kile/drivrem

Alt vedrørende teknik
Besvar
allsch
Indlæg: 21
Tilmeldt: 21. dec 2010, 03:09

kile/drivrem

Indlæg af allsch »

Hej jeg har et lille problem, kan ikke lige se hvordan jeg kan stramme kileremmen på en W210 290TD er der nogle som kan henvise til en side med en videosekvens eller lignene
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: kile/drivrem

Indlæg af SLKkompressor »

Motoren er født med automatisk remstrammer så du kan ikke stramme remmen. Den automatiske remstrammer kan blive træt og skal udskiftes eller repareres.
allsch
Indlæg: 21
Tilmeldt: 21. dec 2010, 03:09

Re: kile/drivrem

Indlæg af allsch »

[quote="SLKkompressor"]Motoren er født med automatisk remstrammer så du kan ikke stramme remmen. Den automatiske remstrammer kan blive træt og skal udskiftes eller repareres.[/quote]

Hej tak for svar, tænkte nok det var noget i den retning, så må jeg have fat i en remstrammer.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: kile/drivrem

Indlæg af BWJ »

allsch skrev:
SLKkompressor skrev:Motoren er født med automatisk remstrammer så du kan ikke stramme remmen. Den automatiske remstrammer kan blive træt og skal udskiftes eller repareres.
Hej tak for svar, tænkte nok det var noget i den retning, så må jeg have fat i en remstrammer.

OBS. hvorfor tror du remmen er for slap ??
ZOOM ZOOM.
bjarne
Indlæg: 64
Tilmeldt: 31. maj 2009, 16:58
Geografisk sted: Søby, Ærø

Re: kile/drivrem

Indlæg af bjarne »

Inden du går videre, bør du efterse remmen, der består af "små pyramider/ trekantprofiler" de må ikke være spidse, men skal være flade i toppen.
Viser det sig, at de er spidse, er det lig med slitage, som kan være på grund af, at remstrammerens leje er slidt, og derfor løbe skævt og slider remmen. Samtidig hyler den lidt. Evt. skævhed burde kunne ses.
Held og lykke.
allsch
Indlæg: 21
Tilmeldt: 21. dec 2010, 03:09

Re: kile/drivrem

Indlæg af allsch »

[quote="bjarne"]Inden du går videre, bør du efterse remmen, der består af "små pyramider/ trekantprofiler" de må ikke være spidse, men skal være flade i toppen.
Viser det sig, at de er spidse, er det lig med slitage, som kan være på grund af, at remstrammerens leje er slidt, og derfor løbe skævt og slider remmen. Samtidig hyler den lidt. Evt. skævhed burde kunne ses.
Held og lykke.[/quote]

hej igen jamen det lyder som et leje der er slidt. så den skal nok have et nyt remhjul, tak for svar
Besvar