Side 1 af 1

Længe om varm motor.

: 25. jan 2013, 17:31
af Motby
Hej. Har lige fået skiftet thermostaten (2 gange, den første var defekt), kan det være rigtig at den er ca. 15 min. om at nå de 85 grader. Det er godt nok koldt udenfor, men alligevel...
W 210, E 270 CDI årgang 2000.

MVH

Re: Længe om varm motor.

: 25. jan 2013, 18:02
af Martin_E320CDI
Motby skrev:Hej. Har lige fået skiftet thermostaten (2 gange, den første var defekt), kan det være rigtig at den er ca. 15 min. om at nå de 85 grader. Det er godt nok koldt udenfor, men alligevel...
W 210, E 270 CDI årgang 2000.

MVH
Hej . Ja det lyder ikke helt forkert , jeg har selv lige skiftet termostat og min motor når de 85 g efter ca 15 min med tilskudsvarmeren på

Re: Længe om varm motor.

: 26. jan 2013, 01:29
af JTC
En CDI motor yder ikke den store varmemængde + at i det kolde vejer, så er varmeforbruget stort.

Re: Længe om varm motor.

: 26. jan 2013, 14:27
af mercelsker
Min E320 CDI var godt 30 min om at nå de 85grader men da var det også -10-13 udenfor :shock: og jeg kørte ikke mere end ca. 70km/t da der var kø. Mener endda at den faktisk ikke engang nåede op på 85 selv efter en time, men holdt sig på lige under de 80 (normalt ryger den op på ca. 85 men ikke når det er så koldt). Der er ret stor forskel på opvarmningen om jeg kører 60-70 eller f.eks. 120.
Har også hjælpevarmer men ved selvfølgelig ikke om den virker men går ud fra der vil komme en advarsel/fejlbesked hvis den ikke gør?

Mvh.

Re: Længe om varm motor.

: 30. jan 2013, 10:08
af TonnyL
Jeg har registreret at efter udskiftning af 2 termostarter uden virkning, at hvis jeg slukker for varme apparatet, så bliver den forholdsvis hurtig varm ca 90 grader, selvfølgelig ikke så behageligt, men så når den tilgengæld driftstemp ret hurtigt.....

Re: Længe om varm motor.

: 30. jan 2013, 11:31
af JTC
Det var jo det jeg skrev tidligere.. Varmeforbruget er større end det motoren afgiver i det koldevejer.

Klimaanlæget fungere jo også som køler. Bare uden thermostat

Re: Længe om varm motor.

: 30. jan 2013, 13:45
af TonnyL
Nu har jeg så slået klima anlægget fra her om vinteren, og når den har nået driftstemperaturen, så kan jeg sagtens tænde for varmen uden den falder i drifts temp....

Re: Længe om varm motor.

: 31. jan 2013, 10:13
af mercelsker
Det undrer mig egentligt at der ikke er et elektrisk varmeapparat/kabinevarmer i en bil som E klassen. Det kan da ikke koste mange håndører for fabrikken? (det er jo sådan set bare det samme som en hårtørrer der kører på 12v).

Men måske er det ekstra-udstyr? Syntes bare det skulle være standard, i det mindste i een som min med fuldautomatisk klima/ac.

Mvh.

Re: Længe om varm motor.

: 31. jan 2013, 10:41
af LIMO
mercelsker skrev:Det undrer mig egentligt at der ikke er et elektrisk varmeapparat/kabinevarmer i en bil som E klassen. Det kan da ikke koste mange håndører for fabrikken? (det er jo sådan set bare det samme som en hårtørrer der kører på 12v).

Men måske er det ekstra-udstyr? Syntes bare det skulle være standard, i det mindste i een som min med fuldautomatisk klima/ac.

Mvh.
Det er der også i næsten alle W211, men de kan godt finde på at "stå af", hvilket ikke altid opdages, uden at der har været tester på.
Kender ikke udbredelsen af elektrisk tilskudsvarmer på W210'erne.