Køb af Vito 112 CDI fra 1999 som har kørt mange km.

Alt vedrørende teknik
Besvar
ropeeu@gmail.com
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19. apr 2013, 20:21

Køb af Vito 112 CDI fra 1999 som har kørt mange km.

Indlæg af ropeeu@gmail.com »

Hej

Jeg er blevet tilbudt en velholdt Vito 112 CDI Camper. Motor, gearkasse og karossen er blevet renoveret, men jeg er lidt bekymret vedr. det høje km. tal på 330000. Da jeg ingen erfaring har med MB vil jeg gerne høre lidt fra jer erfarne mennesker om sådan en motor/gearkasse kan leve et par hundrede tusind mere?

På forhånd tak
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Re: Køb af Vito 112 CDI fra 1999 som har kørt mange km.

Indlæg af Velo »

Modellen har det med at ruste i dørerne, der hvor listerne sidder på og der hvor hjulene sprøjter op. Det er nok det mest irriterende.
Mht. Motoren. CDI'erne er hurtige motorere til modellen, men da de er 4 ventilede har de ikke samme styrke som de gamle forkammer tøffere. Det har betydet mange revnede topstykker og sprungne pakninger igennem historien. En lidt træls fejl, men når den er nået så langt så forsætter den sikkert endnu.
Motorerne bliver som sådan ikke slidt. Det der med alderen skaber problemer er, at o-ringe og pakdåser bliver firekantede og slidte og at motorerne derefter så småt begynder at blive utætte. Derudover kan dyserne i motoren også gå hen og blive trætte med alderen med nedsat effekt og øget forbrug til følge.

Skal du have mere info skal du have fat i en kender af den specifikke model.
Besvar