W211 E320 3,0 CDI '07 -Kan ikke få motorhjelmen op

Alt vedrørende teknik
Besvar
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

W211 E320 3,0 CDI '07 -Kan ikke få motorhjelmen op

Indlæg af Aliaz »

Sedan model. Når jeg trækker i motorhjelm-håndtaget inde i bilen for at gøre klar til at åbne motorhjelmen så frigøres den kun i højre side (set ned mod fronten).

Jeg har prøvet flere gange og nørklet lidt med håndtaget inde i bilen, men den slipper ikke i venstre side ser det ud til (motorhjelmen er plan med sidestykket).

Nogen gode råd til at få den op? Gerne uden noget særligt grej, hvis muligt.

Er det mon noget der mangler at blive smurt eller er blevet skævt. Hvad er ofte problemet, hvis der er et klassisk problem?
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W211 E320 3,0 CDI '07 -Kan ikke få motorhjelmen op

Indlæg af BWJ »

Få én til at trykke forsigtigt ned på hjælmen i den side hvor den ikke vil slippe, så kan du åbne den.
ZOOM ZOOM.
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: W211 E320 3,0 CDI '07 -Kan ikke få motorhjelmen op

Indlæg af Aliaz »

BWJ skrev:Få én til at trykke forsigtigt ned på hjælmen i den side hvor den ikke vil slippe, så kan du åbne den.
Jeg forsøgte lige uden held. Trækker ud i håndtaget i fronten af bilen efter at have åbnet via håndtaget inde i bilen...
og trækker så op i motorhjelmen samtidigt med lidt tryk i venstre side, hvor den ikke vil slippe.
Er det omkring yderst ved lygten eller længere oppe eller bare forrest i den side det er galt?

Kan jeg se, hvordan det skal være gennem frontgrillen?
Lige inde bag den gummiting man trækker i... er der en ende af en tynd jernstang - ligner det. Skal den gå ud af krogen? Eller sidder de der skal slippe helt ude i hver side? Og er der ud over en i hver side også en i midten der skal slippe?
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W211 E320 3,0 CDI '07 -Kan ikke få motorhjelmen op

Indlæg af BWJ »

Du skal få en til at trykke ned på hjælmen, samtidg med at du trækker i håndtaget inde i bilen.
Når hjælmen slipper låsene i siderne, trykker fjedrene i siderne hjælmen lidt op, udløseren i fronten løsner kun sikkerhedspalen på midten.
ZOOM ZOOM.
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: W211 E320 3,0 CDI '07 -Kan ikke få motorhjelmen op

Indlæg af Aliaz »

BWJ skrev:Du skal få en til at trykke ned på hjælmen, samtidg med at du trækker i håndtaget inde i bilen.
Når hjælmen slipper låsene i siderne, trykker fjedrene i siderne hjælmen lidt op, udløseren i fronten løsner kun sikkerhedspalen på midten.
Tak for afklaring. Det vil jeg prøve i morgen.
Hvordan tror du problemet kan fixes fremadrettet?
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: W211 E320 3,0 CDI '07 -Kan ikke få motorhjelmen op

Indlæg af Aliaz »

BWJ skrev:Du skal få en til at trykke ned på hjælmen, samtidg med at du trækker i håndtaget inde i bilen.
Når hjælmen slipper låsene i siderne, trykker fjedrene i siderne hjælmen lidt op, udløseren i fronten løsner kun sikkerhedspalen på midten.
Tak for hjælpen! Det virkede. Den krog der skal fange "bøjlen" fra motorhjelmen, synes jeg ikke jeg kan påvirke med fingrene. Er den meget hård den fjeder eller hvad gætter du på der er galt?
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Besvar