Sædevarme

Alt vedrørende teknik
Besvar
Schak
Indlæg: 50
Tilmeldt: 12. nov 2011, 08:28

Sædevarme

Indlæg af Schak »

Hej
Jeg har byttet mig til et sæt sæder med originalt monteret sædevarme
til min Vito 120 fra 08. Er der nogen der ved hvad jeg skal bruge
af ledninger, relæer osv for at få det til at virke?
Er bilen forberedt til sædevarme ab fabrik?
Hvis det er et omfattende projekt, kan man så istedet bare koble
strøm/styring til fra et af de uoriginale eftermonteringssæt?

vh

Lars
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Sædevarme

Indlæg af SLKkompressor »

Har selv monteret sædevame i en A klasse. Købte delene hos MB. Der er sikkert plads i instrumentbordet til afbrydere med lys i. Der er også plads til et eller to relæer som skal bruges. De somme tider venlige mensker hos MB kan fortælle dig hvilke dele og hvor de er placeret. Det skal da se ordentligt ud.
Schak
Indlæg: 50
Tilmeldt: 12. nov 2011, 08:28

Re: Sædevarme

Indlæg af Schak »

Jeg er enig i at det gerne må se ordentligt ud, men de venlige, men sommetider lidt uvidende mennesker
hos MB kan ikke umiddlebart svare på hvad jeg skal bruge. Kontakten i instrumentpanelet kan måske ikke
købes som enkeltdel, de mener jeg måske skal have hele kontaktrækken/konsollet med sædevarmekontakt i.
Det er min arbejdsbil, og lige på området sædevarme gør det ikke så meget om der sidder en uoriginal
kontakt på siden af sædet, bare jeg får lidt varme. :D
Det er en simpel sag at tilkoble ledningsnet/relæ fra et eftermonteringssæt (uoriginalt),
men jeg kan ikke finde svar på om termostaten til sædevarmen sidder i sædet.
Jeg tør ikke bare koble strøm med afbryder indover før jeg ved om der er en termostat,
det ender med der går ild i sædet (eller mig) :( .
Er der nogen der ved det?

VH

Lars
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Sædevarme

Indlæg af SLKkompressor »

Sædevarme er en storforbruger af strøm og skal forbindes rigtigt til bilens el system ellers kan det gå galt. Ved du overhovedet om varmetrådene er intakte? Kør til en auto elektriker og få det lavet ordentligt så du kan nyde det fuldt ud.
Besvar