Gløderør på W211.208

Alt vedrørende teknik
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Gløderør på W211.208

Indlæg af BWJ »

Jeg har ohmet rørene, og de har ca samme værdi, - det virker som om den går på 3 cylindre 5-8 min. når den er kold, kan det være gløderelæ eller ??
ZOOM ZOOM.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Gløderør på W211.208

Indlæg af jensen »

Jeg tror det er en dårlig dyse
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Gløderør på W211.208

Indlæg af BWJ »

jensen skrev:Jeg tror det er en dårlig dyse
Har du en ide´om hvor jeg skal lede, alle 4 ligger omkring 45 +/- 10 µsek incl. de 2 som lige er skiftet.
ZOOM ZOOM.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Gløderør på W211.208

Indlæg af jensen »

Den eller de dyser som er i 45+ er ikke særligt godt dem ville jeg starte med at skifte
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Gløderør på W211.208

Indlæg af BWJ »

jensen skrev:Den eller de dyser som er i 45+ er ikke særligt godt dem ville jeg starte med at skifte
Ups min fejl, alle ligger i minus :?
ZOOM ZOOM.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Gløderør på W211.208

Indlæg af E 270 2001 »

BWJ skrev:
jensen skrev:Jeg tror det er en dårlig dyse
Har du en ide´om hvor jeg skal lede, alle 4 ligger omkring 45 +/- 10 µsek incl. de 2 som lige er skiftet.

Er du sikker på at du har ohmet dem :?: jeg spørger bare udfra den målingsbetegnelse du skriver :idea:

Prøv at lave spændingsmåling, og hvis du har mulighed så ville en amperemåling være yderst brugbar :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Gløderør på W211.208

Indlæg af BWJ »

E 270 2001 skrev:
BWJ skrev:
jensen skrev:Jeg tror det er en dårlig dyse
Har du en ide´om hvor jeg skal lede, alle 4 ligger omkring 45 +/- 10 µsek incl. de 2 som lige er skiftet.

Er du sikker på at du har ohmet dem :?: jeg spørger bare udfra den målingsbetegnelse du skriver :idea:

Prøv at lave spændingsmåling, og hvis du har mulighed så ville en amperemåling være yderst brugbar :idea:
Ja de er ohmet, men det med µsek er åbningstider på dyserne, som svar på Jensens indlæg, - to forskellige ting
ZOOM ZOOM.
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Gløderør på W211.208

Indlæg af E 270 2001 »

:wink: Nå sån....
Men har du alligevel prøvet at måle spændingen dertil :?:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Gløderør på W211.208

Indlæg af BWJ »

Og pokalen gik til Jensen :D
Det var en dårlig dyse..
ZOOM ZOOM.
gulf
Indlæg: 52
Tilmeldt: 21. jul 2009, 06:16
Geografisk sted: Køge

Re: Gløderør på W211.208

Indlæg af gulf »

Tillykke!

Hvilken værdi havde den dårlige så [ µsek] ?

Og har du fået oplyst hvilket område de skal ligge i eller hvad den indbyrdes forskel må være?

Kunne være interessant at sammenligne med værdierne for mine "gamle dyser".
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Gløderør på W211.208

Indlæg af jensen »

De skal helst ligge omkring nul og dem som nærmer sig +fem skal skiftes.Dataen fra de nye dyser skal så ligges ind i motorstyringen hvorefter den så skal resettes
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Gløderør på W211.208

Indlæg af BWJ »

Alle ligger omkring -56µsek nu, den fejlfundne dyse ved jeg ikke hvordan de fandt ?.
Men før udsk. lå de alle -45µsek +/- 10µsek !?
ZOOM ZOOM.
gulf
Indlæg: 52
Tilmeldt: 21. jul 2009, 06:16
Geografisk sted: Køge

Re: Gløderør på W211.208

Indlæg af gulf »

Tak BWJ. Måske har de fundet den ved at måle lækmængden ganske manuelt?

Tak jensen! Gælder det alle årgange cdi ? (jeg har en om611 fra 1999)

I tomgang ligger mine typisk på:
-3,28
2,25
0,01
0,71

Jeg har ikke målt læk-mængde.

Undskyld til BWJ for at afspore tråden.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Gløderør på W211.208

Indlæg af jensen »

Du kunne jo prøve at bytte -3,28 og+2,25 og så resette motorstyring og så se om det giver det samme resultat på den samme cylinder gør det det mangler der nok kompression på en cylinder det med lækmængden af olie er jo kun interessant hvis den er dårlig til at starte da den ikke tænder før der er railtryk
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Gløderør på W211.208

Indlæg af BWJ »

jensen skrev:Du kunne jo prøve at bytte -3,28 og+2,25 og så resette motorstyring og så se om det giver det samme resultat på den samme cylinder gør det det mangler der nok kompression på en cylinder det med lækmængden af olie er jo kun interessant hvis den er dårlig til at starte da den ikke tænder før der er railtryk
Var det ikke nemmere at tjekke kompressionen med star testeren ??
ZOOM ZOOM.
Besvar