Undervognsbehandling af w211.

Alt vedrørende teknik
Besvar
marlo
Indlæg: 53
Tilmeldt: 6. dec 2009, 18:41

Undervognsbehandling af w211.

Indlæg af marlo »

Hej alle

Er der nogle der ved om det er klogt at undervognsbehandle en w211 fra 06", der er en del meninger om dette syntes jeg Hvad med garanti og er der i virkeligheden nogen garanti når det kommer til stykket. Jeg vil meget gerne høre jeres mening om dette. på forhånd tak for svar... :D

Mvh Marlo
E220d 17’ Avantgarde
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Undervognsbehandling af w211.

Indlæg af SLKkompressor »

Hvis din bil er serviceret hos MB og har ajourført elektronisk servicebog hos Mercedes-Benz er det op til værkføreren hos MB at bestemme/rådgive om undervognsbehandling idet det er en del af gennemtærings garantien. Hvis den er røget ud af rustgarantien er det op til dig selv at bestemme. Min W 211er fra 2005 er ude af garantien. Jeg har selv haft al plastic pillet af undervognen og sprøjtet hulrum, døre og hvor jeg ellers syntes det ville være rigtigt. Hver gang den er på lift går jeg den mere eller mindre efter og reparerer behandlingen med spray hulrumsbehandling. Bilen har ikke antydning af rust og har original lak overalt uden en skramme eller rust.
PTOF
Indlæg: 34
Tilmeldt: 8. apr 2013, 08:52

Re: Undervognsbehandling af w211.

Indlæg af PTOF »

Jeg vil stærkt anbefale at rustbeskytte bilen. Sidste år importerede jeg selv min W211 årgang 2007, kørt 170.000km, fra Tyskland. Meget fin, velholdt bil, men der var begyndende rust på forbroen og små pletter rundt omkring på udsatte steder i bundet. Kørte bilen til SUVO for at få en komplet behandling. Kunne efterfølgende konstatere at behandlingen var udført meget ringe. Har derfor besluttet at jeg fremover selv gøre det. Det kan nemt gøres ved at skiftevis løfte bilen i hver side og efterfølgende afmontere div. inderskærme og plastskjolde. God fornøjelse!

Hilsen Peter
waseemaslam
Indlæg: 10
Tilmeldt: 25. jun 2012, 09:29

Re: Undervognsbehandling af w211.

Indlæg af waseemaslam »

PTOF skrev:Jeg vil stærkt anbefale at rustbeskytte bilen. Sidste år importerede jeg selv min W211 årgang 2007, kørt 170.000km, fra Tyskland. Meget fin, velholdt bil, men der var begyndende rust på forbroen og små pletter rundt omkring på udsatte steder i bundet. Kørte bilen til SUVO for at få en komplet behandling. Kunne efterfølgende konstatere at behandlingen var udført meget ringe. Har derfor besluttet at jeg fremover selv gøre det. Det kan nemt gøres ved at skiftevis løfte bilen i hver side og efterfølgende afmontere div. inderskærme og plastskjolde. God fornøjelse!

Hilsen Peter

Hej Peter,

hvad har du måtte betale i afgift da du hentet din w211 fra 2007?
PTOF
Indlæg: 34
Tilmeldt: 8. apr 2013, 08:52

Re: Undervognsbehandling af w211.

Indlæg af PTOF »

Hej!

I første omgang betalte jeg 185.000 kr. Efterfølgende klagede jeg og fik 17.000 kr retur. Bilen er en stationcar 220 CDI, Avantgarde med næsten alt ekstraudstyr der kan fås. Bilen blev købt af en forhandler for 13.500 Euro. Når jeg se på hvad tilsvarende biler koster i Danmark, synes jeg at SKAT har været fair.

Hilsen Peter
Besvar