Kabinevarme
Kabinevarme
hej.
Jeg har problemer med kabinevarmen i min E270 årg 2001.
Når det er koldt om morgenen, og jeg lader bilen stå i tomgang i ca 15 min før jeg skal køre på arbejde laver den ingen varme.
Det er lige som om at den skal op i omdrejninger før der sker noget.
Skal man evt.skifte til vinterthermostat ?
Er der nogle som kender til dette problem ?
Hilsen Andersen
Jeg har problemer med kabinevarmen i min E270 årg 2001.
Når det er koldt om morgenen, og jeg lader bilen stå i tomgang i ca 15 min før jeg skal køre på arbejde laver den ingen varme.
Det er lige som om at den skal op i omdrejninger før der sker noget.
Skal man evt.skifte til vinterthermostat ?
Er der nogle som kender til dette problem ?
Hilsen Andersen
Re: Kabinevarme
Ups !
Har lige set et lignende emne her i dette forum.
Det er åbenbart et almindeligt problem som der ikke kan gøres noget ved .
Hilsen Andersen
Har lige set et lignende emne her i dette forum.
Det er åbenbart et almindeligt problem som der ikke kan gøres noget ved .
Hilsen Andersen
Re: Kabinevarme
Hej igen.
Har jeg evt. hjælpevarmer ?
I så fald, hvordan tænder man så for den ?
Hilsen Andersen
Har jeg evt. hjælpevarmer ?
I så fald, hvordan tænder man så for den ?
Hilsen Andersen
Re: Kabinevarme
Hej Andersen,
Jeg kender som nævnt i den anden tråd ikke noget til W210, men generelt er det ikke tilrådeligt at lade en dieselmotor stå i tomgang, for at opnå kabinevarme. En dieselmotor begynder for alvor først at producere varme ved kørsel.
Dog har jeg en gang imellem med god virkning aktiveret defrosteren (forrudeblæseren) i kortvarig tomgang. Har før læst, at den elektriske tilskudsvarmer tænder og slukker selv efter behov og udetemperatur.
Jeg har kørt en del forskellige bilmærker med diesel, og jeg synes E-klassen ligger pænt over gennemsnittet i hurtighed for opvarmning af kabinen. Formentlig p.g.a.den elektriske tilskudsvarmer, som hurtigere giver lun luft fra kanalerne .
Ved ikke hvordan du kan se, om din bil har tilskudsvarmer eller ej, men en tester kan se om den virker. Den virkede ikke i min, da jeg købte den sidste E-model, og da det blev opdaget med testeren og den blev udskiftet mærkede jeg en pæn forandring i form af hurtigere opvarmning på kolde dage. En stor behagelighed, som ikke er helt lige så godt som et oliefyr, men et ganske godt alternativ.
Jeg kender som nævnt i den anden tråd ikke noget til W210, men generelt er det ikke tilrådeligt at lade en dieselmotor stå i tomgang, for at opnå kabinevarme. En dieselmotor begynder for alvor først at producere varme ved kørsel.
Dog har jeg en gang imellem med god virkning aktiveret defrosteren (forrudeblæseren) i kortvarig tomgang. Har før læst, at den elektriske tilskudsvarmer tænder og slukker selv efter behov og udetemperatur.
Jeg har kørt en del forskellige bilmærker med diesel, og jeg synes E-klassen ligger pænt over gennemsnittet i hurtighed for opvarmning af kabinen. Formentlig p.g.a.den elektriske tilskudsvarmer, som hurtigere giver lun luft fra kanalerne .
Ved ikke hvordan du kan se, om din bil har tilskudsvarmer eller ej, men en tester kan se om den virker. Den virkede ikke i min, da jeg købte den sidste E-model, og da det blev opdaget med testeren og den blev udskiftet mærkede jeg en pæn forandring i form af hurtigere opvarmning på kolde dage. En stor behagelighed, som ikke er helt lige så godt som et oliefyr, men et ganske godt alternativ.
Venlig hilsen
Peter
204.202 C220 CDI, 2012, Avantgarde St.car, p.t. 198.000 km
Peter
204.202 C220 CDI, 2012, Avantgarde St.car, p.t. 198.000 km
Re: Kabinevarme
Har du tjekket om el circulationspumpen køre?
Re: Kabinevarme
Har også problemer med oliefyr i en 290 td år 98 ,kan man købe et ur så man kan bruge oliefyret når bilen er parkeret
Re: Kabinevarme
Det er en større ombygning i ledningsnettet. Men man kunne engang få nogle kit til det
Re: Kabinevarme
Nej jeg har ikke tjekket om cirk.pumpe kører.
Hvordan gør man det ? hvor sidder den ?
vil jeg ikke få fejlmeddelse hvis den ikke virker ?
Hilsen Andersen
Hvordan gør man det ? hvor sidder den ?
vil jeg ikke få fejlmeddelse hvis den ikke virker ?
Hilsen Andersen
Re: Kabinevarme
Kun via en tester får du fejlkoder.
Det er kun alvorlige fejl som bilen indikere i instrumentbordet.
Med tænding på, kan du mærke på pumpen om den køre
Det er kun alvorlige fejl som bilen indikere i instrumentbordet.
Med tænding på, kan du mærke på pumpen om den køre
Re: Kabinevarme
Okay, tak. Men hvor finder jeg pumpen ?
Er hjælpevarmen et elektrisk varmelegme ?
Hilsen Andersen
Er hjælpevarmen et elektrisk varmelegme ?
Hilsen Andersen