Radio og låste døre

Alt vedrørende teknik
Besvar
Bus chaufføren
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3. apr 2013, 16:05

Radio og låste døre

Indlæg af Bus chaufføren »

Hej alle

Jeg er ny i dette forum og ikke særlig meget inde i teknikken bag mine spørgsmål.

Spørgsmål 1: Kan jeg blive fri for at dørene i min bus sprinter 515 automatisk låser selvom jeg har låst op?
Når jeg låser op og åbner mine døre så går der ca. 30 sek. så låser dørene automatisk, dog med undtagelse af at jeg sætter nøglerne i tændingslåsen, jeg vil gerne have det sådan at dørene forbliver oplåste, jeg kører med demente for et plejehjem og tør ikke lade nøglerne sidde i bilen.

Spørgsmål 2: Jeg har en radio monteret som jeg gerne vil udskifte, det har voldt mig større problemer end jeg havde regnet med, jeg købte en radio som fungerede fint, i ca. 3 min. så var det slut, jeg monterede den gamle for at sikre mig at alt var ok, der var ingen problemer, jeg skiftede til den nye igen og den spillede stadig kun i 3 min. så var der total tavshed, så fik jeg den testet i et audiocenter og der var ingen problemer, jeg købte så en ny og troede at nu skulle alt være godt, den har nu spillet i 14 dage uden problemer, så forleden morgen var den tavs, jeg fik også den testet i audiocentret og der var heller ingen problemer som med den første, er der nogen her, der kan forklare hvad jeg gør for at få lyd i bilen?

Ledninger er tjekket og fundet ok, signaler til højttalere er også ok, strøm og sikringer er også tjekket uden problemer, indtil videre er den gamle monteret og den spiller upåklageligt.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Radio og låste døre

Indlæg af SLKkompressor »

Hvis det kan ændres at dørene låser er det hos MB hvor de har en Star tester som har forbindelse til fabrikken i Stuttgart. Vedrørende radioen er det nok en autoelektriker eller hos MB.
Besvar