W210 - Ingen bremselys og ABS/ESC/BAS fejl

Alt vedrørende teknik
Besvar
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

W210 - Ingen bremselys og ABS/ESC/BAS fejl

Indlæg af mercelsker »

Hej,

Jeg har længe haft en advarsel display om fejl i en lampe. Fandt ud af højre bremselys ikke virkede (men de to andre virkede, altså venstre og den i bagrude).
Der var Ir/rust ved fatning så rensede det og kunne se det virkede når fatning ikke var skruet helt i, rensende lidt mere mens den var tændt og der kom en lille gnist fordi jeg kom til at kortslutte en lille bitte smule :shock: :shock:

Nu siger den så ABS/ESC/BAS fejl i display og intet af bremselyset fungerer! Ved ikke om det var grundet den minimale kortslutning eller andet. Den har før givet denne fejlkode (når det var koldt i vejret) som så har rettet sig selv. Ved ikke om det bare er et tilfælde.
Fejlbeskeden om ABS/ESC/BAS kommer i samme øjeblik jeg træder på bremsepedalen!
Fejlbeskeden omkring fejl i lys kommer som regel når jeg tænder bilen (altså før jeg træder på bremsepedal) og andre gange lidt senere, det virker lidt tilfældigt.
Fartpiloten virker heller ikke mere!

Den sikring der hedder nr. 9 ved lyskontakten er ok. Findes der andre sikringer? syntes ikke lige jeg kunne finde andre.
Har installeret ny bremselyskontakt men uden ændring, problemet er der stadig. Ingen bremselys.
Alt andet lys ser ud til at virke ok incl. nummerpladelys.

Har prøvet at dreje ret helt til venstre og helt til højre, så stop og start igen, men uden ændring.


Hvad kan jeg ellers checke?

PS: Har lige set den anden tråd der også kører om et sådan tilsvarende problem. Tvivler nu på at det er en sensor, der er galt i dette tilfælde (det ville da være lidt af et tilfælde!), for det virkede jo indtil jeg pillede ved lyset.
PPS: Det er en E320 CDI fra 2001 (hvis det da gør en forskel:-) )
Motby
Indlæg: 31
Tilmeldt: 27. nov 2009, 16:04

Re: W210 - Ingen bremselys og ABS/ESC/BAS fejl

Indlæg af Motby »

BREMSELYSKONTAKTEN. Helt sikkert. Sidder nede ved pedalen.
mercelsker
Indlæg: 247
Tilmeldt: 18. dec 2010, 23:08
Geografisk sted: København

Re: W210 - Ingen bremselys og ABS/ESC/BAS fejl

Indlæg af mercelsker »

Hej Motby,

Tak for svar, men den har jeg skam skiftet uden resultat (som jeg også skrev :wink: )

Mvh
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: W210 - Ingen bremselys og ABS/ESC/BAS fejl

Indlæg af SLKkompressor »

Da jeg kørte 210er havde jeg ofte lige det problem som du beskriver med koks på kontaktstederne for bremselyspæren i netop højre side. Det hørte først rigtigt op da jeg skiftede til 211er. Nej det er ikke helt rigtigt. Jeg rensede kontaktfladerne grundigt og loddede tin på og det løste problemet.
super-mario
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. mar 2010, 10:52

Re: W210 - Ingen bremselys og ABS/ESC/BAS fejl

Indlæg af super-mario »

Har prøvet det samme. Det var en af sikringerne under bagsædet det var sprunget.

Mvh.Jan
simonjacobsen
Indlæg: 19
Tilmeldt: 14. mar 2010, 16:11

Re: W210 - Ingen bremselys og ABS/ESC/BAS fejl

Indlæg af simonjacobsen »

Har lige talt med Mercedes efter også at have haft problemet i lang tid. En mekaniker forklarede, at det var den lille sikring der sidder v. +Polen i motorrummet der skal skiftes. Her får Abs følerne strøm og hvis ikke de får nok giver den en fejl når bremsepedalen påvirkes. De havde netop haft en bil inde med dette problem og det virkede at skifte boksen. Jeg har lige skiftet min, tog ca. 1/2 time og min sikring var total iret. Mekanikeren sagde at det var meget vigtigt at det var helt ren. Jeg har haft tester på flere gange som har vist at der var fejl på stoplyskontakten, fik den skiftet og efter 500 km kom fejlen igen. Efter at have skiftet sikringsboksen har den indtil videre ikke vist fejl... Boksen koster 130 kr. Og har varenummer MA210 545 13 03.

Det kunne være at vi var heldige denne gang....
simonjacobsen
Indlæg: 19
Tilmeldt: 14. mar 2010, 16:11

Re: W210 - Ingen bremselys og ABS/ESC/BAS fejl

Indlæg af simonjacobsen »

Fejlen fundet...... 100 %

Jeg har efterhånden prøvet det meste, 5 stoplyskontakter, checket sikringer, checket alle fatningerne i bagklappen sågar udskiftet nogle af dem.

Den anden aften, efter igen at have været på dette forum, besluttede jeg mig for at prøve en sidste gang, inden jeg skulle til Mercedes...

Jeg trådte på bremsepedalen og rykkede på alle sikringer. Alle fatningerne fik en gang kobberfedt så jeg var sikker på at der var forbindelse.

Da jeg rykkede rundt på bremselyssikringen til venstre for rattet skete der pludselig noget. Lyset kom frem. Der var ikke umiddelbart noget at se på sikringen, men den blev udskiftet og der kom lige lidt kobberfedt på sikringens ben.

Herefter var der lys og jeg har ikke haft én eneste fejl de sidste 500 km. Jeg er helt sikker på, at fejlen lå her. Det kunne åbenbart godt betale sig at udskifte sikringen selv om den gamle ikke var sprunget...

Nu lyser ABS BAS og ESP lampen ikke længere men i stedet bremselyset... (og fartpiloten virker)

En glad MB ejer...
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: W210 - Ingen bremselys og ABS/ESC/BAS fejl

Indlæg af SLKkompressor »

Det med manglende lys i bremselyset højre side kommer sikkert igen. Det bøvlede jeg med i adskillige år indtil jeg fik renset kontaktfladerne grundigt og derefter loddet tin på. Siden var der ingen problemer.
Besvar