar
-Gejl-
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22. jan 2013, 14:07

Opdatere comand aps ntg4 w204

Indlæg af -Gejl- »

Jeg har en c200 avantgarde fra 3/2009 w204, med en comand aps ntg4 navigation.

Mit problem opstår når jeg sætter min iPod/iphone 5 til systemet via aux (Jack til Jack) her er lydkvaliteten fin, men selvom jeg skruer helt op for både iPod eller iphone 5 og skruer helt op i bilen, så er musikken langt fra lige så højt som når jeg spiller radio eller cd. (Spiller kun ca. 60%)
Jeg har prøvet flere telefoner og også 2 andre kabler, ingen gav nogen forskel på lydstyrken.

Jeg talte med en mb mekanikker som mente at en opdatering af comand'en burde løse "problemet" (måske andre har erfaring hermed?)

Jeg har forsøgt at læse mig frem til opdateringsmulighederne, men syntes ikke at kunne finde noget konkret herom på denne model.

Mit spørgsmål lyder derfor: kan man selv trække en opdatering og indlæse/opdatere systemet?
/ og et tillægs spørgsmål: findes der noget software som muliggøre det at spille ens musik på Eks en iphone, gennem bilens fint fungerende Bluetooth?

På forhånd tak for hjælpen.
Vh Jacob
W204320CDI
Indlæg: 26
Tilmeldt: 16. feb 2012, 18:57
Geografisk sted: Østjylland

Re: Opdatere comand aps ntg4 w204

Indlæg af W204320CDI »

Det er vistnok et kendt problem. Jeg har tidligere undersøgt samme emne og kan huske, at flere Mercedes brugere tilkendegav, at problemet kan løses med en software opgradering af NTG4 anlægget. En opdatering giver angiveligt en mulighed for at "booste" volumen i forhold til det udstyr der tilsluttes AUX stikket.
Kan ovenikøbet se, at MB har udgivet en særlig booster: http://www.commandonline.co.uk/ipod-amplifier.html.
W204 - 320 CDI - årgang 10/2007 (model 2008)
Withen01
Indlæg: 8
Tilmeldt: 28. aug 2015, 17:30
Geografisk sted: Jægerspris

Re: Opdatere comand aps ntg4 w204

Indlæg af Withen01 »

'10 W204 C180 CGI BE aut
Besvar