270 rep af turbo

Alt vedrørende teknik
Besvar
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

270 rep af turbo

Indlæg af TonnyL »

Er der nogle den har erfaring med at renovere sin turbo selv, min smider alt for meget olie op i indsugningen, jeg så på ebay at man kan købe en hel enhed som man kan smide i sit eget hus, hvilket der ikke er ret mange ben i, er det en ok løsning???????

Smider lige et link på af enheden...

http://www.ebay.de/itm/TURBOLADER-Rumpf ... 35bcc29128

VH Tonny
thomas-m
Indlæg: 26
Tilmeldt: 14. jan 2012, 09:20

Re: 270 rep af turbo

Indlæg af thomas-m »

Hej Tonny
Hvis du er vandt til at lave tingene selv, så er der ikke mange ben i at skifte den (cartridge). Du skal blot huske at indkøbe div. pakninger. Cartridgen kan muligvis sidde lidt hårdt i turbinehuset og du kan risikere, at knække boltene som holder den. Prøv evt. at afmontere inden du køber reserve. Du kan jo også forhøre dig hos den nærmeste cylinderservice, hvad de skal have for en renovering. 250 Euro lyder godt nok billigt, måske for billigt?

Mvh

Thomas
Thomas-m w211 220 cdi
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: 270 rep af turbo

Indlæg af TonnyL »

Ok, jeg laver det hele selv og er vand til det, har lige skiftet indsugningen;-) lidt træls arbejde, eller rettere meget skrue arbejde.
Men man kan også få en der er nyrenoveret til 400 Euro = ca 3000,-DKr, måske det ikke kan svare sig at spare det sidste....?

http://www.ebay.de/itm/Turbolader-Turbo ... 2c650c0be1
thomas-m
Indlæg: 26
Tilmeldt: 14. jan 2012, 09:20

Re: 270 rep af turbo

Indlæg af thomas-m »

Når man godt kan lide at skrue, er udfordringer jo noget man godt kan lide. Så hvorfor ikke starte med at skille ad og derefter afgøre om der skal bestilles en komplet? Du kommer selvfølgelig til at undvære din bil i nogle dage :?
Skriv endelig hvad det ender med...
Thomas-m w211 220 cdi
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: 270 rep af turbo

Indlæg af TonnyL »

Ja det skal jeg nok, der er bare noget jeg ikke forstår, den var temmelig utæt for olie i indsugnings side, fik at vide det var indsugningen der skulle skiftes, pakningerne var godt nok trykket helt i niveau med fladen på flangen, og spjældakslerne var meget slidte så olien nemt kunne rende ud der, men trods ny manifold er den stadigvæk lige så utæt :-(

Vh Tonny
Besvar