Side 1 af 1
Forurener for meget
: 9. maj 2013, 07:22
af mercedes180b
Hej til alle i dette spændende forum
Min søn har arvet en 380 Sel fra 1984 med katalysator men nu kan han ikke få den synet pga den forurener for meget. Vi mener ikke katalysatoren har kørt mere end et par tusind km, så hvad kan være problemet?? olie, tændrør, benzinfilter er skiftet og den har kørt med rens i tanken.
Han elsker bilen men har ikke den store pengepung så han vil ikke lige sende den til Mercedes mekaniker

Re: Forurener for meget
: 9. maj 2013, 09:23
af SLKkompressor
Din søn er altså nød til at køre på værkstedfor at få hjælp. Ikke nødvendigvis MB værksted men der er nævnt andre værksteder her i forum. Værkstedet skal kunne måle hvad der er galt med det som kommer ud af udstødningen og også være i stand til at handle derefter. Måske er det kun mindre justeringer. Det ville da være synd hvis sådan en fin bil ikke må køre.
Re: Forurener for meget
: 9. maj 2013, 14:02
af Superman
Prøv på 124forum.dk i stedet ..
Det er også et bedre forum

Re: Forurener for meget
: 10. maj 2013, 07:28
af Brumle
Hej, jeg har en E 220 CDI (W210) fra 2000 som smider godt med sort røg, når den får gas.
Den har fået skiftet luftmængde-måler, luftfilter, brændstof-filter, kører også med addetiver i diesel,
men uden synlig resultat. Tror efterhånden det er EGR ventilen den er gal med.
Er der nogen her, der har haft held med at fjerne EGR på den her model?
Der findes jo EGR delite kit, men jeg kan ikke lige finde det til en W210
Re: Forurener for meget
: 10. maj 2013, 08:26
af SLKkompressor
Bumle skal flytte indlæg til egen tråd.
Re: Forurener for meget
: 10. maj 2013, 10:18
af mercedes180b
Tak for svarene

Re: Forurener for meget
: 10. maj 2013, 13:08
af BWJ
Brumle skrev:Hej, jeg har en E 220 CDI (W210) fra 2000 som smider godt med sort røg, når den får gas.
Den har fået skiftet luftmængde-måler, luftfilter, brændstof-filter, kører også med addetiver i diesel,
men uden synlig resultat. Tror efterhånden det er EGR ventilen den er gal med.
Er der nogen her, der har haft held med at fjerne EGR på den her model?
Der findes jo EGR delite kit, men jeg kan ikke lige finde det til en W210
Nye dyser er eneste kur, efter det du allerede har skiftet.
Re: Forurener for meget
: 10. maj 2013, 13:47
af E 270 2001
Indsugningsmanifold kan jo desuden også være sodet til

Vi havde en wurthspecialist ude på mit arbejde og gennemgå deres motorrens og additivprogram, og jeg er imponeret over hvad produkterne kan levere af resultater. Til Brumle kan jeg anbefale at prøve den rens man køre igennem indsugningen, den skal jeg også selv prøve
Dysserne kan jo kontrolleres med tester ( for øvrigt også LLM, samt at man ud fra læste data kan "læse" sig frem til hvor fejlen ligger ). ( Desuden så hjælper det jo ikke at delete EGR, hvis resten er sovset til i sod

)
Re: Forurener for meget
: 11. maj 2013, 08:16
af Brumle
Tak E 270. Den har pt kørt 420.000 og kør perfekt, bortset fra den oser... Den fik rens i indsugning i forbindelse med syn, og det virkede i ca 3 dage.
Har også været på MB værksted, hvor den eneste fejlmelding var luftmængde-måleren, som blev skiftet... Dyser er skiftet for ca 100.000 km siden.
Hvis man går ind og læser om EGR ventilen, står der jo faktisk at man får møg beskidt udstødnings røg ind i manifolden, istedet for kold frisk luft.
Motoren bliver renere, får flere HK, og kører ca 1 km længere på literen. Så derfor skal den bare blokkes

Re: Forurener for meget
: 11. maj 2013, 10:57
af E 270 2001
Jeg kan kun tilslutte mig at EGR ventilen skal cuttes
Fejlen kan også ligge i katalysator og evt partikelfilter. Kan dog umildbart kun ses med kamerainspektion. Ligeledes kan her renses med additiv. Man må ikke stirre

sig blind på feks EGR-ventil, da fejlen kan ligge andre steder. Og at foreslå at der kun er tilbage at skifte dysserne, kommer IKKE kunden tilgode. Korrekt diagnosering og fejlfinding er nogen steder en mangelvare. Med en tester og et kamera kan man ret hurtigt konstatere fejl, alternativt kan man skille noget ad for korrekt diagnose.