Org. navi

Alt vedrørende teknik
Besvar
ottendahl
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. feb 2013, 23:46

Org. navi

Indlæg af ottendahl »

Hejsa..
Rigtig fin side i har jer her, den har allerede givet et par timers læsning.. ;)

Sagen er jeg købte en Vito 122 cdi fra ny her august 2011, jeg blev rystet over hvor dyrt mercedes navi system var da jeg bestilte den og nærigheden kom over mig, de skulle have 42.000 for command 50.. og med en pris på over 350+moms synes jeg løbet var kørt.
Men så faldt jeg over denne her annonce på den blå: http://www.dba.dk/org-mercedes-navi/id-88551522/

1. ville i turde at købe sådan noget brugt? eller er det noget der er varmt tror i?
2. er den lige til at smide i bilen? Mener at have læst at man skal forbi mercedes og have kodet den til bilen men er det "det hele"?


Glæder mig til at høre nogle kloge hoveder.. ;)
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Org. navi

Indlæg af SLKkompressor »

For ikke så længe siden var der en artikel i et tysk bilblad hvor der stod at 8 ud af 10 navi anlæg til salg var stjålne. Det behøver dog ikke gælde i DK for vi er mere ærlige? For at sådan et anlæg kan "spille" samman med bilen skal de kodes sammen ved hjælp af en Star tester og der skal så vidt jeg ved bruges koder fra Stuttgart.
ottendahl
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. feb 2013, 23:46

Re: Org. navi

Indlæg af ottendahl »

Det kommer desværre ikke bag på mig, jeg kiggede også på ebay, og kunne finde 7stk 2 i UK og 5 fra polen.. ellers tak!
Men måske en "kina" navi er et bedre bud når jeg ikke vil give hvad den org. koster?

http://www.car-vision.co.uk/noxxes-navi ... -unit.html
hejhej
Indlæg: 24
Tilmeldt: 22. okt 2009, 09:25

Re: Org. navi

Indlæg af hejhej »

hej
hvis du vil købe den fra dba er det da bare at tage nummert på den og ringe til politiet og høre om dem er sjålet der er jo nummer på kan man se jeg ville ikke være bange
møllesøe
Indlæg: 27
Tilmeldt: 19. jun 2012, 17:09
Geografisk sted: København

Re: Org. navi

Indlæg af møllesøe »

Jeg købte et originalt navigation til min transporter på dba og tog serienummeret og kørte ind til smc biler som så slog det op på serveren i tyskland hvor alle de forskellige info ligger på en server ligesom hos mercedes.
ring til mercedes med serienummeret så kan de slå det op.Deres system er nok mere opdateret end politiets
Besvar