220CDI W203 Automatgearkasse olie

Alt vedrørende teknik
Besvar
Just
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17. feb 2013, 13:54

220CDI W203 Automatgearkasse olie

Indlæg af Just »

Hej

Jeg skal have skiftet olie på min Automatgearkasse. Hvilken olie og hvor meget skal jeg bruge?

På forhånd tak
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: 220CDI W203 Automatgearkasse olie

Indlæg af SLKkompressor »

Vi er nu ude i lidt gætterier. Din bil kører sikkert med en 5 trins gearkasse som hedder 722.6 og olien skal så opfylde MB specifikationen ATF 236.14. Påfyldningsmængde 4 - 8 l afhængig af om der er aftapningsprop eller ej på konverteren. Hvis du køber reservedele og olie hos MB får du sikkert de rigtige dele uden at betale ret meget mere end nødvendigt. Du skal sikkert nok have en oliemålepind til aut. gearkasse. Desuden skal du vide hvordan du måler oliestanden rigtigt hvis du gør det selv.
Just
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17. feb 2013, 13:54

Re: 220CDI W203 Automatgearkasse olie

Indlæg af Just »

Jeg har købt en oliepind til måling. Kunne godt være jeg bare skulle bestille olien os MB. Så vidt jeg kan læse mig frem til skal olien være 80 grader når man måler.

Andre ting jeg skal være opmærksom på? Den er fra 2001
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: 220CDI W203 Automatgearkasse olie

Indlæg af BWJ »

Just skrev:Jeg har købt en oliepind til måling. Kunne godt være jeg bare skulle bestille olien os MB. Så vidt jeg kan læse mig frem til skal olien være 80 grader når man måler.

Andre ting jeg skal være opmærksom på? Den er fra 2001
Hvis du aldrig har skiftet på en MB selv, så ville jeg nok overlade det til fagfolk. -du skal også have filter, bundkarpakning og bundskruepakning.
Olien kan pejles både ved 20 og 80 Gr.
ZOOM ZOOM.
Just
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17. feb 2013, 13:54

Re: 220CDI W203 Automatgearkasse olie

Indlæg af Just »

Jeg har en mekaniker til at gøre det, dog har han ikke skiftet automatgearkasse olie på en mercedes men på mange andre biler. Så regner da med han kan finde ud af det.
Brugeravatar
LIMO
Indlæg: 99
Tilmeldt: 28. mar 2011, 12:01
Geografisk sted: Haderslev

Re: 220CDI W203 Automatgearkasse olie

Indlæg af LIMO »

Blot et tip :wink:

Vi besøgte og handlede ved TE Taxiteile i Berlin sidste sommer, hvor vi alligevel var på en uges ferie.
Vi købte bl.a. Fuchs gearkasseolie til en iflg min mekaniker i DK meget favorabel pris: http://www.te-taxiteile.com/Motoroel/Ge ... 4-20-Liter. De har også filtre og pakninger.

De har mange andre MB reservedele og udstyr, og min oplevelse af stedet var positiv. Forsendelsesmulighed til DK på ikke for tunge varer. De har tillige et tilhørende værksted, der kan udføres bl.a. olieskift på gearkassen, renovere bremser o.m.a. til yderst rimelige priser.
Venlig hilsen

Peter

204.202 C220 CDI, 2012, Avantgarde St.car, p.t. 198.000 km
Besvar