190 2.5 16v undervogn??
190 2.5 16v undervogn??
Hej, jeg er ny her ( også næsten i Mercedes verdenen ) og søger lidt hjælp..
jeg har gennem de sidste år kørt en del trackdays i div. sjove biler men har nu købet mig en mercedes 190 2,5 16v man-gear 89" - jeg syntes den har en lækker baggrund "historie" og den gør mig dejlig glad når jeg ser på den
planen er at den kun skal bruges til bane/trackday. Jeg søger i denne sammenhæng en mere sporty/hård/laver undervogn en den olie styret der er på både i for og bag. der findes for mig at se ikke en gevind undervogn til en w201 , det havde jeg ellers håbet. Jeg har læst flere steder på nettet i UK / tyskland. at nogen bruger bmw E36 undervogn og sætter på, hvis det kan lade sig gøre er udvalget jo stort. er der nogen der kender til det i praksis ???????
ellers må jeg købe en 45-60mm komplet undervogn fjeder og dæmper, men hvor meget skal laves om før det kan monteres på min 2.5 16v med nivo reg på for og bag aksel. ??? jeg tænker frakobling af olieanlæg osv..
gode ideer for en lav / hår undervogn er velkommen. endvidere hvis nogen ved om man kan få kraftigere anti roll bars / eller bruge nogen kraftigere fra en anden model .... fx 124
ps. bilen bliver lettet for ca 150kg i første omgang.
jeg har gennem de sidste år kørt en del trackdays i div. sjove biler men har nu købet mig en mercedes 190 2,5 16v man-gear 89" - jeg syntes den har en lækker baggrund "historie" og den gør mig dejlig glad når jeg ser på den
planen er at den kun skal bruges til bane/trackday. Jeg søger i denne sammenhæng en mere sporty/hård/laver undervogn en den olie styret der er på både i for og bag. der findes for mig at se ikke en gevind undervogn til en w201 , det havde jeg ellers håbet. Jeg har læst flere steder på nettet i UK / tyskland. at nogen bruger bmw E36 undervogn og sætter på, hvis det kan lade sig gøre er udvalget jo stort. er der nogen der kender til det i praksis ???????
ellers må jeg købe en 45-60mm komplet undervogn fjeder og dæmper, men hvor meget skal laves om før det kan monteres på min 2.5 16v med nivo reg på for og bag aksel. ??? jeg tænker frakobling af olieanlæg osv..
gode ideer for en lav / hår undervogn er velkommen. endvidere hvis nogen ved om man kan få kraftigere anti roll bars / eller bruge nogen kraftigere fra en anden model .... fx 124
ps. bilen bliver lettet for ca 150kg i første omgang.
Re: 190 2.5 16v undervogn??
Nye Bilstein støddæmpere uden nivo også et H og R kit på..
Så er det pludselig en helt anden undervogn
Så er det pludselig en helt anden undervogn
-
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 29. jan 2011, 18:26
Re: 190 2.5 16v undervogn??
Tillykke med vognen.
Jeg havde på et tidspunkt en 2,3-16 - absolut den sjoveste bil jeg til dato har ejet. Den var dog uden niveauregulering og så vidt jeg husker monteret med et komplet Bilstein sæt bestående af fjedre og støddæmpere.
Men sjov bil som jeg aldrig blev træt af at kigge på...
Jeg havde på et tidspunkt en 2,3-16 - absolut den sjoveste bil jeg til dato har ejet. Den var dog uden niveauregulering og så vidt jeg husker monteret med et komplet Bilstein sæt bestående af fjedre og støddæmpere.
Men sjov bil som jeg aldrig blev træt af at kigge på...
-
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 29. jan 2011, 18:26
Re: 190 2.5 16v undervogn??
Fandt lige denne side - godt nok ikke Bilstein.....
http://www.190parts.co.uk/#/suspension/4543432838
http://www.190parts.co.uk/#/suspension/4543432838
Re: 190 2.5 16v undervogn??
Mercedes 190 - YSR Premium Competition Suspension Kit....... det ser spændende ud, det vil jeg overveje..
Re: 190 2.5 16v undervogn??
Eventuelt montere en tårnstiver for of bag.. Det ville give et klart mere stivere chassis
Nogle fornuftige hjul... Ikke for store fælge, det gør bare bilen langsommere. Hellere bruge penge på nogle gode dæk
Som sagt sænkningen fra H&R + Bilstein støddæmpere.. Så har du en trackday bil
Nogle fornuftige hjul... Ikke for store fælge, det gør bare bilen langsommere. Hellere bruge penge på nogle gode dæk
Som sagt sænkningen fra H&R + Bilstein støddæmpere.. Så har du en trackday bil
Re: 190 2.5 16v undervogn??
jeg plejer at kører på brugte 17" dtc slicks .. men overvejer faktisk at gå ned i 16" slicks tros det er knap så lette at skaffe brugt.. er bange for den ikke er stærk nok til 17" det er jo kun en 4cyl på sug.
der kommer bur i så den bliver stiv som et brædt, det er undervognen der er det største problem, ville rigtig gerne have haft med gevind. . .
men den skal nok blive sjov at kører.
der kommer bur i så den bliver stiv som et brædt, det er undervognen der er det største problem, ville rigtig gerne have haft med gevind. . .
men den skal nok blive sjov at kører.
Re: 190 2.5 16v undervogn??
Du henter ikke noget på en gevin undervogn, ud over ekstra vægt.
Et bur er ikke afstivning nok i sig selv. Tårnstiver giver mere greb på vejen ved skarpe sving, da tårne giver sig meget uden.
H&R laver et 40mm sænkningskit til denne model.
Ud over det, så kan du også hente en del effekt på luft indtag, udstødnings system og knaster... Ca 30% med det hele
Et bur er ikke afstivning nok i sig selv. Tårnstiver giver mere greb på vejen ved skarpe sving, da tårne giver sig meget uden.
H&R laver et 40mm sænkningskit til denne model.
Ud over det, så kan du også hente en del effekt på luft indtag, udstødnings system og knaster... Ca 30% med det hele
Re: 190 2.5 16v undervogn??
jeg hentede 2.2sek på padborg i dif mellen 60-60mm sænkning og en billig gevindundervogen.., så det virker for mig. den kan oftest kommer længer ned og dermed, vægt imod jord. har altid været glad for gevindundervogne til bane men nu hvor jeg har købe en bil de ikke kan skaffes til er det jo en oplagt chance til at prøve alm sænkning igen..
et svejse bur 25-40kg jern giver ofte 1sek da det stiver bilen. tårnstiver skal den have i for, i bag svejser jeg en stiver ind som en del af buret.. buret er dog også pga sikkerhed..
jeg skal have den på rullefælt på fredag, glæder mig til at se hvad form den er i som udgangspunkt. og hvad den har tilbage af de opr. 194hk har læst flere gange at de er lidt dårlige til at holde deres effekt, men det vil vise sig :O)
et svejse bur 25-40kg jern giver ofte 1sek da det stiver bilen. tårnstiver skal den have i for, i bag svejser jeg en stiver ind som en del af buret.. buret er dog også pga sikkerhed..
jeg skal have den på rullefælt på fredag, glæder mig til at se hvad form den er i som udgangspunkt. og hvad den har tilbage af de opr. 194hk har læst flere gange at de er lidt dårlige til at holde deres effekt, men det vil vise sig :O)
Re: 190 2.5 16v undervogn??
"Så er den frisk rullet.......
191.8 med alm luftfilter og 193 med låget af luftfilteret....
det er fame flot af en bil fra 1989" med 320t.km på bagen... den er født med 194hk...
-1hk .... det er over alt forventning
191.8 med alm luftfilter og 193 med låget af luftfilteret....
det er fame flot af en bil fra 1989" med 320t.km på bagen... den er født med 194hk...
-1hk .... det er over alt forventning