Side 1 af 1

190 2.5 d koblingsproblem

: 1. mar 2013, 17:46
af hansen 190 2.5 D
hej alle i dejlige mercedes folk min gamle mercedes 190 er begyndt en gang imellem med at koblingen ryger i bund også kan jeg løfte pedalen tilbage manuelt så går der en rum tid inden det sker igen. den virker ikke slidt i koblingen eller noget men nogle der har løsningen
på forhånd tak

Re: 190 2.5 d koblingsproblem

: 1. mar 2013, 20:58
af Gimming
Hej.
Jeg har haft en MB C180 årg 1993, hvor jeg havde samme problem.
Det kom altid hvor jeg havde kørt langt over 100 - 200 km i træk.
Koblingspedalen gik så lige pludselig i bund og næsten uden virkning.
Næste dag var den ok igen, når bilen var kold.
Det var koblingcylinderen, som var tæret inden i p.g.a.vand i vædsken.
Når bilen så blev rigtig varm, så begyndte det vand i hjælpecylinderen oven
på gearkassen at koge og koblings funktionen forsvandt. Man kunne tydelig
se tæringer inden i cylindergangen. Vædsken bliver jo aldrig skiftet ved et normalt
service eftersyn, selvom man skifter bremsevædsken.
Ny slave cylinder på og udluftning, så er den ok. ( Den er meget svær at udlufte, vædsken skal presses baglæns
igennem) .
Mv Niels Aage

Re: 190 2.5 d koblingsproblem

: 1. mar 2013, 21:38
af hansen 190 2.5 D
hej
ok men min forsvinder i bund for det meste når jeg skal bakke og sjældent når jeg skal have den i fremadgåene gear selv om det også kan ske

Re: 190 2.5 d koblingsproblem

: 4. mar 2013, 19:08
af JTC
Jeg ville også sige at det lyder som en træt koblingcylender

Re: 190 2.5 d koblingsproblem

: 6. mar 2013, 22:45
af hansen 190 2.5 D
hej
hvor sidder den koblingscyllender hennne og skal man skille gearkassen af eller

Re: 190 2.5 d koblingsproblem

: 8. mar 2013, 20:53
af hansen 190 2.5 D
hej
har tjekket hvor de cylendre sidder skal jeg skifte den inde i bilen eller den ved gearkassen

Re: 190 2.5 d koblingsproblem

: 12. mar 2013, 17:03
af hansen 190 2.5 D
hej
så fik jeg skiftet min cylindre ved koblingspedalen en lille fin rep man sagtens kan gøre selv ps fyldte cylinderen med bremsevæske inden jeg skruede omløberen på og der var hurtig tryk på efter nogle pump med koblingspedalen