Side 1 af 1

Lys på W210 - konvertering

: 4. feb 2013, 18:46
af BWJ
Måske et dumt spørgsmål :?
Kan man droppe Xenon lygterne og bruge standard istedet, - er der strøm nok fremme og får man fejl ?

Re: Lys på W210 - konvertering

: 4. feb 2013, 19:23
af JTC
Det kræver en hel del ombygning. Nye lygter, ledningsnet, lampe styreenhed

Re: Lys på W210 - konvertering

: 4. feb 2013, 19:43
af SLKkompressor
Sjovt nok ønsker os som ikke har Xenon at vi havde det på bilen og det omvendte er åbenbart også tilfældet. Det er betydeligt lettere at gøre det du ønsker end at montere Xenon lygter på en bil som ikke har det. Et super lys som et velholdt xenon lysanlæg er, koster en del ekstra men det ville jeg gerne betale. Glæd dig over Xenon lygterne især hvis du er lidt op i årene og hold dem vedlige.

Re: Lys på W210 - konvertering

: 4. feb 2013, 19:58
af BWJ
SLKkompressor skrev:Sjovt nok ønsker os som ikke har Xenon at vi havde det på bilen og det omvendte er åbenbart også tilfældet. Det er betydeligt lettere at gøre det du ønsker end at montere Xenon lygter på en bil som ikke har det. Et super lys som et velholdt xenon lysanlæg er, koster en del ekstra men det ville jeg gerne betale. Glæd dig over Xenon lygterne især hvis du er lidt op i årene og hold dem vedlige.
Joe men de skal skiftes, og man kan få mange orig Hella standard istedet for svinedyre Xenon :shock:

Re: Lys på W210 - konvertering

: 4. feb 2013, 20:19
af LIMO
SLKkompressor skrev:Sjovt nok ønsker os som ikke har Xenon at vi havde det på bilen og det omvendte er åbenbart også tilfældet. Det er betydeligt lettere at gøre det du ønsker end at montere Xenon lygter på en bil som ikke har det. Et super lys som et velholdt xenon lysanlæg er, koster en del ekstra men det ville jeg gerne betale. Glæd dig over Xenon lygterne især hvis du er lidt op i årene og hold dem vedlige.
Godt point og enig. Har haft W211 både med og uden xenon og xenon er klart at foretrække. Dog var lygterne på bilen med xenon ikke særlig pæne og lygterne på min nuværende med alm H7 pærer er til gengæld ualmindelig flotte og giver også en ret godt nærlys.

Men nu til mit spørgsmål. Du skriver at man skal holde dem vedlige. Hvordan gør man det? Er det udvendig afvaskning og polering du mener eller kan man også holde sine lygter vedlige indvendig? Synes ofte de indvendige glas foran nærlyspæren bliver mere mælkehvide med årene. Også på Xenon. Kan man gøre noget ved det?

Re: Lys på W210 - konvertering

: 4. feb 2013, 22:27
af SLKkompressor
Ærligt talt. Der er kun den hårde måde som holder. Min broder har lige fået nye Xenon på sin BMV 530 for 2800 kr. + montering som var lidt bøvlet fordi det var Korea lygter men til at leve med. Han er kisteglad for sin nye lygter købt og afhentet i Tyskland. Mon ikke der laves sådanne Korea lygter til MBer.

Re: Lys på W210 - konvertering

: 5. feb 2013, 09:41
af E 270 2001
Var det godkendte lygter :?:

Re: Lys på W210 - konvertering

: 5. feb 2013, 10:54
af JTC
Man smider ikke Korea lygter på sin bil.. Har endnu ikke set uoriginal lygter til mb, som er i god kvalitet!!

Enten bliver glaset mat på ingen tid, ellers også er de utætte, eller så hopper lyset hver gang man køre over et bump, eller også er lysudbyttet dårligt, eller så passer lygten ikke 100% O.s.v

Re: Lys på W210 - konvertering

: 5. feb 2013, 14:06
af SLKkompressor
Vi kunne ikke se forskel på om de kom fra Hella eller Korea.

Re: Lys på W210 - konvertering

: 5. feb 2013, 15:16
af E 270 2001
Men det var jo også en BMW :lol:

Re: Lys på W210 - konvertering

: 5. feb 2013, 15:29
af JTC
SLKkompressor skrev:Vi kunne ikke se forskel på om de kom fra Hella eller Korea.
Det ville havde været en god reklame for synoptik :D

Skal ikke kunne udtale mig om BMW, men til Mercedes, er der himmelsk til forskel

Re: Lys på W210 - konvertering

: 5. feb 2013, 15:56
af LIMO
Jeg har også fået at vide af mit værksted, at jeg skal holde mig fra de billige lygte løsninger selvom det jo er ret fristende. De har set en hel del dårlige produkter til MB, som der ofte er problemer med.
Men Jacob hvad med eftermonteringskit (xenon) til de bestående lygter. Er det også noget skrammel, og er de egentlig lovlige?

Re: Lys på W210 - konvertering

: 5. feb 2013, 16:10
af JTC
Skal der eftermonteres Xenon, så kræver det meget ombyging.

Der skal være lygtevasker og elektronisk højde justering af lygten, som er via en føler på bagakslen.
Ud over det, så skal lygten være bygget til det og der skal nogle styrebokse og ledningsnet på til det.

Eftermontering af xenon i en halogen lygte, er ulovligt.
Brændepunktet på en xenon pære er anderledes i forhold til halogen og du ville konstant blænde de modkørende biler.

Ud over det, så trækker de ikke samme effekt som en halogen pære gør og den ville indikere fejl i instrumentbordet

Re: Lys på W210 - konvertering

: 5. feb 2013, 17:06
af LIMO
JTC skrev:Skal der eftermonteres Xenon, så kræver det meget ombyging.

Der skal være lygtevasker og elektronisk højde justering af lygten, som er via en føler på bagakslen.
Ud over det, så skal lygten være bygget til det og der skal nogle styrebokse og ledningsnet på til det.

Eftermontering af xenon i en halogen lygte, er ulovligt.
Brændepunktet på en xenon pære er anderledes i forhold til halogen og du ville konstant blænde de modkørende biler.

Ud over det, så trækker de ikke samme effekt som en halogen pære gør og den ville indikere fejl i instrumentbordet
Tak for det grundige svar, Jacob. Det siger vist alt om det sag :wink: