Manglende varme w211

Alt vedrørende teknik
Besvar
MB12
Indlæg: 17
Tilmeldt: 16. mar 2013, 16:12

Manglende varme w211

Indlæg af MB12 »

Hej alle.

Jeg har anskaffet en w211, 2,2 CDI std car classic fra 2003, men jeg oplever desværre følgende problemer.

1. Kabinen bliver ikke rigtig varm, jeg har fået skiftet vandpumpe, termostat og ekspansionsbeholder, da den taber kølervæske, lækken er endnu ikke fundet.
2. Hyle lyd fra instrumentbordet - den er der også, når jeg slukker for klima anlægget og lyden stopper først ca 1 min efter at nøglen er taget ud.
3. En gang i mellem taber bilen kraft, når man kører på motorvejen - den kører, men trækker ikke og lidt efter så kommer kraften tilbage.

Bilen er anskaffet hos forhandler, men han er lidt sløv i betrækket derfor spørger jeg her i forummet.

Mvh MB12
hod
Indlæg: 8
Tilmeldt: 27. dec 2012, 18:28
Geografisk sted: Holte og Give

Re: Manglende varme w211

Indlæg af hod »

Hej MB12

Jeg kan genkende din udfordring vedr. pkt. 1. Har selv en W204 250T CDI som har været ud og ind af værksteder de seneste 2 måneder.

Har skiftet samme dele som du beskriver. Derudover varmelegemet, køleslange til kabine og div. ventiler.

På trods af at 3 (2 af dem Mercedes egne) værksteder har trykprøvet kølesystemet blev fejlet ikke rettet.

Det var til sidst "min" dækmand der opdagede fejlen ved et tilfælde. En ekspansionsventil under køleren var defekt. Hele køleren skulle udskiftes.

Sender dig en PM med billede af hvor ventilen sidder.


Venlig hilsen

HOD
MB12
Indlæg: 17
Tilmeldt: 16. mar 2013, 16:12

Re: Manglende varme w211

Indlæg af MB12 »

Hej HOD

Tak for dit svar - jeg vil straks tage kontakte til min forhandler og drøfte sagen med ham.

Jeg ser frem til billedet.

Mvh MB12
MB12
Indlæg: 17
Tilmeldt: 16. mar 2013, 16:12

Re: Manglende varme w211

Indlæg af MB12 »

Hej,

Jeg kan oplyse at det er ikke køleren, der er utæt, enten går det i motoren eller i varmeapparatet. Testet i dag på værksted og i løbet af 2 timer tabte den 1/2 liter uden det kunne ses på gulvet.

Når fejlen er fundet vender jeg tilbage.

Mvh MB12
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Manglende varme w211

Indlæg af jensen »

Ekspantionsbeholderen har det med at revne og det er oppe i toppen så der kommer kun luft ud.Hvis temperaturen står på 80 skal den varme hvis ikke afmonterer du slangerne til varmeapparatet henholdsvis højre inderskærm og venstre bag i top på motor så tager du haveslangen og skyller igennem først en vej og så modsat nogle gange det skal nok hjælpe
MB12
Indlæg: 17
Tilmeldt: 16. mar 2013, 16:12

Re: Manglende varme w211

Indlæg af MB12 »

Resultatet er en revne i topstykket. Motoren bliver nu udskiftet af forhandleren U/B for mig.

Tak for meget fin service hos forhandleren.

Mvh MB12
Besvar