Olie i elektronikken.

Alt vedrørende teknik
Besvar
HFJ
Indlæg: 79
Tilmeldt: 3. dec 2009, 17:47
Geografisk sted: Vejle

Olie i elektronikken.

Indlæg af HFJ »

Jeg læste den anden dag, et sted i dette forum, at der ikke fandtes dumme spørgsmål. Så nu tør jeg godt spørge. I aften har jeg haft boksen i højre side, afmonteret på min W210èr. I boksen sidder der nogle andre små kabinetter med elektronik, en af kabinetterne, løb der pludselig olie ud af, da jeg lagde den på bordet, og det er en betydelig mænge olie der er løbet ud. Min tanke var at det måske var løbet ind via ledningerne, men de er tørre og stikket er tilseyndeladende også rene. :evil: så er det jeg spørger, hvor kommer den olie fra, det er formentlig ikke meningen det skal være der, eller hvad? ( Det er ikke til at køle elektronikken, vel)
Vedhæftede filer
Pegepinden viser hvor kabinettet sider.
Pegepinden viser hvor kabinettet sider.
IMAG0206.jpg (11.44 KiB) Vist 7759 gange
Det er den der er olie i-
Det er den der er olie i-
IMAG0204.jpg (7.6 KiB) Vist 7759 gange
Venlig hilsen

Finn
TonnyL
Indlæg: 364
Tilmeldt: 20. jul 2012, 12:51

Re: Olie i elektronikken.

Indlæg af TonnyL »

Tror ikke det betyder noget, da olie ikke er ledende....
HFJ
Indlæg: 79
Tilmeldt: 3. dec 2009, 17:47
Geografisk sted: Vejle

Re: Olie i elektronikken.

Indlæg af HFJ »

TonnyL skrev:Tror ikke det betyder noget, da olie ikke er ledende....
Hej, nej det tror jeg heller ikke, men olien mangler jo et sted og på et tidspunkt løber det over. Men det kan være det skal være der for at køle elektronikken.
Venlig hilsen

Finn
johan pedersen
Indlæg: 31
Tilmeldt: 9. mar 2009, 20:02
Geografisk sted: løsning/korring

Re: Olie i elektronikken.

Indlæg af johan pedersen »

den kommer fra gearkassen
noget med en pakdåse ved en ledning der presser det der op
gulf
Indlæg: 52
Tilmeldt: 21. jul 2009, 06:16
Geografisk sted: Køge

Re: Olie i elektronikken.

Indlæg af gulf »

Det er nok denneher bandit nede på siden af gearkassen, der er blevet utæt (se link). Olien løber rigtig nok i ledningerne!

http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... 35400253O/
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Olie i elektronikken.

Indlæg af E 270 2001 »

Yesyes.. Også på min :wink:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
Motby
Indlæg: 31
Tilmeldt: 27. nov 2009, 16:04

Re: Olie i elektronikken.

Indlæg af Motby »

Helt alm. på 210. Strømplade utæt i gearkasse, kan udskiftes for forholdsmæssigt små penge på det rigtige værksted.
Men tag printpladen forsigtigt ud af hylstret, sidder med 4 tapper, og sprøjt den med elrens og lad det tørre, der er nogle som har oplevet fejl i forbindelse med olie i printet.
MVH
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Olie i elektronikken.

Indlæg af jensen »

Jeg tror der er olie i de fleste og har aldrig været udsat for at måtte skifte relæet på grund af olie og hvis man vil undgå olie i relæet skal der en ny elplade i gearkassen som koster et par tusinde plus olie og pakning samt magnet
HFJ
Indlæg: 79
Tilmeldt: 3. dec 2009, 17:47
Geografisk sted: Vejle

Re: Olie i elektronikken.

Indlæg af HFJ »

Hej igen, tak for indlægene. Stikket i gearkassen er skiftet, for ca. et halvt år siden, så det må være olie helt fra den gang. Jeg har ikke fejl på elektronikken, så jeg kan sove roligt igen. Tak igen. :D
Venlig hilsen

Finn
Motby
Indlæg: 31
Tilmeldt: 27. nov 2009, 16:04

Re: Olie i elektronikken.

Indlæg af Motby »

Hej. Du løser altså ikke problemet med at udskifte stikket og o-ringen. Olien vi stadigvæk blive presset op i printet. Elpladen i gearkassen skal skiftes, som omtalt. MVH.
Besvar