Gearkasse problem W169

Alt vedrørende teknik
Besvar
MPO1306
Indlæg: 1
Tilmeldt: 6. maj 2013, 06:57

Gearkasse problem W169

Indlæg af MPO1306 »

Hej med jer

Jeg har en A-klasse A180 CDI med automatgear, som igennem et par uger har voldt mig problemer.


Det startede med at jeg en dag på motorvejen, ingen acceleration havde. Selvom jeg trådte speederen helt i bund, var det som om at den ikke "havde mere at give af", og den accelerede ikke. Dette har jeg efterfølgende oplevet et par gange, og når problemet opstår og man er kørt fra motorvejen, er den også meget langsom om at komme op i fart når man feks har holdt for rødt. Igår på motorvejen, kørte den som normalt, men pludselig stod der i displayet "gearkasse opsøg værksted".

Jeg trillede roligt til der hvor jeg skulle hen, og da jeg skulle hjem igen var fejlen væk i displayet. Når jeg har haft de andre problemer, er de også forsvundet når jeg har haft slukket bilen.

Håber at der er nogen af jer herinde, der kunne komme med et bud på hvad fejlen kunne være?

Et lille tillægs spørgsmål, er med hensyn til displayet (i midten mellem fart måler og omdrejnings tæller). Når man har kørt i ca 15 min, eller det er varmt en solrig dag. Så er det som om at displayet bliver meget uklart, og er til sidst nærmest ulæseligt. Tænkte det kunne være displayet der er gået hen og er blevet træt, men undrer mig bare over at det så ikke altid er uklart.

Håber meget på jeres hjælp.

Mvh Morten
E 270 2001
Indlæg: 806
Tilmeldt: 24. jan 2012, 19:55

Re: Gearkasse problem W169

Indlæg af E 270 2001 »

Mht. gearkassen, så få udlæst fejlkoder :?: De kan måske vejlede lidt :idea:
E 270 Avantgarde Stc. fra 2001. Pt rundet 492.000 km.
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Gearkasse problem W169

Indlæg af SLKkompressor »

Det tyder på en defekt omdrejningstæller i gearkassen men det vil en rigtig MB tester kunne fortælle.
Besvar