abs/bas/esp w211

Alt vedrørende teknik
Besvar
bny
Indlæg: 12
Tilmeldt: 28. feb 2012, 17:50

abs/bas/esp w211

Indlæg af bny »

Hej alle
Jeg har haft problemer med ABS/BAS/ESP og fartpiloten slog fra som mange andre har haft, har jeg en del tid søgt på dette forum og fundet forskellige
forklaringer på hvordan det kunne løses, både fra defekt relæ til baklyskontakt abs sensor og abs ring jeg kørte den til en lokal mekaniker og fik sat tester på,
hvor fejlen lå på forhjulet i føresiden, så jeg kørte ned og købte en ny abs sensor ved den lokale reservedele forhandler skiftede den og regenede med at så var den
i vinkel, satte mig ind og rullede ikke mere end 20 meter så var fejlen der igen :cry: nå så var jeg pludselig i tvivl om det nu var i denne side den melte fejl så jeg løftede bilen
ca 10 cm fra gulvet og satte den i drive, der efter en hånd på højre forhjul og drejede et par gange, ingen fejlmelding så over på venstre og et par gange rundt og så slog den ud på fejl
jeg snakkede med en lokal mekaniker som sagde at det var impulsringen der var gal med, godt så jeg fik sådan en bestildt, via mit registringsnr, og trode det var ok, fik det
skilt ad og fandt ud af at det slet ikke var den rigtige del, en stålring med en masse huller til 350 + moms, på med hjulet igen og ned og aflever den tilbage nå så tænke jeg, bid i det sure æbel
betal prisen og køb impulsringen ved mercedes, der må jeg sige at jeg blev godt overrasket, de skulle ha en 50er plus moms så det væltede jo ikke bugettet. :) Fremgangsmåde af med
hjulet løsne torksskruen som sidder i skiven af med skiven af med center kapslen løsne leje bolten og af med klumpen hvor lejrne sidder i den kan du trække af uden problemer http://www.youtube.com/watch?v=CIa8trioT_k Der sidder der en sort gummiring på bagsiden det er impulsringen.
Håber det kan hjælpe andre med samme problem.
Peter Holm
Indlæg: 35
Tilmeldt: 16. mar 2009, 13:44

Re: abs/bas/esp w211

Indlæg af Peter Holm »

Godt tip med at teste et hjul ad gangen på liften! Det skal jeg lige have prøvet med min
Garage med W212 E 250 2009 og W163 ML 270 CDI 2004
Besvar