Tomgang med CDI med DPF
Tomgang med CDI med DPF
Vi skal lige have noget på plads, skader det på nogen måde, at lade bilen stå startet i tomgang 5-10 min før kørsel om vinteren ?
ZOOM ZOOM.
-
- Indlæg: 806
- Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55
Re: Tomgang med CDI med DPF
ja - miljøet
Men ud over det, så hvis man går HELT i petitesser, så er det vel formålstjenesteligt at få den driftsvarm så hurtigt som muligt, og det vil ske ved kørsel. Hvis vi snakker en ultrakold motor, kunne der være nogle termiske ting der spiller ind ( men næppe i DK
Der er sikkert også nogle affaldsstoffer og ligende der har bedre vilkår ved lav temperatur. Hvis bare bilen får noget pedal efterfølgende, så "soder" den da ikke til i motoren.
Hvis det er noget du praktisere hver dag, vil jeg da anbefale et fyr.
Vedr. fyr, så syntes jeg det er for cool at først og fremmest at komme ud i en varm bil, og så desuden også at konstatere at motoren er varm nok til at få lov at arbejde lidt
Men ud over det, så hvis man går HELT i petitesser, så er det vel formålstjenesteligt at få den driftsvarm så hurtigt som muligt, og det vil ske ved kørsel. Hvis vi snakker en ultrakold motor, kunne der være nogle termiske ting der spiller ind ( men næppe i DK
Der er sikkert også nogle affaldsstoffer og ligende der har bedre vilkår ved lav temperatur. Hvis bare bilen får noget pedal efterfølgende, så "soder" den da ikke til i motoren.
Hvis det er noget du praktisere hver dag, vil jeg da anbefale et fyr.
Vedr. fyr, så syntes jeg det er for cool at først og fremmest at komme ud i en varm bil, og så desuden også at konstatere at motoren er varm nok til at få lov at arbejde lidt
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.