E290 w210 fra 1997 døde pludselig på motorvejen

Alt vedrørende teknik
Hans Jørgen Knudsen
Indlæg: 86
Tilmeldt: 5. sep 2009, 17:24

Re: E290 w210 fra 1997 døde pludselig på motorvejen

Indlæg af Hans Jørgen Knudsen »

Godt gået, det kunne sikkert have givet mange mekanikere grå hår i hovedet at fejlen kunne skyldes et lommetørklæde i tanken. Det er nok ikke beskrevet i manualerne :?

Andg. udluftning bruger jeg min oliesuger til at suge der hvor returledningen er monteret på filteret, ila. få sekunder er systemet suget fri for luft, og bilen kan starte.

Når du får liv i den er det ret så vigtigt der ikke er luftboble i plastik slangerne, det er tegn på utæthed. Det vil sandsynligvis forårsage at brændstoffet langsomt siver tilbage i tanken ved stilstand.
Bilen kan sagtens køre med lidt luftbobler i slangerne da den er ´selvudluftende´.
Hans J.
Finn Donati
Indlæg: 147
Tilmeldt: 26. maj 2012, 22:06
Geografisk sted: Silkeborg

Re: E290 w210 fra 1997 døde pludselig på motorvejen

Indlæg af Finn Donati »

Lige et side-spørgsmål her..

Jeg forstår ikke det i skriver med at den kan suge evt. slam i bunden af tanken, med op. Hvis den køres tør.
Såvidt jeg ved, suger den dieselen op fra bunden af tanken, uanset om tanken er fyldt eller næsten tom.
Så jeg kan ikke forstå hvorfor den skulle suge mere slam med op, hvis man kører den tom?
Eneste jeg kan komme på, er hvis slammet flyder ovenpå olien i tanken, men det er der vel ikke tale om?

PS. Lommetørklæder i tanken.. der er nok en der engang har glemt dækslet på tankstanderen :)
ahmad82
Indlæg: 6
Tilmeldt: 16. jan 2013, 15:42

Re: E290 w210 fra 1997 døde pludselig på motorvejen

Indlæg af ahmad82 »

Hej Allesammen

Tak for jeres indlæg. Bilen kører fint nu, og den laver ikke nogen problemer mere. Det var åbenbart vacumventilen der var utæt. Ale havde lukke, så jeg smørede lidt flydende pakning på så blev den tæt, og den kører fint nu.

Tak for jeres hjælp.

mvh

Ahmad S.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: E290 w210 fra 1997 døde pludselig på motorvejen

Indlæg af E 270 2001 »

Finn Donati skrev:Lige et side-spørgsmål her..

Jeg forstår ikke det i skriver med at den kan suge evt. slam i bunden af tanken, med op. Hvis den køres tør.
Såvidt jeg ved, suger den dieselen op fra bunden af tanken, uanset om tanken er fyldt eller næsten tom.
Så jeg kan ikke forstå hvorfor den skulle suge mere slam med op, hvis man kører den tom?
Eneste jeg kan komme på, er hvis slammet flyder ovenpå olien i tanken, men det er der vel ikke tale om?

PS. Lommetørklæder i tanken.. der er nok en der engang har glemt dækslet på tankstanderen :)

Endnu et af livets mysterier :lol: Jeg vil tro at det er fordi at det ligger og svulper rundt. Eller at når tanken er helt fyldt, så kan skidt osv cirkulere i hele tanken, og når så den er tom kan det kun cirkulere koncentreret i bunden.
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Besvar