klimaanlæg

Alt vedrørende teknik
Besvar
kimras
Indlæg: 32
Tilmeldt: 24. feb 2013, 20:35

klimaanlæg

Indlæg af kimras »

Ang. min C240 (w202), og klima anlæg, hvor der er skrue knapper på, jeg tror ikke det virker, fordi den kan ikke køle, og der er ikke nogen forskel på, om EC knappen er aktiveret eller ikke, det skulle vidst være en øko knap, kan jeg forstå. Jeg har ikke tidligere haft en bil med klimaanlæg, eller aircon i
så ved ikke hvordan det fungerer, er der en venlig sjæl, der kunne fortælle, hvad jeg måske kunne tjekke?

mvh Kim
C240 aut (w202)
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: klimaanlæg

Indlæg af jensen »

Det første du skal tjekke er om den forreste del af kompressoren kører med rundt eller den kan også være faldet af hvis den gør kan du mærke om det tykke rør som går ned til kompressoren bliver kold gør det ikke det skal du finde en af ventilerne hvor man påfylder freon og så finde en torxskruetrækker som kan gå ned i hullet hvor ventilen skal have et lille gok for at konstatere om der er gas på anlægget.Der skal være tændt for anlægget og ec knappen skal ikke lyse
kimras
Indlæg: 32
Tilmeldt: 24. feb 2013, 20:35

Re: klimaanlæg

Indlæg af kimras »

Den forreste del af kompressoren kører rundt, når ec ikke lyser, det skulle vel være korrekt

Det tykke rør, er det det alurør der løber op forbi sprinkler beholderen?, og hvor kan jeg finde denne ventil til påfylding af freon?

på forhånd tak

Kim.
C240 aut (w202)
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: klimaanlæg

Indlæg af jensen »

Den ventil som du skal prøve at påvirke mener jeg sidder i venstre side oppe i toppen af kondensatoren helt ude foran ved lygten under det sorte plastik
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: klimaanlæg

Indlæg af SLKkompressor »

Jeg ville overlade arbejdet med klima anlæg til proffer.
kimras
Indlæg: 32
Tilmeldt: 24. feb 2013, 20:35

Re: klimaanlæg

Indlæg af kimras »

jeg tror ikke at der er, noget kølervæske på beholderen, der er et inspektionsglas, men der er ikke noget at se i det.

Jeg tror jeg gør som slk kompressor skriver, får noget proff hjælp.

mvh Kim.
C240 aut (w202)
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: klimaanlæg

Indlæg af jensen »

Du skal regne med at kondensatoren er tærret op
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: klimaanlæg

Indlæg af SLKkompressor »

Jeg tror du kan få lidt gavn af at læse tidligere tråde om klima anlæg her i forum. Klima anlæg er en velsignelse i biler hvis de virker og bliver brugt rigtigt.
kimras
Indlæg: 32
Tilmeldt: 24. feb 2013, 20:35

Re: klimaanlæg

Indlæg af kimras »

må jeg lige spørge hvad er kondensaroren for en , og hvordan ser den ud.

Jeg har læst masser af indlæg omkring klimaanlæg her på forum.

mvh Kim
C240 aut (w202)
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: klimaanlæg

Indlæg af jensen »

Kondensatoren er den som afgiver varmen inde fra bilen og sidder ude foran din køler altså den med ventilen
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: klimaanlæg

Indlæg af jensen »

Hvis du går ind på ebay.de og skriver kondensator c202 så kommer de i en lind strøm og de er lavet af noget meget tyndt aluminium som ikke vejer noget og ikke holder så længe
Besvar